Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
FromAnotherPlaces avatar

Moderatormeddelande

Postat av FromAnotherPlace 2017-07-02, 23:36
Medlem
Nu finns en FAQ infogad i startinlägget och andra inlägget. Vänligen läs den för att hitta svar på era frågor innan ni postar i tråden.

/Mod.
2019-03-02, 13:44
  #62
Medlem
Studentlägenhet i Jönköping!!

Tja alla!!
Har gjort några inlägg tidigare om vilka program som var bäst, universitet osv och här äntligen bestämt mig för att plugga i Jönköping uni som ingenjör inom datateknik med inriktning inbygga system så det har gått lite framåt. Nästa steg är att fixa någon studentlägenhet och eftersom jag inte har någon blekaste aning om hur man gör eller vart man söker vänder jag mig till er. Vart söker jag lägenheter i Jönköping? Ringer jag eller söker genom nätet? Vad händer om jag inte fixar nån lägenhet? Finns det några ställen jag bör undvika? Ni behöver inte svara på allt haha men skulle uppskatta tips och råd från er!!
Citera
2019-03-02, 13:50
  #63
Medlem
Det brukar finnas information på vardera universitets hemsida om vilka bostadsbolag som finns att tillgå. Ja, du söker helt själv. Och hittar du inget så får du väl pendla eller ta in på AirBnB tills dess att du får tag i något!
Citera
2019-03-02, 15:32
  #64
Medlem
Insults avatar
Som ovanstående påpekat, bästa vägen är genom informationen som du får genom universitetet. Antingen genom aktuell kår eller så finns där mer information på hemsidan.
Citera
2019-03-02, 18:03
  #65
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera
2019-03-03, 10:32
  #66
Medlem
megamics avatar
Som sagt, infon finns på högskolans hemsida, där hittar man hur man ställer sig i bostadskö och andra sätt att finna bostäder.

Enklast är att bo inom cykelavstånd till skolan. Ta en passare och dra en cirkel och fokusera på de områden som ligger närmast skolan.
Citera
2019-03-03, 12:09
  #67
Medlem
LoZnoCs avatar
Kolla med https://www.willhem.se/ , vi gjorde massa badrumsrenoveringar i flera studentlägenheter uppe på dalvik nyligen.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback