Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-18, 18:09
  #13
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Vilket föredrar ni av rökt eller stekt?

Rökt! Ålen är en superfet fisk och om man röker den så rinner det det mesta av.

När jag tänker efter så känner jag inte ens till stekt ål, hur smakar det?
__________________
Senast redigerad av Lunkan99 2016-12-18 kl. 18:12.
Citera
2018-11-04, 20:20
  #14
Medlem
DeepThroat007s avatar
Min styvfar som varit fiskare o fiskhandlare hela livet fiskade 100 kg ål och rökte den.

Han var bjuden 100 kr/kg om han sålde hela partiet på en gång.

Detta var vid den tiden en ny Volvo 244 kostade ca 30 000 kr.

Dock så smakade han på "bara en ål"... och sedan åt han upp en till... och tillslut hade han klämt i sig alla 100 kg med rökt ål!

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------

En annan ål-historia är att min styvfar, som köpte ny Volvo vart tredje år, förvarade en jättestor burk med mask i bagaget för att ha till ålfisket. Nu bar det sig inte bättre än att en del maskar lyckades att krypa ur burken och sedan gömma sig på alla omöjliga ställen i bilen. Den sommaren var vi tvungna att åka med rutorna nere för det stank så inne i bilen (som nog bara var något år gammal). När det sedan blev vinter, och bilen hela tiden stod ute, försvann lukten. Min styvfar åkte då till Volvo-handlaren och bytte in bilen mot en ny.
Citera
2018-11-06, 22:08
  #15
Medlem
orvarens avatar
Rökt!
Se till att du inte fördärvar den!
Själv kan jag inget om fiskrökning,förutom att rökt ål är jävulskt gott!😋
Tar du En,så tycker inte jag att du är en ful fisk,men har för mig att det kan bli kostsamt om man blir påkommen..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback