Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-21, 12:26
  #85
Medlem
freeriderXIIs avatar
SD skulle kanske stödja ett mer storslaget residens av patriotiska skäl?
Citera
2014-09-21, 16:26
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
SD skulle kanske stödja ett mer storslaget residens av patriotiska skäl?

Finns det några exempel på att partiet stött något liknande av "patriotiska skäl"?
__________________
Senast redigerad av storkvitter 2014-09-21 kl. 16:29.
Citera
2014-09-21, 18:47
  #87
Medlem
freeriderXIIs avatar
Nej inte i SD men i äldre svensk historia som de gillar hittar man patriotiska byggen men kanske inte så mycket i nutiden. Däremot finns det exempel i Frankrike där Mitterand lät bygga en hel del minnesmärken av nationalistiska skäl. Bl.a. : Bibliothèque nationale de France, Louvre Pyramid, Arab World Institute, Opéra Bastille, Ministère des Finances et de l'Économie och Tjibaou Cultural Centre .

http://en.wikipedia.org/wiki/Grands_...ois_Mitterrand
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2014-09-21 kl. 18:50.
Citera
2014-12-27, 21:53
  #88
Medlem
freeriderXIIs avatar
Putin tillsätts/invigdes som president i Kreml igen 2012'''

Här kan vi snacka pompa och ståt med gulddörrar och vita marmorpelare. Börja titta 28 min in i videon om du inte orkar se hela.

Där ligger Rosenbad och Sagerska i lä,även vårt kungliga slott i Stockholm är mindre pampigt interiört sett.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2014-12-27 kl. 22:07.
Citera
2015-09-22, 14:03
  #89
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som jag sagt tidigare hade man två statsminister/regeringsresidens på landet så kan den ena ju vara öppen för turism och inbringa medel till skötseln för de båda. Kanske att inte alla rum skulle var öppna för turister men en del tillsammans med parken och kanske en tillfällig restaurang eller café öppet då det andra residenset används av statsministern.

För Sveriges prestige skulle det nog betyda en del att ha ett ännu pampigare residens.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2015-09-22 kl. 14:06.
Citera
2015-12-19, 23:02
  #90
Medlem
freeriderXIIs avatar
Sverige bör som tidigare sagts ha fler skrytbyggen för att stå oss i den internationella konkurrensen.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2015-12-19 kl. 23:06.
Citera
2015-12-26, 13:17
  #91
Avstängd
Mertillens avatar
Otidsenliga önskemål. Det är egentligen inget fel på jantelagen som jag åberopar. Oavsett färg på de senaste regeringarna har de bestått av landsförrädare och idioter (miljöpartister som rökt på och lite annat), De här människorna ska inte ha mer lyx. De kan gott banta. De ska se sig i månen efter något som liknar palats i Sverige.

Suger TS gärna politikerkuk? Man undrar lätt.
Citera
2015-12-26, 17:23
  #92
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Otidsenliga önskemål. Det är egentligen inget fel på jantelagen som jag åberopar. Oavsett färg på de senaste regeringarna har de bestått av landsförrädare och idioter (miljöpartister som rökt på och lite annat), De här människorna ska inte ha mer lyx. De kan gott banta. De ska se sig i månen efter något som liknar palats i Sverige.

Suger TS gärna politikerkuk? Man undrar lätt.

Otidsenligt är ett jävla kommunisthittepå.
Citera
2015-12-26, 18:27
  #93
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Otidsenliga önskemål. Det är egentligen inget fel på jantelagen som jag åberopar. Oavsett färg på de senaste regeringarna har de bestått av landsförrädare och idioter (miljöpartister som rökt på och lite annat), De här människorna ska inte ha mer lyx. De kan gott banta. De ska se sig i månen efter något som liknar palats i Sverige.

Suger TS gärna politikerkuk? Man undrar lätt.

Nej jag stödjer inte det nuvarande etablissemanget vare sig det är borgarna eller de rödgröna, jag föredrar Direktdemokraterna och SD. jag bryr mig om Sveriges väl och ve och vill av dessa anledningar ha pampigare residens för Sveriges ära och folkets stolthet och för att landet skall bli ett bättre turistmål.

Jantelagen håller tillbaka Sverige från att bli ett bättre och lyckligare land.

Synd att det finns så många veka pk tyckare i Sverige som är pissrädda för allt som kan lukta nationalism eller att gynna landet.

Kom ihåg att Harpsund ibland nyttjas då utländska ledare kommer till Sverige vill vi då inte ha något trevligt att visa upp?

Det är inte så att politikerna får en herrgård när de avgår den nyttjas bara i regeringsställning och ägs av staten.

Vill du Mertillen också att alla tar på sig blåställ och kepsmössa och klär sig jämlikt som i Maos Kina?
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2015-12-26 kl. 18:31.
Citera
2015-12-27, 11:49
  #94
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vill du Mertillen också att alla tar på sig blåställ och kepsmössa och klär sig jämlikt som i Maos Kina?

Nej men jag vill ej heller erbjuda utländska toppolitiker att sova över i mangårdsbyggnader "från vikingatiden" (i själva verket uppförda veckan innan av E-Type). Jag helt enkelt uppskattar Harpsund. Jag uppskattar Hinseberg också och struntar i om det inte passar tex David Cameron.
Citera
2016-01-07, 15:14
  #95
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hur ser du på andra länders skrytbyggen Mertillen?

De brukar faktiskt löna sig i längden.
Citera
2016-01-26, 16:20
  #96
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ett statsministerresidens bör förutom sjöläge även ha en pool som t.ex. Häringe slott har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback