Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-25, 14:32
  #433
Medlem
Gridiots avatar
även om det inte skadar barnet direkt så borde man inte vara hög om man tar hand om en ammande småtting
Citera
2009-04-25, 15:00
  #434
Medlem
likeithards avatar
Kemikalierna man tillför spice går nästan garranterat över i modersmjölken. Men jag tror inte det påverkar barnet någonting, men att däremot använda spice (eller någon annan drog) under graviditet borde belönas med avlivning.
Citera
2009-04-25, 15:06
  #435
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
Det där med alkohol är rätt löjligt. Har man en promille i blodet när man ammar så har även bröstmjölken en promille alkohol i sig. Vanlig juice eller filmjölk lär innehålla mer alkohol.

Dock kan man ju fråga sig om det är lämpligt att vara berusad när man ammar ett barn. Men att mjölken skulle vara skadlig är överdrivet.

Nu vet jag inte om situationen med alkohol specifikt men det stämmer inte att en koncentration på 1 promille av substans x i blodet= 1 promille i bröstmjölken av substans x.

Det är sannolikt att halterna kan vara väldigt olika då vissa substanser kan ackumuleras olika i bröstmjölk, blod eller fettvävnad.
Detta pga att pH och protein sammansättning i bröstmjölken skiljer sig drastiskt från blodet.
Citera
2009-05-04, 00:02
  #436
Medlem
Gaasis avatar
Bör inte ses som några negativa effekter men är det någon mer än jag som har lila/gröna påsar under ögonen och lite utslag (som acne till utseendet)?
Citera
2009-05-04, 00:51
  #437
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrahh
"förstörd nästa nästa dag" av spice diamond gällde bara de 2-3 första gångerna för mig iaf, rökt 2ggr om dagen i en månad utan att känna någon baksmälla dagen efter...

Det är ju för att du konstant är totalslö då, gjorde samma sak själv med polaren i 2 månader. Sen rökte man lite cb i 3 veckor och satans vad piggare man blev efter ett tag. Vi var ren i ungefär 2 veckor efter det å köpte en påse gold, kunde knappt kliva upp dagen efter. Tror snarare man vänjer sig med att vara totalslö.
Citera
2009-05-04, 00:59
  #438
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Hela hypen kring spice är skapad just för att folk ska tro att det är en värdig ersättare till Haschet så en viss förhoppning om att det ska vara det minsta likt vårat älskade brunt har man tillåtelse att ha. Men så var ju dock inte fallet för min del. Jag visste redan från början att det inte skulle vara exakt som hasch, det fattar vilken idiot som helst.

Diamond anser jag är bättre än standardbrunt, halvtaskigt brunt med andra ord. Men det går inte att jämföra med varesig gött gräs eller bra brass. Snacket om placebo beror nog mest på att du aldrig prövat... eller möjligtvis så tog inte vad det nu var du prövade (någon av Spice-varianterna?). Fast det verkar vara en försvinnande andel som det inte ens tar på. Eftersom dessa rökmixar är baserade på syntetiskt cannabis, så vore det konstigt om du inte kände något alls om du röker "The real stuff".

Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Jag har aldrig tagit kratom eller heroin och kommer aldrig göra det heller.

Säger mer om dig än du tror. Troll...
Citera
2009-05-04, 01:02
  #439
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Det är ju för att du konstant är totalslö då, gjorde samma sak själv med polaren i 2 månader. Sen rökte man lite cb i 3 veckor och satans vad piggare man blev efter ett tag. Vi var ren i ungefär 2 veckor efter det å köpte en påse gold, kunde knappt kliva upp dagen efter. Tror snarare man vänjer sig med att vara totalslö.

Själv har jag aldrig haft någon sådan "hangover", men dagens första cigg är märkbart skönare efter en kväll med spice mm. Xanax däremot blir jag stentrött av nästan en hel vecka efter intaget. Nickar ofta till både lite här och lite där. Enda att göra är att se till att man är jävligt aktiv.
Citera
2009-05-04, 12:34
  #440
Medlem
Spritpennas avatar
Det här med slöheten dagen efter ser jag endast som positivt, men jag antar att det har mycket att göra med vad för mål man har med dagen. Om man planerar att göra saker dagen efter en Spice kväll så kanske man ska tänka om.

Lägger man sig 01-02 så är det nästintill omöjligt att gå upp före 12 nästa dag. Inte för att man inte kan röra sig, utan för att man inte vill. Jag brukar vakna flera gånger på morgonen men alltid somna om å götta sig lite till. Sen vid tolvsnåret så är det bara sakta kliva upp, sätta på skön musik och låta dagen ta en varthän den vill. Jag skulle aldrig klara av att ta mig an någon större planerad aktivitet dagen efter, lika lite som om jag skulle supit dagen innan.

På CB kanske man är återställd dagen efter, men på Spice är man sällan det.
Alla droger är olika, alla hanteras på olika sätt.
Citera
2009-05-13, 08:43
  #441
Medlem
Abbss avatar
Ska prova Spice nu till helgen för första gången och har förstått att många av er får röda ögon efter några timmar. Men detta är olika från person till person?

Ni säger även att "dagen efter" så är man väldigt seg och törstig. Är det så hela dagen eller är det bara under störra delar av dagen?

Slutligen undrar jag om ni har några tips till mig som är newbie, vad bör jag tänka på när jag röker det? Till beredskap har jag förstått att en kanna vatten inte verkar vara helt fel
Citera
2009-05-13, 10:20
  #442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaasi
Bör inte ses som några negativa effekter men är det någon mer än jag som har lila/gröna påsar under ögonen och lite utslag (som acne till utseendet)?

japp
Citera
2009-05-13, 11:33
  #443
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaasi
Bör inte ses som några negativa effekter men är det någon mer än jag som har lila/gröna påsar under ögonen och lite utslag (som acne till utseendet)?

min polare får så på både CB och Spice. inga "acne" utslag dock, endast ruskigt flottiga ögon med feta blå-lila påsar under.
Citera
2009-05-13, 11:50
  #444
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
min polare får så på både CB och Spice. inga "acne" utslag dock, endast ruskigt flottiga ögon med feta blå-lila påsar under.

Byt droger, eller lägg ner. Så enkelt är det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback