Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-22, 11:34
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mioshoying
Finns det ens att köpa? Hade nog inte fixat äta häst. De känns mer som husdjur än nyttodjur, även om jag personligen aldrig umgåtts med hästar.

Finns i vilken matbutik som helst, här kommer en länk till willys. Har aldrig själv ätit just denna men andra sorter och tycker de smakar bra. Varför ska vi inte kunna äta hästkött egentligen.
https://www.willys.se/sok?q=h%C3%A4stk%C3%B6tt

Jag är hundägare och gillar hundar men förstår egentligen inte varför det skulle vara fel att äta hund. Givetvis skulle jag inte vilja ha min egen hund uppskivad på smörgåsen eller som en biff till potatisen men egentligen, varför inte?

I varma smörgåsar i grilljärnet så är jag rätt enkel, kör smör, ost, skinka, ananas, tomat och svartpeppar.
Tycker ofta annars att det blir bättre i ugnen och då gärna med kantarellstuvning och riven ost på eller en liknande som i grilljärnet men då bara enkelmacka.
Citera
2024-04-22, 20:44
Medlem
Pepperoni = Hästkött.
Citera
2024-10-30, 20:34
Medlem
Sladdarens avatar
........felpost
Senast redigerad av Sladdaren 2024-10-30 kl. 20:43.
Citera
2024-11-03, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Folk som,käkar pizza till lunch ute mer än en gång i månaden eller oftare är inte speciellt klyftiga
Förstår inte att pizzerior konkar till hur dyrt pizzan blir idag, sjukt ju, 100 spänn för en pizza och tom dyrare. Det du betalar är bara löner och hyra inkl elen till pizza ugnen

Hemmadegad pizza kostar 10-15 spänn max / st

bättre lägga 100 spänn på en fin köttbut ni kan strimla steka upp och ha på eran egen hemma pizza med ost tomat osv

Men nåväl tillbaka till topic

Här är 15 brödsorter ni köper i butiken som kan funka som pizzabröddeg

https://www.tastingtable.com/1305709...e-pizza-crust/
Nog är pizzan dyr men inte en chans att en hemmagjord blir en 10% av den man får på pizzerian. Pizzan är jäääävligt god och kan såklart inte jämföras med macka

Skojar du nu?
Citera
2024-11-03, 08:53
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichaelDesanta
Nog är pizzan dyr men inte en chans att en hemmagjord blir en 10% av den man får på pizzerian. Pizzan är jäääävligt god och kan såklart inte jämföras med macka

Skojar du nu?

Så du är självutnämnd expert på att turkpizzerian pizza är ultimatisk godare än hemmagjord av 100 olika recept som finns där ute ... Du måste skoja

Har du ens testat brödsorterna som rekommenderas ? Säger inte att det är en kopia av pizzeria deg, det är bröddeg
Citera
2024-11-03, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Så du är självutnämnd expert på att turkpizzerian pizza är ultimatisk godare än hemmagjord av 100 olika recept som finns där ute ... Du måste skoja

Har du ens testat brödsorterna som rekommenderas ? Säger inte att det är en kopia av pizzeria deg, det är bröddeg
Ja, bokstavligt talat. Ingen har ätit mer pizza än mig, både ute eller inne. Det är nog du som påstår att en hemmagjord pizza ens kan närma sig en pizza från pizzerian.

Ja, mina tjejer har lagat pizza åt mig. Min mamma med och några andra.

Har du aldrig ätit pizza?
Citera
2024-11-03, 17:43
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichaelDesanta
Ja, bokstavligt talat. Ingen har ätit mer pizza än mig, både ute eller inne. Det är nog du som påstår att en hemmagjord pizza ens kan närma sig en pizza från pizzerian.

Ja, mina tjejer har lagat pizza åt mig. Min mamma med och några andra.

Har du aldrig ätit pizza?

Hehehe .. Så din mamma har bakat en pizzadeg åt dig utbakad med toppings å dina tjejer och då har du kommit fram till att all pizzeria pizza är godare än hemmagjord.. Ja då får du väl tycka det
Jag tycker inte det. De flesta pizzerior i sverige smakar likadant typ och ser likadana ut i degen

Jag tycker inte det är nåt speciellt gott på vanliga pizzerior.. Oftast saknas smak på degen och rätt crust

https://www.kingarthurbaking.com/rec...a-crust-recipe
Citera
2024-11-10, 18:43
Medlem
Sladdarens avatar
Avokado mosbits röra:

Avokado
balsamvinäger
citron
lite chili
persilja
riven vitlök eller bakad vitlök, mosa ihop lagomt