2011-06-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inte DIN uppgift alltså.

Härligt resonemang.

Man kan bara skydda barn från faror man vet om eller kan förutse. Som sagt - din agenda.

Nej precis, jag var såvitt jag vet inte Theos vårdnadshavare. Han blev inte mördad i min lägenhet, och inte av min pojkvän.
Citera
2011-06-29, 15:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Nej precis, jag var såvitt jag vet inte Theos vårdnadshavare. Han blev inte mördad i min lägenhet, och inte av min pojkvän.
Det är alltså inte din uppgift att larma eller ingripa när barn far illa, men det är din uppgift att trakassera sörjande mammor vars barn blivit mördade för att omgivningen inte larmat.

Du ger verkligen ordet "tveksam" nytt ljus.

Axla ditt eget ansvar istället för att trakassera henne.
Citera
2011-06-29, 15:39
Bannlyst
Citat:

Så då anmäler man inte om det inte sker i ens egen lägenhet och av ens egen pojkvän. Men man trakasserar mamman på internet sen, det är din uppgift att göra?

Är din pojkvän stolt över dig när du trakasserar en mamma till en mördad pojke?
Citera
2011-06-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohshitvafresh
Hur hade du reagerat om hela ditt liv blev kritiserat på nätet? Hon vill bara bli lämnad ifred.

tack vem du än är
Citera
2011-06-29, 20:17
Medlem
CaliSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Blåmärkena på halsen nämns endast i samband med att en av personalen tar upp det och rekommendationen att fotografera...

Det fetade stämmer inte alls. Varför komma med ännu en skröna när det är så lätt att kolla upp innan man skriver? Det är ju definitivt inte bara en av personalen som tar upp det där med blåmärkena på halsen och fotograferingen.

Suck!

Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Sid. 68 i protokollbilagan skriver läkaren:
"Patientens skada kan ha uppstått som föräldrarna säger. Pojken kan ha lätt att få blåmärken."

Vad soc i Mjölby hade att ta ställning till var att ännu en anmälan inkommit ang. barnet, denna gång med misstanke om barnmisshandel. Det ligger inte inom deras kompetensområde att avgöra om en skada uppstått så som gärningsmannen och hans sambo påstår utan det är en sak för polisen att avgöra (och i samverkan med sjukvården att nå klarhet i)---genom utredning. Men soc sket t.o.m i att inleda en egen utredning. Och att samråda med polisen var dem tydligen totalt främmande.

Alla oklarheter ang. skadans art och hur den uppstått försvann naturligtvis inte som genom ett trollslag i och med läkarens tillägg som du citerar ovan!

I det här fallet påstod mamman t.ex att skadan uppstått genom att Theo snubblat flera gånger, bl.a över en tröskel! Hur sannolikt tycks det på en skala, speciellt om man kombinerar det påstådda snubblandet med gärningmannens historia till akuten om vad som skett, vridskadas art, observationerna om nya och gamla blåmärken och om barnets avståndstagande från gärningsmannen, dvs allt sånt som delgivits soc både under den förra utredningen och av sjukhuspersonalen på akuten!

Sköterskorna hade detta att säga ang. detta tillfälle, då barnet misshandlats så grovt att hans arm fått en ovanlig och komplicerad fraktur:
Ur förhör med ledningssköterska "Å" vid armbrott på Theo dagen 100622. Förhörsdatum 2010-07-16:
"Den sköterska som varit i kontakt med barnet i triagerummet, den som tar emot patienten, heter C. C hade sagt till E att det var något som inte stämde angående denna händelse. C upplevde att barnet inte tydde sig till styvpappan och de hade inte ögonkontakt med varandra, C såg även att barnet hade gamla blåmärken. Pga att man misstänkte barnmisshandel prioriterade man ärendet uppåt men tyvärr tog det lång tid ändå pga att det var så mycket som hade hänt vid den aktuella dagen. Å tror att C har skrivit in sina iakttagelser i barnets journal. Efter C tog en annan sköterska vid som heter K. K gjorde samma bedömning som C gjort tidigare."
Att det inte var första gången som soc delgavs information ang. blåmärken och avståndstagande från gärningsmannen framgår tydligt i deras egna anteckningar. Den informationen fick de nämligen även under utredningen då de gjorde besök hos dagis med anledning av orosanmälan från soc i Mjölby:
Ur soc:s anteckningar:
100623 Inkommer skriftlig och muntlig anmälan gällande Theo från akuten i Linköping. /.../ Sjukvårdspersonalen reagerade på att Theo hade många blåmärken samt att hans armskada var ovanlig. De upplevde även styvpappan förklaringar av hur skadan uppkommit som svävande och vaga och reagerade på att Theo inte tydde sig till honom. /.../

Samtal med Zanna och Patrik på sjukhuset.

Zanna berättar att Theo fått sämre balans och att han ramlar mycket. Hon påtalar att det även framkom vid referentsamtalet med förskolan vid förra utredningen vilket stämmer. Zanna och Patrik berättar att det pågår utredning kring Theos försämrade balans och att han får blåmärken så lätt. /.../ Zanna påtalar även att vi från samtalen under utredningen vet att Theo inte söker tröst hos Patrik om han blir ledsen. /.../ Flera av de upgifter Zanna och Patric lämnar, t.ex. avseende hans balans, blåmärken och Theos avvaktande hållning till Patric i vissa situationer, framkom redan vid den tidigare utredningen.
"
Senast redigerad av CaliSophia 2011-06-29 kl. 20:19.
Citera
2011-06-29, 20:39
Medlem
Citat:
Det är alltså inte din uppgift att larma eller ingripa när barn far illa, men det är din uppgift att trakassera sörjande mammor vars barn blivit mördade för att omgivningen inte larmat.

Du ger verkligen ordet "tveksam" nytt ljus.

Axla ditt eget ansvar istället för att trakassera henne.
Vad du anser skiter jag högaktningsfullt i. Att dina sympatier ligger hos integritetsbefriade wt-morsor med bekräftelseångest och drama-Queen-syndrom som på något underligt vis anser sig ha rätten att avla fram en ny generation av tärande skräpmänniskor med varenda looser med ståkuk de springer på, samtidigt som de tvångsmässigt måste blogga och facebooka om eländet till liv de lever står fullkomligt klart.

Du har ingen aning om vem jag är, vad jag vet, eller vad jag gjort så att lägga skulden på mig är ju bara patetiskt. Du måste ju vara blind om du inte ser hur illa Theo behandlades under en lång tid, och att du inte gör kopplingen till vårdnadshavaren är ju bara hjärndött.
Citera
2011-06-29, 20:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad du anser skiter jag högaktningsfullt i. Att dina sympatier ligger hos integritetsbefriade wt-morsor med bekräftelseångest och drama-Queen-syndrom som på något underligt vis anser sig ha rätten att avla fram en ny generation av tärande skräpmänniskor med varenda looser med ståkuk de springer på, samtidigt som de tvångsmässigt måste blogga och facebooka om eländet till liv de lever står fullkomligt klart.

Du har ingen aning om vem jag är, vad jag vet, eller vad jag gjort så att lägga skulden på mig är ju bara patetiskt. Du måste ju vara blind om du inte ser hur illa Theo behandlades under en lång tid, och att du inte gör kopplingen till vårdnadshavaren är ju bara hjärndött.
Vad du själv påstår dig vara är en människa som såg ett barn fara illa och gjorde ingenting - för "det var inte din uppgift".

Sen kommer du i efterhand och anser dig ha rätt att döma.

Din svada ovanför antyder dock varför du stilltigande såg på - du hade en agenda, och nu vill du slutföra den.

Sådana som du är lägsta sortens människor.

Du kunde - enligt egen utsaga - ha räddat ett barn, men valde att avstå. Vad är du?
Citera
2011-06-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaliSophia
Ur förhör med ledningssköterska "Å" vid armbrott på Theo dagen 100622. Förhörsdatum 2010-07-16:
"Den sköterska som varit i kontakt med barnet i triagerummet, den som tar emot patienten, heter C. C hade sagt till E att det var något som inte stämde angående denna händelse. C upplevde att barnet inte tydde sig till styvpappan och de hade inte ögonkontakt med varandra, C såg även att barnet hade gamla blåmärken. Pga att man misstänkte barnmisshandel prioriterade man ärendet uppåt men tyvärr tog det lång tid ändå pga att det var så mycket som hade hänt vid den aktuella dagen. Å tror att C har skrivit in sina iakttagelser i barnets journal. Efter C tog en annan sköterska vid som heter K. K gjorde samma bedömning som C gjort tidigare."
Att det inte var första gången som soc delgavs information ang. blåmärken och avståndstagande från gärningsmannen framgår tydligt i deras egna anteckningar. Den informationen fick de nämligen även under utredningen då de gjorde besök hos dagis med anledning av orosanmälan från soc i Mjölby:
Ur soc:s anteckningar:
100623 Inkommer skriftlig och muntlig anmälan gällande Theo från akuten i Linköping. /.../ Sjukvårdspersonalen reagerade på att Theo hade många blåmärken samt att hans armskada var ovanlig. De upplevde även styvpappan förklaringar av hur skadan uppkommit som svävande och vaga och reagerade på att Theo inte tydde sig till honom. /.../

Samtal med Zanna och Patrik på sjukhuset.

Zanna berättar att Theo fått sämre balans och att han ramlar mycket. Hon påtalar att det även framkom vid referentsamtalet med förskolan vid förra utredningen vilket stämmer. Zanna och Patrik berättar att det pågår utredning kring Theos försämrade balans och att han får blåmärken så lätt. /.../ Zanna påtalar även att vi från samtalen under utredningen vet att Theo inte söker tröst hos Patrik om han blir ledsen. /.../ Flera av de upgifter Zanna och Patric lämnar, t.ex. avseende hans balans, blåmärken och Theos avvaktande hållning till Patric i vissa situationer, framkom redan vid den tidigare utredningen.
"

Fy fan så hemskt!!!! Ursäkta om jag tjatar men hur F_N kunde soc låta bli att polisanmäla??? Dessa människor har ju många års högskoleutbildning!!! Är verkligen lagen så funtad att ingen behöver avgå???

Å när jag läser Z och P förklaringar .................. Att ingen reagerar!! å den lille Theo sitter med dem och kan inget säga till sin egen hjälp
Senast redigerad av Peace08 2011-06-29 kl. 21:18.
Citera
2011-06-29, 21:17
Medlem
Citat:

Du vet tydligen inte om att alla människor har anmälningsplikt då de misstänker att ett barn far illa!!!
Eftersom du sket i att anmäla fast du visste vad som hände därhemma så är du ju också lite medskyldig då hela ansvaret ENLIGT LAG inte ligger på vårdnadshavaren!!!!!!!
Citera
2011-06-29, 21:51
Medlem
Citat:
Vad du själv påstår dig vara är en människa som såg ett barn fara illa och gjorde ingenting - för "det var inte din uppgift".

Sen kommer du i efterhand och anser dig ha rätt att döma.

Din svada ovanför antyder dock varför du stilltigande såg på - du hade en agenda, och nu vill du slutföra den.

Sådana som du är lägsta sortens människor.

Du kunde - enligt egen utsaga - ha räddat ett barn, men valde att avstå. Vad är du?
Nu får du gnugga ögonen. Jag har ingenting med mordet att göra MAMMAN kunde kunnat rädda ett barn!
Citera
2011-06-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Du vet tydligen inte om att alla människor har anmälningsplikt då de misstänker att ett barn far illa!!!
Eftersom du sket i att anmäla fast du visste vad som hände därhemma så är du ju också lite medskyldig då hela ansvaret ENLIGT LAG inte ligger på vårdnadshavaren!!!!!!!
DU vet ingenting
Citera
2011-06-29, 22:12
Medlem
Citat:
DU vet ingenting

DU verkar vara ett fan till PS som bara ska svärta ner Z men har inget att komma med och snurrar till allting och vet varken ut eller in!! Du ska nog tänka efter lite innan du skriver för du verkar bara mer och mer förvirrad!! Sitter du på samma avdelning som PS så blir det mer förståligt att du skriver som du gör.................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in