Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-19, 21:10
  #121
Medlem
Shejkens avatar
Gillar spelet, men hade ju verkligen passat med multiplayer.
Finns det nått liknande lir där man kan spela mot / med andra spelare?
Citera
2013-05-11, 21:59
  #122
Medlem
Nemesis1s avatar
Typikst Flashback att folk skall vara så negativa! Spelet får 8/10 och **** i betyg till höger och vänster, men FB's gamerelit är inte lika lättflörtad!

Jag spelade just ut det andra DLC-tillägget, och jag har inte mycket att klaga på! För det första är spelvärlden helt underbar... Få spel har i mitt tycke grafik som är så vacker att se på som Amalur, t.ex... Sen gillar jag att man gjort något nytt av den uttjatade high fantasy-mallen också... Tolkien inspirerades av mytologi, Dungeons & Dragons inspirerades av Tolkien och alla andra fantasyvärldar bygger vidare på D&D... Amalur går direkt till de mytologiska källorna och utvecklar något eget av dem (för det mesta - de kör t.ex. med D&D-inspirerade tinker gnomes också)...

Om det är något jag vill klaga på så är det svårigheten mot spelets senare halva... Man kommer till ett stadium då det inte längre finns något i hela spelvärlden som har minsta chans mot en...

Jag spelade på den lättaste svårigheten och utmanande mig själv med att se om jag kunde klara igenom spelet på första försöket utan att dö en enda gång - vilket jag klarade, men jag var väldigt nära döden vid flera tillfällen innan min karaktär och min utrustning nådde osårbara nivåer... Väldigt spännande upplevelse, och då jag väl blev övermäktig kändes det ändå lite som en belöning jag hade gjort mig förtjänt av!
Citera
2013-12-12, 14:57
  #123
Medlem
bugulus avatar
Det är nog en hel del som har missat det här spelet på grund av Skyrim och Mass Effects release.
Köpte det när det var på rea på Origin och inhandlade samtliga DLC:s.

Ett av de roligaste RPG:n jag någonsin har lirat. Gillar man Fable så kommer man gilla det här spelet då det är en hel del likheter (grafiken speciellt).
Storyn känns väl genomtänkt, sidouppdragen är roliga (kan dock kännas lite repetitivt på slutet, tur man har fast travel) och dialogerna är väl genomtänkta.

Enda svårigheten jag har med spelet är att det är alldeles för lätt.
Förslagsvis så bör man starta spelet i Hard och spela igenom den utan att byta svårighetsgrad (Du får achievement för att klara ut spelet på Hard).
Citera
2014-08-26, 11:01
  #124
Medlem
Testat många wrpg, Fable 1-3, Diablo, Oblivion, Risen, Dragon Age, Darksiders, Overlord 1 o 2, Skyrim, Dark Souls, GoW-serien, Dantes Inferno, The Witcher 1 o 2 m.Fl. Hitills är det bara Fable Anniversary som varit i närheten men måste säga att detta är det bästa, roligaste jag spelat. Främst tack vare den action spelet erbjuder samt kominationen melee och magi, riktigt fet magi också. I övrigt en stor värld, shysst story och ännu skönare side quests.

Jävligt trist att Project Copernicus förmodligen aldrig kommer, tror det hade varit ett skitkul MMORPG.
Citera
2018-09-06, 23:21
  #125
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Bumpar den här tråden då jag såg denna nyhet!

https://www.playstationtrophies.org/...HQ-Nordic.html

Citat:
THQ Nordic has today announced the acquisition of the Kingdoms of Amalur IP, the deal finalised with developer 38 Studios, allowing the publisher to create new games in the long-dormant action RPG series. Released in 2012 under EA, Kingdoms of Amalur: Reckoning was poised to be the next big RPG thing, but disappointing sales saw the series canned and 38 Studios closed down.

A Kingdoms of Amalur: Reckoning 2 had been in development as an MMORPG codenamed 'Copernicus' some time after the first game shipped, and the THQ Nordic deal also covers the acquisition of the Amalur sequel "based on the abandoned MMORPG project 'Copernicus'," the official announcement confirms.

Should THQ Nordic's acquisition of the Amalur IP mean a Kingdoms of Amalur: Reckoning sequel is in the pipeline, here's hoping it adopts the Destiny system once again, and that same strain of intense, customisable combat. You can check out our Kingdoms of Amalur: Reckoning review here.
Själv gillade jag verkligen detta när det kom ut, dock vet jag inte om jag är så pigg på ett mmorpg, vill ha ett SP spel, men det finns väl en logisk riktning att gå mot ett mmorpg sett til hur det första spelet var. Oavsett vad hoppas jag vi får se en fortsättning på denna nya IP som lovade väldigt gott enligt mig.
Citera
2018-09-08, 21:19
  #126
Medlem
Detta spel och Wolfenstein 3D (1992) gör mig åksjuk. fixa kameran THQ Nordic?
Citera
2020-11-18, 20:15
  #127
Medlem
Lillstarks avatar
Bump!
Nu finns det en remaster: https://store.steampowered.com/app/1...r_ReReckoning/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback