Citat:
Ursprungligen postat av BadCop
Frakt tillkommer naturligtvis från Amazon, så även från B&H. Den brukar vara billig dock.
Canon brukar vara bra med att acceptera garantier även om man har handlat utomlands, åtminstone stämmer detta för Canon USA. Vet inte men har svårt att tänka mig att Canon i Sverige inte skulle garanti-laga en Canon produkt som du köpt från en "Authorized dealer" här - och B&H är en sådan. Se till att du väljer USA-versionen när du handlar från B&H bara. De versioner som på hemsidan är märkta "import" är så kallade "grey imports" det vill säga produkter som B&H själva har importerat direkt från exempelvis Japan, Singapore, Taiwan etc och omfattas normalt inte av garantier från tillverkaren. Nu brukar Canon iofs acceptera den typen av produkter också för garanti-jobb så troligen inga problem, men för att vara säker välj USA versionerna.
Helt ok att handla från Amazon också. Vet dock inte hur villiga de är att sälja till dig med (antar jag) svenskt kreditkort för leverans till ett hotell (antar jag) i FL. B&H är vana att handskas med den typen av beställningar och brukar vara flexibla nog att lösa det mesta. Hur detta funkar med Amazon vet jag inte.
Enklast är om du ringer B&H på måndag morgon och frågar dem. 800-numret är dessutom gratis att ringa till från telefoner i USA så ring från en automat eller liknande. Vissa hotell erbjuder gratis-ringning till 800-nummer, andra tar betalt för det. Det är generellt också gratis att ringa till nummer som byrjar med 866 och 877.
Jag bor hos min flickvän i hennes hus så det är fraktfritt från BH.
Men det var billigast att köpa blixten från Amazon (får den skickat fraktfritt dessutom) och objektivet från BH. Tror du att jag har garanti på blixten om den är köpt från Amazon?
Och med tanke på att jag bor hos min tjej med amerikansk adress så borde det inte vara några problem att beställa hit. Beställde batterier hit till min filmkamera för bara några dagar sen