• 1
  • 2
2010-07-17, 21:08
Medlem
fasons avatar
Tjena FB!

Jag gjorde precis färdigt min nya låt för mitt nya hardstyleprojekt.

Jag skulle vilja veta vad ni tycker om låten.
http://www.youtube.com/watch?v=9pwiIyAIcZ8

Jag är öppen för förslag om att göra min musik bättre.
Jag använder Fl studio 9.

Tacksam för svar!
Ha det bra!
Citera
2010-07-17, 21:14
Medlem
Farenheits avatar
Det låter bra! Hade dock föredragit någon mer "saftig" bas för att kunna kalla det Hardstyle.
Citera
2010-07-17, 21:16
Medlem
fasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenheit
Det låter bra! Hade dock föredragit någon mer "saftig" bas för att kunna kalla det Hardstyle.

Jag har precis lärt mig att göra en bas/kick som är tillräckligt bra. Men tack för ditt svar.
Citera
2010-07-17, 21:21
Bannlyst
Väldigt tråkig låt, lät som i princip vilken annan hardstyle-låt som helst förutom att din gick snäppet långsammare och att lyricsen var rejält mycket långsammare än i den hastigheten som jag är van vid att höra de samplesen i.

Men ja, med tanke på att det är din första låt så kan man inte förvänta sig så mycket. Fortsätt med det och försök att kom upp med din egen stil, ditt eget sound.
Citera
2010-07-17, 21:22
Bannlyst
Riktigt nice, men håller med han ovan. Det är nära i stil med Noicecontrollers. Om man lyckats med det, då är man på riktigt god väg! Kan man ladda ner denna? Ska släppa den för mina vänner, de kommer bli väldigt intresserade av vem detta är but I'll never tell... Haha, skämt åsido.

Lycka till! Hör av dig när du gjort ett album så ska jag göra reklam
Citera
2010-07-17, 21:26
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Disco kjelle skulle digga den ;D
Citera
2010-07-17, 21:30
Medlem
fasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghosts-N-Stuff
Väldigt tråkig låt, lät som i princip vilken annan hardstyle-låt som helst förutom att din gick snäppet långsammare och att lyricsen var rejält mycket långsammare än i den hastigheten som jag är van vid att höra de samplesen i.

Men ja, med tanke på att det är din första låt så kan man inte förvänta sig så mycket. Fortsätt med det och försök att kom upp med din egen stil, ditt eget sound.

Jo det är sant, jag är ju inget proffs direkt. Jag ska försöka hitta mitt egna sound.
Tack för din åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av svenskalotter
Riktigt nice, men håller med han ovan. Det är nära i stil med Noicecontrollers. Om man lyckats med det, då är man på riktigt god väg! Kan man ladda ner denna? Ska släppa den för mina vänner, de kommer bli väldigt intresserade av vem detta är but I'll never tell... Haha, skämt åsido.

Tackar tackar! Kul att du gillar den.
Download länk : http://www26.zippyshare.com/v/57193514/file.html
Citera
2010-07-17, 23:12
Medlem
NaturalBornChillers avatar
helt OK låt

håller också på i fl studio 9. just nu leker jag bara för att lära mig

spana in en låt jag gjorde de e dock dubstep /// e inte proffs så låteer väl lite halvdant hehe

http://www.youtube.com/watch?v=fATrKmpw-D0
Citera
2010-07-17, 23:42
Medlem
Azchateros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskalotter

Inte ens i närheten.
Skulle nog vilja påstå att ditt sound du har nu är väldigt likt Headhunterz. Melodin är väl mera åt Wildstylez hållet.

Gillar inte nu-style så jag kan väl knappast ge dig någon ordentlig kritik. Men får väl tillägga att du borde ha haft en reverse bass istället för tok toks i introt, hade blivit mycket bättre då vill jag i alla fall tro.
Citera
2010-07-18, 00:37
Medlem
Marodeurs avatar
bra skit men du behöver bass boost på kick och bas. alternativt/helst snyggt mixad sidechain. Prova lägga till en >Stereo enhancer till basen och en fruity limiter till kicken, sen högerklickar du på volymratten till steroenhancer och väljer link to controller.
Sen väljer du Insert "x" LFO + nåt och kryssar i inverted inom samma ruta. Du måste öppna Peak limiterns effektruta och klicka bort mute. Sen kan du justera smoothness i stero enhancerns link to controller-ruta och du kan justera volym och "kurva" i peak limiter.

För att göra grovskisser som fungerar bra brukar jag bara pilla på peak limiterns vol-knapp.

Du kan också lägga till en standar FL Kick och högerklicka sen INS. Och välja VOL, där kan du göra en liten kvadrat som kan ge din vanliga kick en välkommen boost i de högre registren
Citera
2010-07-18, 01:38
Medlem
fasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodeur
bra skit men du behöver bass boost på kick och bas. alternativt/helst snyggt mixad sidechain. Prova lägga till en >Stereo enhancer till basen och en fruity limiter till kicken, sen högerklickar du på volymratten till steroenhancer och väljer link to controller.
Sen väljer du Insert "x" LFO + nåt och kryssar i inverted inom samma ruta. Du måste öppna Peak limiterns effektruta och klicka bort mute. Sen kan du justera smoothness i stero enhancerns link to controller-ruta och du kan justera volym och "kurva" i peak limiter.

För att göra grovskisser som fungerar bra brukar jag bara pilla på peak limiterns vol-knapp.

Du kan också lägga till en standar FL Kick och högerklicka sen INS. Och välja VOL, där kan du göra en liten kvadrat som kan ge din vanliga kick en välkommen boost i de högre registren

Tack jag ska försöka göra det till nästa låt!
Citera
2010-07-18, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero
Inte ens i närheten.
Skulle nog vilja påstå att ditt sound du har nu är väldigt likt Headhunterz. Melodin är väl mera åt Wildstylez hållet.

Gillar inte nu-style så jag kan väl knappast ge dig någon ordentlig kritik. Men får väl tillägga att du borde ha haft en reverse bass istället för tok toks i introt, hade blivit mycket bättre då vill jag i alla fall tro.

Sant, du har helt rätt. Mer likt Headhunterz, jag glömde bort vad dom hette så jag skrev det jag kom på som liknade mest. Tack för kommentaren. Fan, vad sugen jag blev på lite Mr Puta just nu, haha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in