Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-20, 14:01
  #1
Medlem
Nudelkopps avatar
Snubblade över en annons alldeles nyss, där man på svenska beskrev hur man kunde tjäna en viss summa pengar genom att fylla i s.k. "Surveys" eller enkäter på svenska. Annonsen i sig såg riktigt b ut, men när jag läste i kommentarfältet började jag plötsligt tveka. Dessutom, om man väl klickar in sig på den större sidan så nämner de en mängd riktigt stora företag på sidan, och visar att de blivit omnämnda på både yahoo och i Ny times. Fungerar det här eller är det en scam? Man måste ju trots allt betala för sitt första "survey kit"...

Annonsen:
http://www.az-news.org/se/?c=cse&k=rRMAAO0HDADkXFYAAAAAAPORFwAAAAAAAgAAAAEAA AAAAP8AAAADDrDuFgAAAAAAIcQPAAAAAABScB8AAAAAAAAAAAA AAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACMPgYAAAAA AAIAAwAAAAAA1a-x7ykBAAAAAAAAAAAAAAwFcZcqAAAAAAAAAA AAAABQ2aFUAAAAAA0AAAAAAAAADQAAAAAAAAA=

Hemsidan:
http://www.surveys4checks.com/
Citera
2010-07-20, 14:27
  #2
Medlem
Verdess avatar
Hade det funnits jätteenkla sätt att tjäna tiotusentals kronor i månaden så hade folk redan gjort det, tro mig.
Citera
2010-07-20, 15:22
  #3
Medlem
CureMes avatar
Ser inget som tyder på att det där skulle vara annat än scam.
Citera
2010-07-20, 15:59
  #4
Medlem
Nudelkopps avatar
Trodde inte heller att det var äkta. Sidan ser ju helt enkelt "bluff" ut. Men i vilket fall som helst så ville jag försäkra mig.
Citera
2010-07-20, 16:53
  #5
Medlem
morkfromorks avatar
Det finns en sträng längre ner om samma ämne, och ja, man kan tjäna pengar, men inte tusentals iutan bara tiotals.
Citera
2010-07-24, 15:09
  #6
Medlem
SweTechs avatar
Flashback är ett diskussionsforum. Inlägg som endast består av länkar diskuterar inget och är därför OT.
//Moderator
Citera
2010-08-02, 15:55
  #7
Medlem
Sudda ut allt efter http://www.az-news.org i adressfältet och tryck enter så ser du var du hamnar och då förstår man att det är fejk.
Citera
2010-08-03, 04:13
  #8
Medlem
HappyHours avatar
Såg den nu när jag var inne på TPB, verkar för bra för att vara sant, så jag antar att det faktiskt Är för bra för att vara sant.
Citera
2010-11-29, 23:05
  #9
Medlem
Hej hej, ingen som har testat, jag tänker det har ändå funnits ett tag nu, något måste ju finnas bakom om ni förstår vad jag menar.
edit
google hittade som alltid mitt svar, relativ oseriös artikel om ovan nämnda sida
Citat:
I am just like you. I get excited every time I see a program that guarantees I will make money, and make that money quickly. Through much trial and tribulation, I've learned this is rarely true.

Surveys 4 checks is another trap I've fallen into. Like many paid survey sites, surveys 4 checks tells you how will earn money from sitting back on your couch filling out surveys. However they fail to mention the small but important details like qualifying for surveys, filling them out immediately and most importantly, the fact that many don't offer cash prizes.

Non-Cash Prizes
Some Surveys 4 Checks surveys will pay cash for your input but many offer a non-cash prize. Often times this is entering you into a sweepstakes. I don't know about you, but I am not going to waste my time filling out a survey to have a long shot at $100 gas card or free airfare, like many sweepstakes offer.

Qualifying for Surveys
This is something I learned the hard way. Instead of making money on every survey you fill out, you must qualify for surveys by filling out a questionnaire before taking the actually survey. These range from 1 page of questions to multiple pages. As you can see, this is a big waste of time if you do not qualify for the actual survey. From my experience, I have qualified for less than 1/3 of the surveys I filled out with Surveys 4 Checks.

Fill Out Surveys Immediately
Another downside of surveys is the timeliness factor. You must fill them out almost immediately to have any chance of qualifying. The company putting the survey out may want the opinion of 50 or 100 people and with the thousands signed up for the surveys 4 checks program, you can see how it may be difficult to fill it out soon enough, let alone qualify for the survey.

With all this said, there is money to be made filling out surveys online. It's vital to know which sites offer more cash prizes because they will allow you the greatest opportunity to capitalize on this money making potential. Learn more about which paid survey opportunities you can profit from the most.

I have been interested in making money online for years. I've done my homework, reading reviews and scam warnings, but still made mistakes that cost me hundreds of dollars by buying the wrong programs. Don't let his happen to you. Read the following
__________________
Senast redigerad av hafgrim 2010-11-29 kl. 23:09.
Citera
2011-03-10, 09:52
  #10
Medlem
Varför säger nästan alla:

"Sidan ser ut som fejk" ?????

Ska det se ut på ett speciellt sätt för att det inte ska vara "fejksidor" ?

Jag fattar inte det resongemanget alls. Bara korkat!

Istället för att säga en massa saker så kan ni som är tveksamma testa.

Då får ni svar som ni kan backa upp.

Jag svarar på surveys varje dag och tjänar pengar men de flesta orkar inte sen skriver dom att allting är fejk. Dåligt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback