Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-29, 10:23
Medlem
Vi kommer att flyga direkt från Stockholm till Doha och jag undrar hur standarden är på de flygplanen, mat, service, underhållning?
Citera
2008-10-29, 12:19
Medlem
http://www.airlinequality.com/StarRanking/5star.htm

Kolla på den sidan. Qatar Airlines är ett fint flygbolag och kan inte tänka mig så mycket negativt om dom. Att incheckningspersonlen måste byta om till specifika kläder bara för att sitta på den flighten är ju bara det ett plus i kanten
Citera
2008-11-10, 16:03
Medlem
Snyggt att enda 1-stjärniga flygbolaget är ifrån Nordkorea. Ska skippa det bolaget nästa gång jag är där
Citera
2008-11-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katyn
Snyggt att enda 1-stjärniga flygbolaget är ifrån Nordkorea. Ska skippa det bolaget nästa gång jag är där

Air Koryo är ett av 92 flygbolag som efter beslut av Europeiska kommissionen belagts med verksamhetsförbud inom den Europeiska gemenskapen
Citera
2009-01-20, 11:51
Medlem
Puffar på lite här för mer info
Citera
2009-01-20, 11:54
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitte
Vi kommer att flyga direkt från Stockholm till Doha och jag undrar hur standarden är på de flygplanen, mat, service, underhållning?
Qatar Airways är ett av världens bästa flygbolag. Konkurrerar med Emirates om att vinna utmärkelser varje år, så du behöver inte vara orolig för nått.
Citera
2009-04-05, 16:53
Medlem
Är det någon som har erfarenhet om hur det är i Business Class, sträckan Bangkok-Arlanda?

Har de senaste sex åren oftast rest med Thai i Royal Silk Class, men eftersom Qatar Airways är ett fem-stjärnigt bolag så lockar det en del. Men det känns som att jag byter ned mig då prisskillnaden är markant mellan dessa bolag.

Vet att jag har tillgång till Premium Terminal i Doha men hur är det med T.ex check-in, lounger på Arlanda?

Hur är mat/dryck på flyget, flatseats, IFE etc? Sträckan BKK-DOH verkar ok i en A330, Men sträckan DOH-ARN i en A319 verkar inte speciellt inbjudande.
Citera
2010-07-13, 15:01
Bannlyst
Qatar Airways bra?

Tänkt åka till thailand i november och undrar vad för flygbolag ni rekommenderar? Såklart gärna billigt
Citera
2010-07-13, 15:03
Medlem
piezos avatar
Du kunde inte kollat högst upp?
Viktigt: Billigt till Thailand? Tips och frågor om lågprisbiljetter & flygbolag /mod (62)
https://www.flashback.org/t106430
Citera
2010-07-13, 21:44
Medlem
Flög med Qatar Airways för ett år sedan från Frankfurt till just Qatar.

Jag blev positivt överraskad iallafall.
TVmonitorer i sätena framför, fri bar på planet , och detta var billigaste ekonomiklassen.
Skulle lätt flyga med dem igen
Citera
2010-07-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse2100
Tänkt åka till thailand i november och undrar vad för flygbolag ni rekommenderar? Såklart gärna billigt
Mina Top 3 är:

1. QATAR¨
2. THAI
3. FINNAIR
Citera
2010-07-14, 09:19
Medlem
contrerass avatar
Hur fan kan ni tycka att Qatar Airways är bra, turen mellan Qatar och Bangkok är väl ok, men halva resan får man ju tillbringa i en djävla sardinburk.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1241782

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in