2010-07-20, 17:14
Medlem
Jag ska till hösten flytta till Örebro och vill gärna nu på förhand veta hur många invandrare det finns i staden och vilka invandrargrupper som utmärker sig i antal?

Till skillnad från många andra liknande trådstarter tycker jag det är bra om det visar sig att många invandrare/utlänningar bor i staden eftersom jag känner en stor gemenskap med vissa invandrargrupper.

Naturligtvis känner jag mig inte tillfreds med alla invandrargrupper och det är lite av den anledningen jag ställer denna fråga. Hört att det bor en hel del syrianer och somalier i staden vilket inte är till min fördel om det visar sig vara sant...
Citera
2010-07-20, 17:48
Medlem
Jajamän. Knökfullt med somalier numera. Jag skickar förresten en kopia på denna tråd till Somaliska Khatbyrån, som avisering om den stundande ankomsten av lammkött till staden. Vi ser fram emot att ta emot dig.

Eller nej juste...tvärtom var det ju. DU ska ta emot
Citera
2010-07-20, 17:57
Medlem
Klaus Stryypares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anik
Jag ska till hösten flytta till Örebro och vill gärna nu på förhand veta hur många invandrare det finns i staden och vilka invandrargrupper som utmärker sig i antal?

Till skillnad från många andra liknande trådstarter tycker jag det är bra om det visar sig att många invandrare/utlänningar bor i staden eftersom jag känner en stor gemenskap med vissa invandrargrupper.

Naturligtvis känner jag mig inte tillfreds med alla invandrargrupper och det är lite av den anledningen jag ställer denna fråga. Hört att det bor en hel del syrianer och somalier i staden vilket inte är till min fördel om det visar sig vara sant...

Vilken del av Örebro ska du flytta till? Det finns oändligt med smutsiga negrer i ytterområdena. Mest i Vivalla och Varberga dock. . Men vem fan vill bo där?
Citera
2010-07-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmtripleX
Jajamän. Knökfullt med somalier numera. Jag skickar förresten en kopia på denna tråd till Somaliska Khatbyrån, som avisering om den stundande ankomsten av lammkött till staden. Vi ser fram emot att ta emot dig.

Eller nej juste...tvärtom var det ju. DU ska ta emot
jaja, då vet jag. Känner en hel del av de där somalierna men inget gemensamt har vi i alla fall, undviker de gärna.
Bor hellre i närheten av mina landsmän och människor från länder med liknande kultur samt svenskar som är enkelt att trivas med.

Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Stryypare
Vilken del av Örebro ska du flytta till? Det finns oändligt med smutsiga negrer i ytterområdena. Mest i Vivalla och Varberga dock. . Men vem fan vill bo där?

Det vet jag ännu inte men förmodligen i närheten av universitetet.
Citera
2010-07-20, 18:24
Medlem
Är TS en rasistisk invandrare som inte kan leva ihop med andra folkslag? Isf har du kommit till fel land. Sverige är ett marxistiskt mångfaldsland där alla, sida vid sida lever tillsammans i en total harmoni. Ingen slipper undan, alla ska med.

För att bota din rasistiska somalierfobi befaller jag dig att dejta somaliska kvinnor och skaffa barn med dom. NU!
Citera
2010-07-20, 18:36
Medlem
Citat:
jaja, då vet jag. Känner en hel del av de där somalierna men inget gemensamt har vi i alla fall, undviker de gärna.
Bor hellre i närheten av mina landsmän och människor från länder med liknande kultur samt svenskar som är enkelt att trivas med.

Haha, jaså du är iranier
Citera
2010-07-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Är TS en rasistisk invandrare som inte kan leva ihop med andra folkslag? Isf har du kommit till fel land. Sverige är ett marxistiskt mångfaldsland där alla, sida vid sida lever tillsammans i en total harmoni. Ingen slipper undan, alla ska med.

För att bota din rasistiska somalierfobi befaller jag dig att dejta somaliska kvinnor och skaffa barn med dom. NU!

Ehm..Vad är det för fel med att fråga om vad det finns för invandrargrupper i Örebro? Det är en intressant fråga eftersom jag då kan få reda på om det bor människor från mitt eget MENA-land i staden.

Sedan har jag faktiskt somaliska vänner och även en hel del syrianska, men bara för att jag vill bo nära folk som talar mitt eget språk är jag alltså en rasist

Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmtripleX
Haha, jaså du är iranier

Nej, arab.
Citera
2010-07-20, 21:15
Medlem
Gummikaninens avatar
Flytta då till något arabland istället, det här är Sverige och här talar vi svenska. Etniska enklaver är inget vi vill ha varken i Örebro eller annorstädes i vårt vackra land. Punkt
Citera
2010-07-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gummikaninen
Flytta då till något arabland istället, det här är Sverige och här talar vi svenska. Etniska enklaver är inget vi vill ha varken i Örebro eller annorstädes i vårt vackra land. Punkt

Men bidragen då? Hallå?
Citera
2010-07-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gummikaninen

Jag har tillbringat hela mitt liv i Sverige och du föreslår att jag ska börja om på nytt i ett helt annat land med sämre förutsättningar

Back to topic...Invandrare i Örebro var det som sagt. Vad har staden för smått och gått? Förutom somalier då.
Citera
2010-07-20, 21:58
Medlem
Gummikaninens avatar
Har det nu gått så långt att man kan bo hela sitt liv i Sverige och ändå vilja flytta nånstans i landet där man kan bo med sina ¨landsmän¨ och kackla på arabiska? Förbannat arrogant och högfärdig inställning. Som sagt; ett arabland borde passa dig och dina gelikar bättre.Schas
Citera
2010-07-20, 22:22
Medlem
AlexKidds avatar
Citat:
Jag har tillbringat hela mitt liv i Sverige och du föreslår att jag ska börja om på nytt i ett helt annat land med sämre förutsättningar

Och ändå verkar du vara väldigt mån om att identifiera dig som arab. Att du inte vill flytta tillbaka till Irak (eller vilket arabland du nu kom ifrån) för att allt är sämre där gör att du bara framstår som en oönskad parasit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in