Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-13, 11:09
  #1
Medlem
Har läst R/H:s första bok "Odjuret" och tycker att det var en fantastiskt spännande och bra bok. Nu vill jag läsa vidare, men i min småstadsbutik fanns bara den senaste "Tre sekunder", vilken jag köpte. Nu börjar jag bli orolig om man måste läsa dem i ordning? Alltså om man missar något i handlingen av att läsa denna senaste bok? Någon som vet och kan ge svar på denna fråga..?

Tack!
Citera
2010-07-13, 11:11
  #2
Medlem
Dreamwahs avatar
Odjuret
Box 21
Edward Finnigans upprättelse
Flickan under gatan
Tre sekunder

så är dom skrivna och så ska dem läsas!
Citera
2010-07-13, 11:14
  #3
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figge03
Har läst R/H:s första bok "Odjuret" och tycker att det var en fantastiskt spännande och bra bok. Nu vill jag läsa vidare, men i min småstadsbutik fanns bara den senaste "Tre sekunder", vilken jag köpte. Nu börjar jag bli orolig om man måste läsa dem i ordning? Alltså om man missar något i handlingen av att läsa denna senaste bok? Någon som vet och kan ge svar på denna fråga..?

Tack!


Hm, dom är väl fristående va?


Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwah
Odjuret
Box 21
Edward Finnigans upprättelse
Flickan under gatan
Tre sekunder

så är dom skrivna och så ska dem läsas!

...det är sant, men det är väl inget krav att man gör det. dock så är det ju kanske roligt att läsa dom i skriven ordning .
Citera
2010-07-13, 11:23
  #4
Medlem
jarlens avatar
Det enda man missar är lite referenser till gamla fall (böcker) och eventuellt så fattar man kanske inte riktigt vad som har hänt i kommissarie Grens liv (inget viktigt för handlingen).

Så alla referenser till "henne", Anita(?) och Siv Malmkvist behöver du inte fundera allt för mycket på

Dock har du ju läst Odjuret, så du har väl lite aning om vem Grens är och hur han beter sig.

Jäkligt bra böcker faktiskt, bäst tycker jag är Odjuret, Tre sekunder och Flickan under gatan.
Citera
2010-10-04, 21:39
  #5
Avstängd
Gaboriks avatar
Tjena
Jag har nu läst tre böcker av Roslund & Hellström och jag tycker att dom är helt fantastiska.

En fråga: om man gillar deras stil, vilken författare ska man ge sig på efter att alla fem böckerna är utlästa ?

Börjar få smått panik
Citera
2010-10-04, 23:24
  #6
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborik
En fråga: om man gillar deras stil, vilken författare ska man ge sig på efter att alla fem böckerna är utlästa ?

Själv kompenserade jag med Jo Nesbø efter att ha läst de fem böckerna av Roslund & Hellström.
Citera
2010-10-05, 01:05
  #7
Avstängd
Gaboriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv kompenserade jag med Jo Nesbø efter att ha läst de fem böckerna av Roslund & Hellström.

Aha okej, tack!
Citera
2010-10-05, 08:03
  #8
Medlem
Dan Buthler & Dag Öhrlunds böcker är också läsvärda
Citera
2010-10-05, 10:37
  #9
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Dan Buthler & Dag Öhrlunds böcker är också läsvärda

Har sneglat lite på dom böckerna, kanske borde köpa Mord.net då.
Citera
2017-11-22, 19:46
  #10
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwah
Odjuret
Box 21
Edward Finnigans upprättelse
Flickan under gatan
Tre sekunder

så är dom skrivna och så ska dem läsas!

Det är alltså en serie eller? Inga fristående böcker?

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har sneglat lite på dom böckerna, kanske borde köpa Mord.net då.


Det borde du verkligen göra! ..ifall du inte redan gjort det, såg att tråden var gamal..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback