Citat:
Ursprungligen postat av johndoe1
Har en del problem med mitt gmail konto.
Första problemet är att när jag kollar min mail på min egen dator så har jag ju mailen på datorn så att säga så jag bara klickar, alla nya mail laddas ner. Fine, men när jag kollar min mail från en annan data så visar den samma 7 mail av ngn anledning som det inte är ngt speciellt med, men de dyker alltid upp som att de är de enda mailen jag har. T.o.m om jag har helt nya, oöppnade mail så visas de inte, måste söka efter dem för att de ska dyka upp. WTF... Hur gör jag för att detta ska fungera? Vill att det ska synkas, alla mail som jag ser på min dator ska jag se i mitt gmail konto om jag loggar in från en annan dator.
Nästa problem är de här jävla apple hot new, hur i helvete blir jag av med dem?
Sist men inte minst så har jag precis rensat datorn och installerat det nya SL, när jag nu klickade på min mail så dyker det upp 7 mail (ej samma som ovan), från jättelängesen och jag hittar inte mina andra 3-4000 mail... De kan ju inte ha raderats i.o.m att de inte "ligger" på datorn utan på g-mailkontot. Hur gör jag?
Alla svar uppskattas!
Jag har ingen aning om jag är på rätt spår, men jag misstänker att du menar att du använder Outlook för att "hämta" dina mail från Gmail (varför?). Det som i så fall kan vara felet är att du inte använder IMAP ("äkta synk") utan POP3 (som hämtar mejlen till din dator).
Du måste ge oss mer detaljer om hur du kollar din mail, vilka program, inställningar du använder. Vilken webläsare du använder osv.
Det enda annars jag kan komma på är att du fingrat på några inställningar inne i Gmail och att du på något sätt filtrerar (skulle vara ganska avancerade inställningar) dina mail.