Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-07, 12:25
  #25
Medlem
volvo 240s avatar
Där ser man... Nån som har några förslag¨på ersättare för Rasper? Hon måste ju ersättas om inte programmet ska dö. Återanställ Anna-Lena tills hon blir 67... Fast de vill väl ha bort de äldre med för att lämna vägen fri åt unga feminister och antivita... :

Lyssnade på "fittprogrammet" Trodde att de skulle gå till botten med ordets ursprung eller så åtminstone, nu var det bara trams och flams och feminism...
Citera
2014-04-07, 14:35
  #26
Medlem
Mr.Nesss avatar
Ett av mina absoluta favoritprogram tills programledarbytet.. Fyfan för Rasper
Kan inte lyssna längre, vilket är jävligt sorgligt.

Tur att det gamla programmen finns att lyssna på fortfarande
Citera
2014-04-29, 10:27
  #27
Medlem
volvo 240s avatar
Ok idag bekräftades iaf det vi misstänkt. Hon är feminist..

I P1-morgon idag så lästes en feministisk kommentar av Rasper upp i slutet på programmet där de kollar av lite "sociala" medier.

Sedan att det enda de läser upp om det ämnet kommer från en SR-programledare känns ju inte helt ok heller...
Citera
2014-04-30, 23:12
  #28
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ang språket så har Anna-Lena Ringarp gått i pension men inte Lars-Gunnar Andersson såvitt jag vet. Helt idiotiskt att ersätta honom, han visste ju vad han snackade om och gjorde det på ett trevligt gemytligt och på alla sätt förträffligt sätt.

Jag hörde Anna-Lena i ett annat program på SR så hon jobbar kvar. Blev bara omplacerad. Hon och Lars-Gunnar gav nog alldeles för många folkhemsvibbar hos grönmögelvänstern. Så in med duktigt hjärntvättade, unga globalister.

(Påminner en del om Maos kulturrevolution. Unga, fanatiska, lättstyrda horder utan några kopplingar till det som fanns innan. Samma grundtanke som Hitlerjugend eller Pionjärerna i Sovjet. )
Citera
2014-05-07, 19:45
  #29
Medlem
jag vet inte vad ni menar med att Rasper bräker feminism och kommunism hit o dit...?

Men jag tycker Rasper låter så sarkastisk och förutsätter att alla som ringer in har en 'beef' med en (o)vän om något ord. Kanske har de det, men det blir liksom inte bättre att understryka det hela tiden med "jaha, hur ska du försonas med din kompis nu då?".

Men eftersom hon säkert läser det här så vill jag bara säga, lycka till och skit i Flashback! Kram!
Citera
2014-05-08, 14:02
  #30
Medlem
Naravodomoks avatar
Hon sabbade givetvis min favoritpodd; det anrika Språket i p1, som nu uteslutande handlar om feminism och där alla 'experter' är kvinnor från Södertörn.
Citera
2014-06-01, 14:43
  #31
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem34
jag vet inte vad ni menar med att Rasper bräker feminism och kommunism hit o dit...?

Men jag tycker Rasper låter så sarkastisk och förutsätter att alla som ringer in har en 'beef' med en (o)vän om något ord. Kanske har de det, men det blir liksom inte bättre att understryka det hela tiden med "jaha, hur ska du försonas med din kompis nu då?".

Men eftersom hon säkert läser det här så vill jag bara säga, lycka till och skit i Flashback! Kram!
Så du anser det vara ok att en programledare i statlig "opartisk" radio tar tydlig politisk ställning? Vad anser du om min post längre upp där det enda som togs upp om ämnet var en feministisk kommentar från en SR-programledare? Luktar inte det lite ruttet?
Citera
2014-06-05, 17:33
  #32
Medlem
volvo 240s avatar
Nu ska hon leda nationaldagsmorgon imorgon... Om Svieiges nya (sjuka) medborgarskapslag och Zlatans inflytande..

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5881690

Stinker inte alls av kulturmarxism...
Ska nog lyssna ändå för att se hur mkt vänstersvammel Rasper vräker ur sig.
Citera
2014-07-22, 22:17
  #33
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nu ska hon leda nationaldagsmorgon imorgon... Om Svieiges nya (sjuka) medborgarskapslag och Zlatans inflytande..

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5881690

Stinker inte alls av kulturmarxism...
Ska nog lyssna ändå för att se hur mkt vänstersvammel Rasper vräker ur sig.

Hur gick det?
Citera
2014-07-23, 22:21
  #34
Medlem
flyttadignus avatar
Jag utbrast i ett spontant "nä fyfan" när det gick upp för mig att hon leder Språket i P1

Programmet i sig är fortfarande intressant, men det går liksom att inte ta det helt på allvar längre, vilket i sig är synd.
Hon passar bättre in på P3, kommentar överflödig.
Citera
2014-08-24, 21:35
  #35
Medlem
volvo 240s avatar
Hon ska i kommande vecka leda Ring P1 och tre partiledare i studion.. Därav en är Jimmie Åkesson.. Hur ska feministmarxisten kalra av detta tro...
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5935875
Citera
2014-08-25, 00:34
  #36
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hon ska i kommande vecka leda Ring P1 och tre partiledare i studion.. Därav en är Jimmie Åkesson.. Hur ska feministmarxisten kalra av detta tro...
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5935875

Det är klart att de satte henne i studion när Åkesson kommer på besök, de får ju inte ha en mer sansad människa som ex. Nicke Nordmark där då. Han ska ju avbrytas så fort det bara går.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback