Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 15:45
  #1561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azreqt
Det kan inte få konsekvenser? Att dom typ nollar ens dagar?

dina dagar nollas när du får en lägenhet, det finns inga andra tillfällen det görs. SSSB "straffnollar" inte ködagar.
Citera
2017-10-14, 15:45
  #1562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique
Av ren nyfikenhet, vad kollar SSSB innan man skriver på kontraktet?

När jag fick mitt förra studentrum (i Lund) så behövde jag bara skicka in ett intyg från antagningen. Gör de en UC etc?

mig veterligen så gör de inget förutom att kontrollera kårmedlemskap, och det sker ju automatiskt.
Citera
2017-10-16, 21:00
  #1563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
mig veterligen så gör de inget förutom att kontrollera kårmedlemskap, och det sker ju automatiskt.

Tack för svar!

Någon annan som har erfarenhet av detta? Ska man skicka in intyg från CSN och registerutdrag från universitetet?
Citera
2017-10-16, 21:05
  #1564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique
Tack för svar!

Någon annan som har erfarenhet av detta? Ska man skicka in intyg från CSN och registerutdrag från universitetet?
Behövde inte skicka in något. Kontrakt skrivs digitalt. Kårmedlemskap samt möjligen att man studerar på minst halvfart, kontrolleras.

Sen att SSSB suger och är skött av inkompetenta människor är en annan sak.
Citera
2017-10-16, 23:05
  #1565
Medlem
Kan någon berätta om lägenheterna i Embla? Ljudisoleringen?

Just nu bor jag i en SSSB lägenhet men har sedan något år tillbaka (och troligtvis inflytt av ny granne) fått sömnproblem som hette duga eftersom jag hör fotsteg flera timmar in på efter jag går och lägger mig.

Först tänkte jag spara ködagarna till något fancy inne i stan men nu har jag nog nått min gräns och får försöka akut byta. Helst kanske försöka få en toppvåning någonstans.

Embla ligger ju shysst till med tanke på området men priset är ca 1200kr mer i månaden än vad jag betalar nu. Förvisso några m^2 större men det är inte därför jag flyttar.

Kan någon berätta om Embla ? Sitter just nu på 800 ködagar.
Citera
2017-10-19, 14:39
  #1566
Medlem
Halloj!

Håller på och letar ny studentlägenhet för mig och sambon här i stockholm.

Såg att det fanns lite 2or med pentry lediga på körsbärsvägen, nyponet. Googlat och letat för att ta reda på hur standarden är i huset, vad det är för folk och fason osv men hittar inga uppdaterade åsiker.

Någon som vet hur det ser ut idag på nyponet?

Mvh
Citera
2017-10-21, 17:39
  #1567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av favnir
Halloj!

Håller på och letar ny studentlägenhet för mig och sambon här i stockholm.

Såg att det fanns lite 2or med pentry lediga på körsbärsvägen, nyponet. Googlat och letat för att ta reda på hur standarden är i huset, vad det är för folk och fason osv men hittar inga uppdaterade åsiker.

Någon som vet hur det ser ut idag på nyponet?

Mvh

jag förstår det som att de har stambytt, eller håller på att stambyta. innan var det katastrof, efter kan det bara bli bättre.
Citera
2017-11-04, 14:51
  #1568
Medlem
kastabollens avatar
Måste jag sälja min villa om jag ska få studentbostad i Stockholm?

Jag har en villa på landet(Norrland) och planerar att studera högskola i Stockholm nästa höst. När jag tittar på studentbostäder så kräver de försäljningskontrakt av min tidigare bostad!? Ska jag tvingas sälja min villa för att kunna knöla in mig i en 1:a med kokvrå under tiden jag studerar i Stockholm? Var ska jag göra av alla mina grejer? Eller menar de att man måste sälja om man har bostadsrätt/villa i Stockholmsområdet?
Citera
2017-11-04, 15:06
  #1569
Medlem
NickSonnys avatar
Gäller det inte bara om man redan bor i en hyresrätt?
Citera
2017-11-04, 16:28
  #1570
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod.
Citera
2017-11-04, 16:39
  #1571
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Gäller det inte bara om man redan bor i en hyresrätt?

Det rimmar ju inte med "försäljningskontrakt".
Citera
2017-11-05, 20:05
  #1572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Jag har en villa på landet(Norrland) och planerar att studera högskola i Stockholm nästa höst. När jag tittar på studentbostäder så kräver de försäljningskontrakt av min tidigare bostad!? Ska jag tvingas sälja min villa för att kunna knöla in mig i en 1:a med kokvrå under tiden jag studerar i Stockholm? Var ska jag göra av alla mina grejer? Eller menar de att man måste sälja om man har bostadsrätt/villa i Stockholmsområdet?

du får inte ha flertalet olika boenden men det är aldrig någon som kollar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback