Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-21, 16:22
  #1
Medlem
Hej! För fyra månader sedan gjorde jag en operation pga. så kallat vattenbråck. Fick det runt ena testikeln vilket gjorde att min högra blev ca. 3 ggr så stor som min vänstra. I alla fall så gjorde jag en operation och efter operationen så svullnade det ganska rejält. Detta är tydligen helt normalt enligt läkaren som sa att det brukar gå över efter någon månad. Grejen är den att nu har det gått fyra månader och det är fortfarande svullet. Visst är det bättre än innan operationen men min högra är fortfarande ca. dubbelt så stor och jag tycker inte att det har läkt speciellt mycket sedan efter operationen.

Är det någon annan här som opererats för vattenbråck som kan berätta om läkningen ska ta såhär lång tid? Man tycker ju att det borde vara normalt efter fyra månader? Jag vet bråcket inte har kommit tillbaka då man enligt läkaren kunde lysa med en ficklampa runt området och om ljuset lyser igenom så är det vatten. Detta har jag gjort och det lyser inte igenom. Alltså är det blod/svullet.

Ska jag be om en tid tid hos urologen tycker ni eller ska jag fortsätta vänta och se om det blir bättre? Jag tycker det är lite ömt fortfarande plus att det är pinsamt när min högra är dubbelt så stor...
Citera
2010-07-21, 16:33
  #2
Medlem
Tbbass avatar
aldrig hört talas om det...
men du borde nog kolla upp det, bara för att
Citera
2011-05-26, 03:33
  #3
Medlem
Kan vattenbråck leda till sterilitet, ökar risken mycket om man har vattenbråck? Min vänstra boll känns som den har massa vävnad runt vilket inte den högra har. Är absolut inte cancer då jag inte verkar ha några av de symptom som förknippas med testikelcancer...är bara så att vänstra sidan har mer vävnader och skit runt kulan vilket inte alls finns på högra...

Är sjukt orolig att jag är steril och vill så klart inte gå till läkaren. Verkar dessutom vara normalt att man har vattenbråck, dvs som vävnar runt ena bollen. Fler som hare liknande symptom eller har sökt hjälp/fått hjälp för det?

Till författaren: varför opererade du? Är väl inte farligt?
Citera
2015-10-07, 14:00
  #4
Medlem
Hej!

Opererades för samma sak nu för en dryg vecka sedan. Undrar hur det har gått för dig...?

/Sebastian
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback