2010-07-13, 18:51
Medlem
Sengangares avatar
Tänkte ta upp fotandet igen (även om jag aldrig kom speciellt långt) och har nu en pentax k100d. Kan inte så mycket teknik än men tänkte att det skulle vara roligt med ett bra zoomobjektiv, såg att man kunde köpa ett på media markt, tror det var för 3500:-, 55-300 om jag inte minns fel. Ni får verkligen förstå mig i min förvirring angående alla siffror och sånt, det blir även lite krångligt när jag ska titta på hemsidor efter ett objektiv för jag vet inte riktigt vad allt står för.

Hur bra är pentaxen som jag har? Funderade lite på om jag skulle satsa på nåt "bättre" och kanske mer prisvärt systemkamera-paket inklusive nåt bra objektiv på typ blocket.

Länktips och förklaringar är mycket välkomna.
Citera
2010-07-14, 00:13
Medlem
503s avatar
Lägg pengar på optik istället, kameran du har är bra nog.
Citera
2010-07-14, 00:59
Medlem
MoogBeats avatar
Håller med ovanstående. Kameran duger mer än väl, det viktigaste är att du lär dig att använda den ordentligt och att du övar upp en känsla för "ljusritning" (ordagrann översättning av fotografi). Då kommer du att ta jättefina bilder, det kan jag garantera. Zoom kan ju vara roligt och praktiskt i många fall, så vill du ha ett zoomobjektiv så tycker jag att du ska satsa på det.
Senast redigerad av MoogBeat 2010-07-14 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in