2010-07-18, 22:00
Medlem
DigGaNs avatar
Projekt Opinion är skapat för att enkelt se över vilka åsikter som finns för och emot cannabisförbudet.
Alla kan skriva sin åsikt men det finns vissa regler.
  1. En åsikt per "post".
  2. Likadana åsikter raderas.
  3. Åsikter som inte har med cannabisförbudet att göra raderas.
Eftersom jag inte vill ha hela sidan full med likadana åsikter så finns det en liten text, "3 tycker likadant" eller liknande.
Trycker man på denna så går räknaren upp ett steg.
Åsikterna med flest "tyckningar" kommer längst upp och de med minst, längst ned.

Själva färgerna och designen är inte klar men eftersom det inte är huvudsaken i projektet så väljer jag att publicera det nu.

Har ni idéer om funktioner eller andra saker om projektet så skriv gärna dessa här

Fyll på med era åsikter och sprid gärna runt sidan i olika kommentarer på nyhetssidor mm!
Projekt Opinion - Hampinfo.se
Citera
2010-07-18, 22:14
Medlem
Snälla läg till jag håller inte med

Vilken idiot har skrivit Cannabisbrukare tvingas ha kontakt med kriminella
Citera
2010-07-18, 22:17
Medlem
salivkramps avatar
Skulle vara trevligt med en funktion där man själv kan välja att sortera efter flest "tyckningar" eller nyaste åsikter. Detta underlättar en hel del för folk som vill läsa de senaste åsikterna, speciellt om det blir flera sidor med åsikter och de nyaste hamnar sist.

En "tummen ner" skulle ju sitta fint också kanske. Dock lär ju det missbrukas av alla cb-förespråkare
Citera
2010-07-18, 22:18
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nsanity
Snälla läg till jag håller inte med

Vilken idiot har skrivit Cannabisbrukare tvingas ha kontakt med kriminella

Om du inte håller med så tryck inte på något, simpelt

Citat:
Ursprungligen postat av salivkramp
Skulle vara trevligt med en funktion där man själv kan välja att sortera efter flest "tyckningar" eller nyaste åsikter. Detta underlättar en hel del för folk som vill läsa de senaste åsikterna, speciellt om det blir flera sidor med åsikter och de nyaste hamnar sist.

Good point, ska klura på det.
Citera
2010-07-18, 22:23
Medlem
salivkramps avatar
Reglerna du postat borde väl också synas i sidan på något vis?
Det är ju inte alla som kommer att hitta dit genom den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Alla kan skriva sin åsikt men det finns vissa regler.
  1. En åsikt per "post".
  2. Likadana åsikter raderas.
  3. Åsikter som inte har med cannabisförbudet att göra raderas.
Citera
2010-07-18, 22:28
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Reglerna du postat borde väl också synas i sidan på något vis?
Det är ju inte alla som kommer att hitta dit genom den här tråden.

Klickar du i någon av rutorna så kommer reglerna upp nedanför.
Citera
2010-07-18, 23:06
Medlem
salivkramps avatar
Citat:
Klickar du i någon av rutorna så kommer reglerna upp nedanför.

Haha, ja det gör det ju, fail på mig

En annan grej som jag tänkte på, som däremot kanske e bra mycket krångligare att genomföra.
Skulle vara rätt trevligt med någon sorts uppdelning där argument som är för står mot argument som är emot. Det vill säga att, t.ex. som någon argumenterar för att cannabis är bra för lungorna så kan man se ett direkt motargument till den. Detta gör dock att det hela liknar en debatt snarare än en åsiktssamling och är kanske onödig att ha.

Sedan ser jag att en del missar att de skriver under "Positiv till förbudet" när de argumenterar mot förbudet Tror faktiskt det skulle se lite bättre ut om det hela handlade om att legalisera cannabis, då det är den frågan som är aktuell i dagsläget (även om det handlar om i princip samma sak).
Citera
2010-07-18, 23:09
Medlem
Ozstrikers avatar
Vad är erat mål med detta?

