• 40 167 online
  • 1 128 219 medlemmar
  • 58 545 779 inlägg
2010-07-21, 16:34
Medlem
PureRuperts avatar
Nämndes i måndagens sändningen av brunchrapporten (som för övrigt verkar vara ett riktigt äckligt sosseprogram).

Hon som talar berättar vid ca 17.30 (men börja lyssna vid ca 14.30) att journalisterna hämtade hela Littorinaffären från fb och att aftonhoran högg direkt. Jag uppfattade som om hela hennes trovärdighet för Aftonh försvann då hon hörde det. Hade hon förtroende innan blir jag inte förvånad... hon är ju journalist.

http://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/2494367.mp3
Citera
2010-07-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PureRupert
Nämndes i måndagens sändningen av brunchrapporten (som för övrigt verkar vara ett riktigt äckligt sosseprogram).

Hon som talar berättar vid ca 17.30 (men börja lyssna vid ca 14.30) att journalisterna hämtade hela Littorinaffären från fb och att aftonhoran högg direkt. Jag uppfattade som om hela hennes trovärdighet för Aftonh försvann då hon hörde det. Hade hon förtroende innan blir jag inte förvånad... hon är ju journalist.

Ja man upphör aldrig att förvånas över uttalanden som "detta riskerar att urholka förtroendet för sexbladet". Hur länge kan de lura i sig själva att de fortfarande har något förtroende?
Citera
2010-07-22, 12:50
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:

Hon som talar heter tydligen Åsa Karlsson.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3161458

Jag vet inte om det är ett vänstervridet program, men jag kanske är tondöv för sånt, uppväxt i mellanmjölkens land etc..
Senast redigerad av Ståltomten 2010-07-22 kl. 12:53.
Citera
2010-07-22, 13:59
Medlem
Sheepskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Hon som talar heter tydligen Åsa Karlsson.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3161458

Jag vet inte om det är ett vänstervridet program, men jag kanske är tondöv för sånt, uppväxt i mellanmjölkens land etc..
Alla "samhällsprogram" på P3 är vänstervridna! Det är bara de rena musikprogrammen som går att lyssna på nu för tiden.
Citera
2010-07-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Ja man upphör aldrig att förvånas över uttalanden som "detta riskerar att urholka förtroendet för sexbladet". Hur länge kan de lura i sig själva att de fortfarande har något förtroende?

På vilket sett behöver aftonbladet förtroende? Förtroende är knappast något viktigt i media nuförtiden, snarare så att de tidningar som satsat på förtroende är de som tappat. Sensationsmedia har ångat framåt, det är det som drar in mest pengar.

Fortfarande Sveriges största tidning, hade de inte skrivit om sånt de gör så hade de tappat många läsare direkt. Ärligt talat så bryr de sig inte om sin trovärdighet, de vet att majoriteten däribland du, lever för att läsa sådant som aftonbladet skriver om för att sedan gnälla till sin omgivning hur dålig tidningen är. Men de vet att du ändå är inne där och ger dem annonspengar ett tiotal gånger per dag.
Citera
2010-07-22, 17:35
Medlem
alltarallasfels avatar
Citat:

Den här kvinnan har tolkat skeendet lite fel, och du har tolkat det hon säger lite knasigt. Efter det att Littorin avgått så spekulerades det vilt här på FB om bla. samröre med Kapten Klänning. Det satte press på AB som då tvingades presentera ytterligare förklaringar till SOLs hastiga avgång (än bara att de hade konfronterat honom i Visby). Alltså för att sätta stopp för att spekulationerna skulle få fortsatt spridning så la man fram de bevis man hade, och strök under att man inte hade något ytterligare.

Det är alltså inte Anna-historien som är hämtad från FB, utan övriga spekulationer, även om journalisten (?) på radion missuppfattat detta.

Om så ändå inte skulle vara fallet får du gärna länka till tråden/inlägget om "Anna"..
Senast redigerad av alltarallasfel 2010-07-22 kl. 18:06.
Citera
2010-07-23, 16:53
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
På vilket sett behöver aftonbladet förtroende? Förtroende är knappast något viktigt i media nuförtiden, snarare så att de tidningar som satsat på förtroende är de som tappat. Sensationsmedia har ångat framåt, det är det som drar in mest pengar.

Fortfarande Sveriges största tidning, hade de inte skrivit om sånt de gör så hade de tappat många läsare direkt. Ärligt talat så bryr de sig inte om sin trovärdighet, de vet att majoriteten däribland du, lever för att läsa sådant som aftonbladet skriver om för att sedan gnälla till sin omgivning hur dålig tidningen är. Men de vet att du ändå är inne där och ger dem annonspengar ett tiotal gånger per dag.

Dom får nog en viss del av sina annonspengar baserat på click-thru rate.

"Läsare" är ju ett begrepp som spänner över en ganska stor grupp. Att läsa text medan man skakar på huvudet och garvar rått åt hur idiotisk den är, eller för att saxa saker ur den för att stöda teser att den är helt värdelös, är ju en sorts "läsning". Att läsa text för att bli upplyst eller genuint underhållen, är en annan sorts läsning.

Själv har jag slutat läsa AB helt. Med undantag pga skadeglädje nu den senaste veckan när dom trampar i klaveret. Jag tror inte ett ord på deras Littorin-historia dock.
Citera