Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-19, 20:19
  #1
Medlem
ktorums avatar
Hejsan!
Jag har en liten laptop, Acer aspire och använder windows vista op-system. Nu är det så att det inye går att avinstallera program, och hårddisken börjar bli ganska så jävla fullpackad.
Min undran är självklart om någon här vet något om det är vista som är problemet eller om det finns några fel jag kanske gör?
Skall väl också tillägga att när jag försöker avinstallera så går jag den vanliga vägen genom kontrollpanelen och följer där alla anvisningar och har för mig att jag gör rätt, i alla fall!
Nu e jag inte så "high" på det här med data, men så förbannat svårt skall det väl inte behöva vara??
Är tacksam, nej mycket tacksam för givande svar!!
__________________
Senast redigerad av ktorum 2010-07-19 kl. 20:22.
Citera
2010-07-19, 20:43
  #2
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ktorum
Hejsan!
Jag har en liten laptop, Acer aspire och använder windows vista op-system. Nu är det så att det inye går att avinstallera program, och hårddisken börjar bli ganska så jävla fullpackad.
Min undran är självklart om någon här vet något om det är vista som är problemet eller om det finns några fel jag kanske gör?
Skall väl också tillägga att när jag försöker avinstallera så går jag den vanliga vägen genom kontrollpanelen och följer där alla anvisningar och har för mig att jag gör rätt, i alla fall!
Nu e jag inte så "high" på det här med data, men så förbannat svårt skall det väl inte behöva vara??
Är tacksam, nej mycket tacksam för givande svar!!

Går det inte avinstallera något program alls?

ps. Jag ska faktiskt säga, att plats på hårddisken kommer inte från program, utan spel och övriga filer (dokument, filmer, musik etc.)
Citera
2010-07-19, 20:55
  #3
Medlem
xommes avatar
Ladda ner RevoUninstallerPRO här: http://www.revouninstaller.com/

Det funkade för mej iaf
Citera
2010-07-19, 20:59
  #4
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Går det inte avinstallera något program alls?

ps. Jag ska faktiskt säga, att plats på hårddisken kommer inte från program, utan spel och övriga filer (dokument, filmer, musik etc.)
Jupp, så e det. När jag t.ex skall avinstallera låt säga, sony ericsson pc suit programmet så kommer det upp en dialog ruta där det står att "ett fel uppstod när jag skulle avinstallera sony ericsson bla bla bla programmet. Programmet kanske har flyttats eller redan har avinstallerats", är det svar jag får och jag kommer inte längre än just dit!
JAG BLIR TOKIG!!!
Använder inga spel på min dator och alla bilder bränner jag ner på minnet och tar sedan bort dem och det samma gäller med musiken. Inga filmer finns heller på den!
Har bara typ 2 GB kvar av de 32 den var utrustad med från början...
Citera
2010-07-19, 21:04
  #5
Medlem
xommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ktorum
Jupp, så e det. När jag t.ex skall avinstallera låt säga, sony ericsson pc suit programmet så kommer det upp en dialog ruta där det står att "ett fel uppstod när jag skulle avinstallera sony ericsson bla bla bla programmet. Programmet kanske har flyttats eller redan har avinstallerats", är det svar jag får och jag kommer inte längre än just dit!
JAG BLIR TOKIG!!!
Använder inga spel på min dator och alla bilder bränner jag ner på minnet och tar sedan bort dem och det samma gäller med musiken. Inga filmer finns heller på den!
Har bara typ 2 GB kvar av de 32 den var utrustad med från början...

Prova somsagt med att avinstallera med Revo.
Citera
2010-07-19, 21:10
  #6
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xomme
Prova somsagt med att avinstallera med Revo.

Eller Ccleaner. Där han kan också rensa allt annat skit från datorn, så han får mer plats.

Men du kan alltid testa att gå in på 'Start -> Alla Program -> Sony Ericsson" och leta efter "Avinstallera".
Citera
2010-07-19, 21:38
  #7
Medlem
Quwerrt93s avatar
Gå in i Kontrollpanelen=>Program=>Program och funktioner, där ser du alla de programmen som finns installerade på hårddisken och där kan du avinstallera programmen. Men det är kanske det du har prövat, i så fall, ursäkta

Men prova annars CCleaner. Ett kanonprogram, enligt mig, som du även kan använda till att söka problem i datorn och ta bort alla rester från avinstallerade program.

Du kan även prova att gå in på Alla Program på Startmenyn och leta upp programmappen, i den mappen ska det finnas en Uninstall/Avinstallera-ikon eller något liknande. Prova och klicka på den och se vad som händer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback