Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-20, 15:26
  #13
Medlem
Lavendel lavendel lavendel !!!
Citera
2020-05-04, 12:48
  #14
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odhag
Jag har sedan ett år bakat eget snus, men så under midsommar köpte jag finsnus, min gamla favorit Göteborgs Rapé. Jag älskar detta snus.

Även att jag använder enbär och rökarom till mitt eget snus så smakar det inte Göteborgs Rapé, ganska långt ifrån. Så vad skiljer? Vad är det för smaker i Göteborgs Rapé?

Vid en doftjämförelse tyckte jag mig lukta till, förutom enbär, att det finns en viss svartpeppararom i Göteborgs Rapé. Sen tycker jag mig också lukta en stark doft av barr, vilket man får anta är enbärsbarr.

Planen är såldes att försöka få med dessa två smaker, svartpeppar och enbärsbarr.

Men innan jag sätter igång tänkte jag höra med er rapésnusande flashbackare vad ni tror om det hela. Någon med känsligt luktsinne/smaksinne som fnulat ut aromingredienserna till Göteborgs Rapé?

Hej
Hur har det gått under alla år 😀 behöver själv smaksätta mitt snus så jag blev lite nyfiken ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback