Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Ehhh...nej. En sådat svårt armbrott inträffar inte på det sätt och i den situation som utmålats här.
En fyraåring som klättrar i träd. Ja.
En femåring som cyklat fort och ramlat. Ja.
En tvååring som halkar från en stol och får hela armen söndertrasad? I don't think so.
Hade min man berättat en liknande historia som den Patrik hittade på hade jag inte trott honom ett ögonblick. Och hade läkare på sjukhuset också ifrågasatt hur det gått till hade jag tvingats inse fakta. Pappa har skadat barnet. Enkelt.
Fast först och främst så trodde inte Zanna att pojken hade halkat från en stol - eftersom hon trodde att skadan uppkom när hon var hemma och barnet föll på tröskeln.
Dessutom gick en läkare in och sa att skadan kunde ha uppkommit på det viset - vilket ledde till att utredningen lades ner. Han ansåg inte att den brutna armen entydigt visade på misshandel och skrev först efter påtryckning en anmälan till socialtjänsten gällande pojken.
Det är först i efterhand som man klart och entydigt sagt att skadan inte kan ha uppstått på det vis som sagts.
För Zannas del så trodde hon att hon var med pojken när det hände - och att hon alltså säkert visste att vare sig hon eller Patric hade skadat pojken.
Menar du att Zanna borde ha vetat bättre än läkaren.