2010-07-15, 22:42
Medlem
Hej, är lite villrådig och vill gärna höra andras tankar.
Har en bärbar Packard Bell som är 11 månader gammal, köpt på Media Markt.
Datorn har funkat felfritt tills nu. När jag försöker starta den hörs ett klickande småpigigt ljud, gissar att det är mekaniskt. Det kommer upp en bild där man kan välja 2 saker: bios och ngt annat. Det går dock inte att komma in på någon av dessa 2, samtidigt låter klickar hårddisken som det ju troligen är eftersom det väl bara är hårddisken och fläkten som har rörliga delar?

1. Jag ringer Media Markt men deras service avd. svarar aldrig, i växeln lovar de att jag ska bli uppringd vilket aldrig händer...har testat i 3 dagar nu. Jag är tveksam till att lämna in datorn alls (har ändå en månads garanti kvar), enligt folk i div. forum har det tagit lång tid, ibland månadsvis innan man får datorn tillbaka och det är för lång tid. Jag överväger att själv köpa en hd ngn annanstans för 7-800, då får jag igång den på en dag om det nu är hd:n. Hur hade ni gjort?

2. Tror ni att dataräddning ingår i garantin? En del filer hade jag inte säkerhetskopierat, men de flesta.

3. Den som är kass är en 250gb, 5400 varv, datorn klarar väl av en 500gb med 7400 varv eller? Det är väl 2,5 tums jag ska söka efter?

Som sagt, är villrådig.
Citera
2010-07-15, 22:50
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernina
Hej, är lite villrådig och vill gärna höra andras tankar.
Har en bärbar Packard Bell som är 11 månader gammal, köpt på Media Markt.
Datorn har funkat felfritt tills nu. När jag försöker starta den hörs ett klickande småpigigt ljud, gissar att det är mekaniskt. Det kommer upp en bild där man kan välja 2 saker: bios och ngt annat. Det går dock inte att komma in på någon av dessa 2, samtidigt låter klickar hårddisken som det ju troligen är eftersom det väl bara är hårddisken och fläkten som har rörliga delar?

1. Jag ringer Media Markt men deras service avd. svarar aldrig, i växeln lovar de att jag ska bli uppringd vilket aldrig händer...har testat i 3 dagar nu. Jag är tveksam till att lämna in datorn alls (har ändå en månads garanti kvar), enligt folk i div. forum har det tagit lång tid, ibland månadsvis innan man får datorn tillbaka och det är för lång tid. Jag överväger att själv köpa en hd ngn annanstans för 7-800, då får jag igång den på en dag om det nu är hd:n. Hur hade ni gjort?

2. Tror ni att dataräddning ingår i garantin? En del filer hade jag inte säkerhetskopierat, men de flesta.

3. Den som är kass är en 250gb, 5400 varv, datorn klarar väl av en 500gb med 7400 varv eller? Det är väl 2,5 tums jag ska söka efter?

Som sagt, är villrådig.

1. Inte min erfarenhet, men det är semestertider, kanske det beror på det. Tiden styr inte MM över. de skickar datorerna till serviceverkstäder som tillverkaren valt.

2. Nej

3. Absolut
Citera
2010-07-15, 23:04
Bannlyst
1. Hade lämnat in burken, garanti är garanti och det skall man utnyttja när man har den.
2. Inte en chans. Sånt kostar stora pengar nämligen.
3. Datorn lär klara mer än så, det som styr är den fysiska storleken på disken samt anslutningsgränssnittet. Du lär kunna klämma i den största du hittar utan problem. Om du har råd - byt till ssd istället!
Citera
2010-07-16, 00:18
Medlem
crillecrilles avatar
Varför går du inte bara in i butiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in