Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-20, 00:40
  #1
Medlem
AvegZs avatar
Var beredd på en del text, kände för att skriva av mig rejält.



-INTRO-

Träffade en tjej ute för ett par veckor sen, jag var väldigt taggad den kvällen och dansa upp en väldigt söt tjej som jag senare strulade med xx antal gånger på dansgolvet och bredvid dansgolvet, efter stängning gick vi och höll hand och jag följde henne till sin tunnelbana där vi kysstes farväl.

Messade lite med henne nästa dag då jag var fylld med nån slags början till "kär" känsla, gillade henne skarpt, redan på söndagen var det dags att åka hem till henne, (vi träffades på fredagen). Jag tog med en kompis till hennes "poolparty", vi badade skojade och kysstes, alkohol var inblandat, men inte mycket.
Jag somnade i en egen säng väldigt sent, innan dess hade jag legat och myst lite med henne i en hörnsoffa.

Jag och min kompis ger sig av på morgonen, jag och tjejen skickar lite söta sms till varandra, det är uppenbart att hon gillar mig, jag själv ödslar ingen tid utan säger att jag gillar henne osv osv, typ som jag skulle kunna tänka mig att ha ett förhållande med flickan. Det är möjligt att jag visar att jag gillar henne för mycket, för hon börjar att prata om sina "problem". Hon säger att hon är förvirrad och inte vet vad hon vill osv, men att hon gillar mig men att hon inte vet vad som är rätt.
Jag föreslår att vi skall träffas nästkommande lördag och ta saker som de kommer, hon går med på en träff och vi skickar lite söta sms i veckan.

-LÖRDAG-

Vi möts upp i tunnelbanan och småpratar om lite allt möjligt, tydligen hade hon varit på fest kvällen innan och hon hade inte fått så mycket sömn. Vi beger oss till närmsta biljardhall och jag lär henne att spela biljard, vilket hon inte kunde alls. Lite kroppskontakt och mitt hjärta slår hårdare när jag håller om henne bakifrån för att ställa in siktet på biljardkön för bästa stöt.

Efter biljarden tar vi en promenad, nere vid vattnet och vi sätter oss på en brygga och doppar fötterna, och vi pratar om allt möjligt, skrattar och ler. Det är nästan alltid jag som tar initiativ till någon form av konversation då hon mest tittar rakt ut i tomma intet. Jag försöker få ögonkontakt med henne, men hon tittar bort efter ett par sekunder. Precis som tunnelbanescenariot när två personer sitter mittemot varandra på tunnelbanan.

Efter det sätter vi oss på ett fik och jag beställer in två smörgåsar, försöker igen få ögonkontakt med henne, måste säga att hon är nog ganska blyg, jag är själv lite blyg, men inte med denna tjej.
Vi pratar igen om allt möjligt, jag föreslår att vi ska titta varandra i ögonen så länge vi kan. Tittar rätt in i hennes vackra blåa ögon och märker att hon inte har blinkat under en period då jag har blinkat typ 20ggr. Till slut är det hon som viker bort blicken och mest tittar med en död blick någon annanstans.

7h senare på dejten följer jag henne till tunnelbanan, vi kramas notera att hon använder bara höger arm och inte en hel kram, hon säger att det var trevligt osv och precis innan tunnelbanan rullar in säger jag utan att tänka "en puss?" Hon bara ler och går på. Blir lite smått chockad, så jag tar upp telefonen och skickar ett sms med följande: Här får du (puss) ha! sedan skickar jag ett "trevligt att träffas sms att det var kul osv."

Fast egentligen vet jag inte vad jag tycker om tjejen nu, alla mina "nykär" känslor finns inte längre, trots att jag vet att jag tycker om henne när jag tänker tillbaka på första gången vi träffades.

Under dejtens gång fick jag reda på att hon kanske skulle infinna sig på ett berömt berg i sthlm för att grilla med några polare, vilket hon var osäker på om hon skulle dit överhuvudtaget.

Så jag skickar ett sms och frågar om hon hellre drar dit om jag kommer.

efter ett tag får jag svaret, "tror nog att jag tar det lugnt hemma idag".

Efter vår lilla dejt så blev kändes det som om det blev väldigt stel stämning mellan oss, tänkte inte kontakta henne på minst en vecka nu för att se vad hon säger om minst en vecka eller om hon själv kontaktar mig.


Vad känner denna tjej för mig överhuvudtaget?
Är det ett smart drag att inte kontakta henne på en minst en vecka?
Hur katastrofalt var det att fråga om en puss? Vi har trots allt strulat minst 20ggr innan, ville bara smaka på hennes ljuva läppar för att få en glimt om framtiden.

Vad borde jag göra? Har ändå rätt så starka känslor för henne.

/AvegZ
Citera
2010-07-20, 00:47
  #2
Medlem
chilla mannen, rent spontant tycker jag de har gått lite för fort...
Citera
2010-07-20, 00:58
  #3
Medlem
AvegZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATiRadeon
chilla mannen, rent spontant tycker jag de har gått lite för fort...
Jo, jag chillar galet i en vecka nu och ser vad som händer sen. Är bara så kass på att tyda henne eftersom hon är så blyg.
Citera
2010-07-20, 01:07
  #4
Medlem
SwAxXs avatar
Det verkar gå alldeles för fort? Du verkade ha känt henne i någon/några veckor?
Citera
2010-07-20, 01:28
  #5
Medlem
AvegZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Det verkar gå alldeles för fort? Du verkade ha känt henne i någon/några veckor?
ja, men vad tycker hon om mig? är det smart att inte snacka med henne på en vecka?
Citera
2010-07-20, 01:42
  #6
Medlem
SwAxXs avatar
Hur fan har du tänkt att jag ska veta vad hon tycker? Fråga henne då?! Varför söker du svar på FB? Du går till henne och frågar hur och känner, du förklarar hur du känner och tada, du har antingen en tjej eller är du singel
Citera
2010-07-20, 01:52
  #7
Medlem
AvegZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Hur fan har du tänkt att jag ska veta vad hon tycker? Fråga henne då?! Varför söker du svar på FB? Du går till henne och frågar hur och känner, du förklarar hur du känner och tada, du har antingen en tjej eller är du singel
utifrån vad jag har skrivit här?? självklart kan ju inte du veta det.. Jag söker svar på fb för att hon är svår att tyda, borde jag sitta och grubbla själv när det finns folk som kan svara på den frågan!?
Citera
2010-07-20, 02:49
  #8
Avstängd
Apfisks avatar
Är det nånting jag lärt mig gällande fruntimmer så är det att inte visa att du gillar dem förrän du vet att hon gillar dig!

Det där med puss sms lät inte så bra, hade vart okej om du var full. Jag tror att hon kanske känner att du är lite för på, lite efterhängsen, men vad vet jag?

Lycka till!
Citera
2010-07-20, 03:28
  #9
Medlem
Sheiks avatar
Spontana tankar..

Fråga aldrig om du får en puss. Pussa henne bara.

Sen känns det verkligen som om hon får kalla fötter då du verkar vara lite för på. Chilla lite, låt henne höra av sig, låt det gå några dagar mellan smsen.

I din nuvarande situation skulle jag aldrig mer höra av mig förens hon gör det. Hör hon aldrig av sig, ja då vet du.
Citera
2010-07-20, 09:30
  #10
Medlem
jonathanstranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Spontana tankar..

Fråga aldrig om du får en puss. Pussa henne bara.

Sen känns det verkligen som om hon får kalla fötter då du verkar vara lite för på. Chilla lite, låt henne höra av sig, låt det gå några dagar mellan smsen.

I din nuvarande situation skulle jag aldrig mer höra av mig förens hon gör det. Hör hon aldrig av sig, ja då vet du.
Håller med.
TS: Om jag hade varit den tjejen så hade jag reagerat precis likadant = tappat intresset när jag märkte att du var så galet på. Hade du däremot chillat efter ni hade setts första gångerna på fest, då hade det varit större chans att jag blivit intresserad (förutsatt att jag gillade dig från början, men det verkar ju som att hon gjorde det).
Ska jag vara helt ärligt så finns det en överhängade risk att du bränt dina chanser redan. Om inte så råder jag dig att följa Sheiks tips - hör inte av dig förrän hon gör det. Är hon fortfarande något sånär intresserad så behöver hon tid att komma över din pussfråga.
Citera
2010-07-20, 10:52
  #11
Medlem
RosettaStoneds avatar
Är inne på samma spår som de övriga. Kan hända att hon tycker att du är lite väl på och efterhängsen. Vad var grejen med att kolla in i varandras ögon så länge? Jag hade ärligt talat känt mig lite obekväm, men vad vet jag.

Bra att du tänker chilla nu iallafall, ge henne lite tid att tänka och ev. sakna dig.
Citera
2010-07-20, 11:15
  #12
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvegZ
utifrån vad jag har skrivit här?? självklart kan ju inte du veta det.. Jag söker svar på fb för att hon är svår att tyda, borde jag sitta och grubbla själv när det finns folk som kan svara på den frågan!?

Tror inte det finns någon annan än tjejen som kan svara på den frågan! Det är ju som att ställa frågan: Hur stort är mitt hus? Så ring tjejen och fråga!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback