• 1
  • 2
2010-07-16, 02:35
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo

En person som röker gör ett VAL, denne väljer att sakta döda sig själv för ingen njutning alls.
En person som är allergisk mot rökning har inte gjort något val. Dennes liv blir begränsat pga att andra ska röka.

Finns människor som är så allergiska mot jordnötter så att om man öppnar en påse i samma rum som dem så får de en reaktion. FÖRBJUD JORDNÖTTER!!!!!

Du är uppenbarligen en egoistisk jävla idiot.
Citera
2010-07-17, 00:44
Medlem
stavas avatar
Citat:

Hur jävla fräscht är det att få mat av en kock som precis rökt - visst, han kanske tvättar händerna, men ändå...

Men hallå....?! Så länge han inte fimpat rakt i din tallrik så lär du knappast märka av ett dugg vad den där stackars kocken gjort i köket innan han lagade din mat....

Det måste väl finnas nån måtta på hur överkänslig och intolerant man kan vara mot sina medmänniskor, eller ska vi kanske passa på att förbjuda fula tubsockar på diskare och servitriser att hålla på fel fotbollslag också!?
Citera
2010-07-17, 11:08
Medlem
SleepaZs avatar
Övrigadroger-->tobak

/mod
Citera
2010-07-17, 20:44
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Finns människor som är så allergiska mot jordnötter så att om man öppnar en påse i samma rum som dem så får de en reaktion. FÖRBJUD JORDNÖTTER!!!!!

Du är uppenbarligen en egoistisk jävla idiot.

haha är jag? Okej! Då vet jag, ska skriva upp det. (Faktiskt så är en en väldigt snäll och en person som försöker respektera andra.

Problemet är att det inte går att jämföra rökning och jordnötter, eftersom jordnötter måste komma in i systemet, alltså magen, för att skapa en allergisk reaktion, right?

Rökning räcker om man står bredvid, dålig jämförelse, fy!

Citat:
Ursprungligen postat av stava
Men hallå....?! Så länge han inte fimpat rakt i din tallrik så lär du knappast märka av ett dugg vad den där stackars kocken gjort i köket innan han lagade din mat....

Det måste väl finnas nån måtta på hur överkänslig och intolerant man kan vara mot sina medmänniskor, eller ska vi kanske passa på att förbjuda fula tubsockar på diskare och servitriser att hålla på fel fotbollslag också!?

Alltså på dig.
Så du är helt okej med att jag petar mig i näsan och sedan skär iordning köttet och serverar det till dig?

att jämföra fotbollslag och cigg funkar inte, tyvärr, ohållbart argument!

dessutom lagade han inte min mat, jag ryckte in eftersom jag jobbar på en krog som entrévärd vanligtvis, men händer ibland att jag hjälper till på annat håll, typ barplock, i köket, städ, musik och så vidare, "idag" skulle jag hjälpa till i köket och såg det, inte så mysigt
Citera
2010-07-17, 20:48
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
haha är jag? Okej! Då vet jag, ska skriva upp det. (Faktiskt så är en en väldigt snäll och en person som försöker respektera andra.

Problemet är att det inte går att jämföra rökning och jordnötter, eftersom jordnötter måste komma in i systemet, alltså magen, för att skapa en allergisk reaktion, right?

Rökning räcker om man står bredvid, dålig jämförelse, fy!

Nej, det finns gott om folk som får en allergisk reaktion av att en påse jordnötter ÖPPNAS i samma lokal, vilket jag också skrev i tidigare inlägg.

Men tja, det är väl den svenska visan återigen. Förbjud, förbjud, förbjud!

För att inte tala om parfymallergiker som inte kan gå ut på nattklubbar eftersom folk har parfym på sig. FÖRBJUD PARFYM!
Citera
2010-07-17, 20:53
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Nej, det finns gott om folk som får en allergisk reaktion av att en påse jordnötter ÖPPNAS i samma lokal, vilket jag också skrev i tidigare inlägg.

Men tja, det är väl den svenska visan återigen. Förbjud, förbjud, förbjud!

För att inte tala om parfymallergiker som inte kan gå ut på nattklubbar eftersom folk har parfym på sig. FÖRBJUD PARFYM!

haha, men de får väll driva fram frågan i media dårå, så det blir lite fart på aftonhoran!

grejen är att cigg inte luktar gott, parfym gör ju det...

FÖRBJUUUD
Citera
2010-07-18, 03:21
Medlem
Doffhausens avatar
Citat:
haha, men de får väll driva fram frågan i media dårå, så det blir lite fart på aftonhoran!

grejen är att cigg inte luktar gott, parfym gör ju det...

FÖRBJUUUD

Så, cigg luktar inte gott. Parfym luktar gott, men båda produkterna stör människor på olika sätt.
Och ingen av dom har gjort ett aktivt val i att utsättas för parfymen/cigaretten.
Dina argument saknar någon form av försvar. Det är tämligen patetiskt, för att inte nämna att du liknar en sån där moralkärring från typiskt sosse Sverige ala 70 år gammal. Helt jävla förstörd i huvudet av staten med andra ord. Ditt argument om att cigg inte luktar gott är alltså ett skitdåligt argument, och i min mening att du blandar in parfym så förstör du för dig själv eftersom parfym också kan förstöra ens kropp om du har allergi.

Antingen förbjuder vi båda eller så slutar vi gnälla om skiten dv.s "FÖRBJUUD" som du uttryckte det. Alternativt införa rum/öltält där man som rökare kan vistas om det nu är så jobbigt.

Dessutom:
Brukar röka i mina polares närvaro när dom själv inte röker ett dyft.

I dina ögon är jag en cancersamlande äcklig egoistjävel som skadar andra människor för att dom omfg andades in ungefär en halv cigarett medans dom har vistats med mig i 3 timmar.
För att inte nämna att dom alltid är på den sida om mig där vinden inte för röken, så att röken alltid blåser bort från dom och inte på dom, vilket minskar påverkan oerhört mycket (till en grad där det inte ens är värt att diskutera vilken påverkan det hade på dom).
Senast redigerad av Doffhausen 2010-07-18 kl. 03:26.
Citera
2010-07-18, 03:25
Medlem
Doffhausens avatar
**Omg jag hatar dubbelpostning**
Citera
2010-07-27, 02:28
Medlem
Jag tycker man kan förbjuda rökning inne på resturanger iaf. Liksom folk som är allergiska måste vel också få gå ut och äta? Som rökare kan man ju visa hänsyn till folk trots att det inte är förbjudet, när man befinner sig på offentliga badhus eller omkl rum så inte öser man på hela flaskan med parfym bland skåpen.

Fler rökrutor åt folket!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in