Vad ska ni göra när ni har fått in tillräckligt med åsikter?
Citera
2010-07-18, 23:14
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Haha, ja det gör det ju, fail på mig

En annan grej som jag tänkte på, som däremot kanske e bra mycket krångligare att genomföra.
Skulle vara rätt trevligt med någon sorts uppdelning där argument som är för står mot argument som är emot. Det vill säga att, t.ex. som någon argumenterar för att cannabis är bra för lungorna så kan man se ett direkt motargument till den. Detta gör dock att det hela liknar en debatt snarare än en åsiktssamling och är kanske onödig att ha.

Sedan ser jag att en del missar att de skriver under "Positiv till förbudet" när de argumenterar mot förbudet Tror faktiskt det skulle se lite bättre ut om det hela handlade om att legalisera cannabis, då det är den frågan som är aktuell i dagsläget (även om det handlar om i princip samma sak).

Du menar att man ska kunna svara på andra argument? Då blir det lite mera diskussions-likt och passar bättre på ett forum.

Idéen är mera att måla upp vad det finns för olika åsikter.

Grejen med att jag valde just att det ska handla om förbudet istället för en legalisering är att inte lika många som vill att förbudet ska vara kvar blir bortskrämda.

Citat:
Ursprungligen postat av Ozstriker
Vad är erat mål med detta?

Vad ska ni göra när ni har fått in tillräckligt med åsikter?

Står först i trådstarten:
"Projekt Opinion är skapat för att enkelt se över vilka åsikter som finns för och emot cannabisförbudet."

Det finns inte tillräckligt med åsikter
Citera
2010-07-18, 23:17
Medlem
Ozstrikers avatar
Citat:
Du menar att man ska kunna svara på andra argument? Då blir det lite mera diskussions-likt och passar bättre på ett forum.

Idéen är mera att måla upp vad det finns för olika åsikter.

Grejen med att jag valde just att det ska handla om förbudet istället för en legalisering är att inte lika många som vill att förbudet ska vara kvar blir bortskrämda.

Står först i trådstarten:
"Projekt Opinion är skapat för att enkelt se över vilka åsikter som finns för och emot cannabisförbudet."

Det finns inte tillräckligt med åsikter

Men ska du skicka in åsikterna till aftonhoran eller vad ska du göra?

Det skulle vara bra när du får in ganska många åsikter om du puplicerar dom till någon media sida eller liknande.

Sen jag har skrivit fel då jag missuppfattade "positivt med förbud".

Skrev något med "(Tips:Kolla på Holland)" .

Så var snäll att ta bort det
Citera
2010-07-18, 23:20
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozstriker
Men ska du skicka in åsikterna till aftonhoran eller vad ska du göra?

Det skulle vara bra när du får in ganska många åsikter om du puplicerar dom till någon media sida eller liknande.

Sen jag har skrivit fel då jag missuppfattade "positivt med förbud".

Skrev något med "(Tips:Kolla på Holland)" .

Så var snäll att ta bort det

Nej, dessa åsikter är endast för att måla upp en bild för privatpersoner osv, inga officiella siffror osv kan skapas efter detta eftersom den ligger på nätet och är relativt lätt att manipulera "tyckandet".

Jag tar bort den eftersom jag inte förstår hur den ens är positiv eller negativ till förbudet.

Åsikterna som läggs upp på sidan ska endast handla om förbudet och inte cannabis i sig.
Senast redigerad av DigGaN 2010-07-18 kl. 23:22.
Citera
2010-07-18, 23:22
Medlem
Ozstrikers avatar
Citat:
Nej, dessa åsikter är endast för att måla upp en bild för privatpersoner osv, inga officiella siffror osv kan skapas efter detta eftersom den ligger på nätet och är relativt lätt att manipulera "tyckandet".

Jag flyttar över den till andra sidan istället

Tack

Men det skulle vara bra om du skulle kunna försöka med något sånt. Jag är ganska säker på att du vill ha det lagligt lika mycket som mig Annars skulle du inte gjort hampinfo och denna tråden och liknande:P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in