Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-26, 01:04
  #1
Medlem
tjenare, råkade få i mig ett gram tjack på fredagskvällen/lördagsmorgonen, ska lämna urinprov på måndag men tänkte skjuta upp det till tisdag för då e jag förhoppningsvis ren.
har sökt runt lite men inte fått det svar jag letat efter så jag känner att jag behöver starta denna tråd!
så till frågan. är jag ren på tisdag? har haft uppehåll på amfetamin över ett halvår! och detta blev en total tabbe på fyllan.

kön: man
vikt: Ca,72 kilo
längd: 173 cm

Tacksam för snabba och kloka svar
2010-07-26, 01:07
  #2
Medlem
ThiefAlthaluss avatar
Från FAQ

Citat:
14. Hur länge finns amfetamin kvar i kroppen?
Med standardstickor slutar amfetaminet synas efter ungefär 48h. Halveringstiden är 4h. Efter 72h bör nivåerna i blodet vara så pass låga att de inte går att upptäcka längre. Precis som det mesta andra som rör amfetamin, så är detta väldigt olika från person till person.

Kanske inte till jättemycket hjälp, menmen.. till någon hoppas jag.
2010-07-26, 01:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThiefAlthalus
Från FAQ



Kanske inte till jättemycket hjälp, menmen.. till någon hoppas jag.


okey. det är standard stickor som dom tar på läkarstationen, men sist torskade jag på benzo fast jag har det på recept. då sa dom att dom har fått nya stickor som bara visar på iktorivil om man tagit 15000 gånger normala dosen, så jag torskade på diazepam. men om det där med 48h stämmer då borde jag vara 100% ren på tisdag. för att jag ska få ut min veckodos av iktorivil måste jag vara ren. får inte ut nåt om jag e positiv på nåt annat än iktro
2010-07-26, 01:52
  #4
Medlem
ThiefAlthaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
okey. det är standard stickor som dom tar på läkarstationen, men sist torskade jag på benzo fast jag har det på recept. då sa dom att dom har fått nya stickor som bara visar på iktorivil om man tagit 15000 gånger normala dosen, så jag torskade på diazepam. men om det där med 48h stämmer då borde jag vara 100% ren på tisdag. för att jag ska få ut min veckodos av iktorivil måste jag vara ren. får inte ut nåt om jag e positiv på nåt annat än iktro
Du verkar ju ha en skaplig chans att klara dig iallafall.
Men kör de gamla vanliga knepen med mycket vatten och att ta mittenpisset osv. Så ska det nog gå bra om du lyckas skjuta till på tisdag.
2010-07-26, 03:03
  #5
Medlem
dknerks avatar
När ag råkade ta lite speed på midsommar skulle jag pissa på måndag. Jag drack kanske 3L vatten på söndagen. Käkade vitamin tabs och drack ett glas med 2st vitamin abc brustabs. På måndag morgon drack jag ca 1L + ett glas med 2st till vitamin abc tabs.

Jag pissade rent, pisset såg normalt ut. Men dom frågade om jag druckit mycket (antagligen för kreatinhalten) ag sa bara att jag supit på midsommar och druckit mycket vatten dagarna efter för att må bättre.

edit: och pissade först i toaletten sen i muggen litelite, sen resten i toaletten. vet inte hur mycket det spelade in..
__________________
Senast redigerad av dknerk 2010-07-26 kl. 03:05.
2010-07-26, 20:53
  #6
Medlem
_NOjjigs avatar
Häll i dig ett par påsar medikol! Dessa finner du på apoteket


http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
__________________
Senast redigerad av _NOjjig 2010-07-26 kl. 20:55.
2010-07-29, 02:31
  #7
Medlem
bayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dknerk
...Jag drack kanske 3L vatten på söndagen. Käkade vitamin tabs och drack ett glas med 2st vitamin abc brustabs...

Cvitamin är bra, det ökar den avgiftande effekten hos levern. Men ta inte brustabletter, det är bättre att tugga i sig Acerola eller nåt. Alla brustabletter innehåller stora mängder bikarbonat, vilket gör att t.ex. amfetamin - och metadon - stannar längre.

Bästa sättet att bli av med amfetamin är att dricka mycket, ta salmiak (ammoniumklorid) vilket försurar urinen och skyndar på utsöndringen. Så gör man på sjukhus när man ska avgifta amfetaminister.

Man kan ha sån tur att bikarbonatet hejdar amfetaminet kvar i kroppen, så att det alltså inte åker iväg, utan först senare, men då måste man räkna timmarna. T-ex göra som jag skrev överst de första dagarna, och sen dricka bikarbonat natten innan man ska pinka...
2013-08-07, 09:11
  #8
Medlem
boilingveinss avatar
Bumpar denna tråd.

Ska pissa omkring 80h efter senaste intag. Har under dessa 80 timmar försökt dricka mycket vatten och överdoserat med c-vitamin och salmiak. Bör jag klara mig?

Veckan innan jag gick av har jag kört små dagliga doser (kanske 0.2g/dag) - spelar detta någon roll?
2013-08-07, 10:05
  #9
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilingveins
Bumpar denna tråd.

Ska pissa omkring 80h efter senaste intag. Har under dessa 80 timmar försökt dricka mycket vatten och överdoserat med c-vitamin och salmiak. Bör jag klara mig?

Veckan innan jag gick av har jag kört små dagliga doser (kanske 0.2g/dag) - spelar detta någon roll?


1-4dygn sägs amfetamin visas på vanliga stickor mängd och kvalitet sägs inte spela så stor roll, det är hur kroppen fungerar och alla fungerar olika, så olika från person till person, omöjligt att svara på.
2013-08-14, 00:25
  #10
Medlem
boilingveinss avatar
Vi får se hur det går. Pissade nästan kristallklart i alla fall. Drack vatten hela natten och avslutade med två starköl på morgonkvisten innan provet
Dessutom hade jag som sagt käkat orimliga mängder c-vitamin.
2013-08-28, 11:24
  #11
Medlem
Tog urinprov (labtest) lite över 4 dygn (105 h) efter senaste intag (amfetamin). Har försökt dricka mycket och ätit c-vitamin de senaste dagarna. Missade tyvärr att dricka extrema mängder vatten innan natten innan provet (drack dock en del).

Vad tror ni om mina chanser/risker?

Edit: Om man i värsta fall åker dit - vad har man för chanser med att blåneka? De vet att jag haft ett missbruk tidigare - skulle jag kunna hävda att jag kan fått i mig rester från ett glas nu på morgonen eller ngt liknande? Kanske jag haft rester i någon ficka och fått på händerna?
__________________
Senast redigerad av randomcarrot 2013-08-28 kl. 11:28.
2013-12-06, 19:24
  #12
Medlem
rhymenoceross avatar
Måste bara bumpa...

Kan någon sammanfatta vad man ska göra?
Dricka så mycket vatten som möjligt, varje dag, samt innan provet
Få i sig C-vitamin (men ej brus [bikarbonat])
Få i sig salmiak (?)
Ta mittenpisset

Är det allt jag ska tänka på?

Ska lämna prov 90 timmar efter att jag tog sista linan, och jag hade dygnet innan totalt dragit i mig ett gram.

Det enda med ovanstående jag inte riktigt fattar är salmiak. Ska jag gå och köpa pingvinstänger och äta tills magen börjar brista, eller vad menas?

Någonting annat man kan inta? B-vitamin i väldigt höga mängder har jag med hört någonstans.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback