Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-19, 23:48
  #1
Medlem
skogspromenads avatar
Long story short: Var tillsammans med en tjej i knappt 2 år, hon var otrogen och hade gjort slut, men höll ändå kvar mig lite, hade mig som backup, och detta tärde på mina känslor, sen träffa jag en tjej som jag blev kär och vi var väll någonstans i dejtingstadiet, men ändå ganska nära ett par, innan även hon var otrogen... efter det följde månader av depression pga av tjejerna + saker som hänt tidigare i mitt liv, men nu har jag äntligen kommit ur depressionen.

Men till problemet, har börjat prata mycket med en tjej som jag träffade via skolan (tog studenten i år), jag har inte det bästa självförtroendet innan depressionen och inte är det bättre nu. Men jag vill verkligen se om detta kan bli något mer, och jag får en del signaler som säger att hon också är lite intresserad... Men vågar inte försöka inleda något då jag är rädd för att bli sårad igen...

Hur ska jag göra för att kunna lita på tjejer igen, finns inget jag hellre vill än att fråga henne om hon vill hitta på något eller så, men jag är allt för rädd för svaret, och hur det kan sluta om vi börjar att dejta. Jag vet att man mår bättre med tiden, men jag är ändå för rädd för att bjuda ut henne...

Tack på förhand...
Citera
2010-07-19, 23:54
  #2
Medlem
WERYs avatar
Är du osäker så kan du ju alltid prata med henne om problemet. Jag kan tänka mig att chansen är mkt liten att hon skulle göra något sådant själv om du berättat hur det påverkar dig och hur sårande det känns
Citera
2010-07-20, 00:01
  #3
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Long story short: Var tillsammans med en tjej i knappt 2 år, hon var otrogen och hade gjort slut, men höll ändå kvar mig lite, hade mig som backup, och detta tärde på mina känslor, sen träffa jag en tjej som jag blev kär och vi var väll någonstans i dejtingstadiet, men ändå ganska nära ett par, innan även hon var otrogen... efter det följde månader av depression pga av tjejerna + saker som hänt tidigare i mitt liv, men nu har jag äntligen kommit ur depressionen.

Men till problemet, har börjat prata mycket med en tjej som jag träffade via skolan (tog studenten i år), jag har inte det bästa självförtroendet innan depressionen och inte är det bättre nu. Men jag vill verkligen se om detta kan bli något mer, och jag får en del signaler som säger att hon också är lite intresserad... Men vågar inte försöka inleda något då jag är rädd för att bli sårad igen...

Hur ska jag göra för att kunna lita på tjejer igen, finns inget jag hellre vill än att fråga henne om hon vill hitta på något eller så, men jag är allt för rädd för svaret, och hur det kan sluta om vi börjar att dejta. Jag vet att man mår bättre med tiden, men jag är ändå för rädd för att bjuda ut henne...

Tack på förhand...

Egentligen tror jag att man får satsa ändå fast man är rädd.
Om man inte gör det så kommer det antagligen aldrig hända något.
+ att man vet inte hur framtiden kommer att se ut, om man kommer bli sårad igen .osv.
Så jag tycker som jag skrev ovan, satsa och helt enkelt se hur det går.
Citera
2010-07-20, 00:51
  #4
Medlem
Djonkos avatar
Så du är inte ens 20 år och har redan haft ett längre förhållande, inte alla som haft det i din ålder. Klen tröst kan tyckas men det fina med erfarenheter är att man alltid lär sig något.

Givetvis tråkigt att tjejerna var otrogna mot dig, har hänt mig också och jag grävde ner mig som fan över det. Verkligen grävde ner mig. Tills jag slutligen insåg att det inte berodde på mig, det var tjejens val att såra mig.

Du kan aldrig rå för vad en annan människa (eller tjej i detta fallet) gör, det är utom din kontroll. Försök att släppa den oron. Händer det något tråkigt så gör det. Det finns många tjejer som väljer att inte vara otrogna.

One life, go for it. Du har allt att vinna genom att träffa denna tjejen du är intresserad av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback