Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-29, 17:30
  #181
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Haha! Jag är en väldigt moderat människa som skiter blankt i allt vad genus heter. Dock så har jag aldrig satt på en enda kvinna som varit höger om centern. Knappt höger om sossarna för den delen.
Pffffhh. Högertjejer är de bästa, punkt slut. (Jag refererar alltså till den fantastiska facebook-sidan)

Den här sommaren har verkligen varit hipstersommaren, i stort sett alla killar i Stockholm runt 20 har i större eller mindre usträckning burit på de typiska ny-hipsterattributen (dvs wayfarers, oskar linnros-frisyr, randig långärmad tröja, korta shorts osv). Jag gissar att den stilen kommer att dö ut i höst och vara försvunnen till nästa sommar.

Får dock säga att det funnits värre flugor, men det är rätt jobbigt när man själv misstänks vara hipster bara för att man har för avsikt att klä sig snyggt. Har däremot inte undercut.
__________________
Senast redigerad av hoboken 2010-08-29 kl. 17:37.
Citera
2010-08-29, 17:54
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Pffffhh. Högertjejer är de bästa, punkt slut. (Jag refererar alltså till den fantastiska facebook-sidan)

Den här sommaren har verkligen varit hipstersommaren, i stort sett alla killar i Stockholm runt 20 har i större eller mindre usträckning burit på de typiska ny-hipsterattributen (dvs wayfarers, oskar linnros-frisyr, randig långärmad tröja, korta shorts osv). Jag gissar att den stilen kommer att dö ut i höst och vara försvunnen till nästa sommar.

Får dock säga att det funnits värre flugor, men det är rätt jobbigt när man själv misstänks vara hipster bara för att man har för avsikt att klä sig snyggt. Har däremot inte undercut.

Det du listar upp är hämtat från helvetet och bör stanna där. Vi är inne i en period då det här är den värsta flugan och det kommer att förbli så. Ärligt talat så har jag inte brytt mig särskilt mycket innan angående hur folk ser ut eller klär sig - men det här är läskigt fult.
Citera
2010-08-29, 21:29
  #183
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Det du listar upp är hämtat från helvetet och bör stanna där. Vi är inne i en period då det här är den värsta flugan och det kommer att förbli så. Ärligt talat så har jag inte brytt mig särskilt mycket innan angående hur folk ser ut eller klär sig - men det här är läskigt fult.
Alltså, en del av det hipsters bär är inte speciellt fult egentligen, det är bara det att exakt alla har det. Wayfarers är klassiska och riktigt snygga faktiskt, men de senaste åren äger ju i stort sett alla ett par. Korta shorts är bättre än långa shorts, och undercuten är det inget större fel på. Däremot stör jag mig på att alla verkar tro att de är unika och speciella när de ser precis likadana ut allihopa.
__________________
Senast redigerad av hoboken 2010-08-29 kl. 21:42.
Citera
2010-08-29, 21:31
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Alltså, en del av det hipsters bär är inte speciellt fult egentligen, det är bara det att exakt alla har det. Wayfarers är klassiska och riktigt snygga faktiskt, men de senaste åren äger ju i stort sett alla ett par. Korta shorts är bättre än snygga shorts, och undercuten är det inget större fel på. Däremot stör jag mig på att alla verkar tro att de är unika och speciella när de ser precis likadana ut allihopa.

Det är ju subjektivt vad som är fult och vad som inte är det - vissa saker är acceptabla men overall är det inte acceptabelt alls. Skitfult, tycker jag.

Men annars håller jag med dig.
Citera
2010-08-29, 21:46
  #185
Medlem
dannywtfs avatar
Min bild av en hipster är en mustaschprydd kille med mössa, rödrutig skjorta, uppvikta jeans och som oftast tar sig fram på sin longboard. Stämmer det?
Citera
2010-08-29, 21:47
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Min bild av en hipster är en mustaschprydd kille med mössa, rödrutig skjorta, uppvikta jeans och som oftast tar sig fram på sin longboard. Stämmer det?

Kan vara en del av det... ja.

Om den är ful som fan och ser ut som en jävla fjolla.
Citera
2010-08-29, 22:18
  #187
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Kan vara en del av det... ja.

Om den är ful som fan och ser ut som en jävla fjolla.

Då misstänker jag att du inte är så förtjust i preppy-stilen heller. Kan det vara så? Den stilen anses ju lite fjollig.
Citera
2010-08-29, 22:50
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Då misstänker jag att du inte är så förtjust i preppy-stilen heller. Kan det vara så? Den stilen anses ju lite fjollig.

Aningen bättre än hipster i alla fall.
Citera
2010-08-29, 23:39
  #189
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Pffffhh. Högertjejer är de bästa, punkt slut. (Jag refererar alltså till den fantastiska facebook-sidan)

Den här sommaren har verkligen varit hipstersommaren, i stort sett alla killar i Stockholm runt 20 har i större eller mindre usträckning burit på de typiska ny-hipsterattributen (dvs wayfarers, oskar linnros-frisyr, randig långärmad tröja, korta shorts osv). Jag gissar att den stilen kommer att dö ut i höst och vara försvunnen till nästa sommar.

Får dock säga att det funnits värre flugor, men det är rätt jobbigt när man själv misstänks vara hipster bara för att man har för avsikt att klä sig snyggt. Har däremot inte undercut.
Hihi. I LOL'D.

Onekligen. Quiffen började ju komma förra sommaren, den här sommaren så spårade man helt enkelt ur ytterligare. Undertecknad lät dock håret växa och klippte sig till skolstarten och bar varken shorts (ja förutom på stranden eller när jag spelade tennis) eller randig tröja. Så därmed antar jag att jag inte blev "hipster".

Dock så är det inte direkt "nyhipster" med sådana attribut, det är som sagt bara svennebananer som vill se lite "hippa" ut.
Citera
2010-08-29, 23:48
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Hihi. I LOL'D.

Onekligen. Quiffen började ju komma förra sommaren, den här sommaren så spårade man helt enkelt ur ytterligare. Undertecknad lät dock håret växa och klippte sig till skolstarten och bar varken shorts (ja förutom på stranden eller när jag spelade tennis) eller randig tröja. Så därmed antar jag att jag inte blev "hipster".

Dock så är det inte direkt "nyhipster" med sådana attribut, det är som sagt bara svennebananer som vill se lite "hippa" ut.

Oskar Linnros är inte så jävla bra som man vill få det till. Alla nyhipsters är totalt frälsta på honom och Daniel Adams-Rays nya platta också. De kan inte motivera varför egentligen, bara att det är genialt och inte mer än det. Lyrikerna till "Ack, Sundbyberg" är så jävla värdelösa att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Nåväl... du är allt lite hipster du Herr_Oin och jag hade känt hat för dig om du inte hade verkat vara en trevlig snubbe. Kanske är det jag som är en bitter "skinnskallehardcorepunkare" som är förlegad och inte tagit till mig det "nya" och "hippa"? Och ja, dessa jävla svennebananer som efterapar detta är... som sagt...
Citera
2010-08-30, 00:27
  #191
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Hihi. I LOL'D.

Onekligen. Quiffen började ju komma förra sommaren, den här sommaren så spårade man helt enkelt ur ytterligare. Undertecknad lät dock håret växa och klippte sig till skolstarten och bar varken shorts (ja förutom på stranden eller när jag spelade tennis) eller randig tröja. Så därmed antar jag att jag inte blev "hipster".

Dock så är det inte direkt "nyhipster" med sådana attribut, det är som sagt bara svennebananer som vill se lite "hippa" ut.
Vilka är då nyhipsters? Min definition är den nya "generation" med de attribut jag räknade upp, Eftersläntrarna liksom. Café känns som en tidning som vänder sig till denna grupp människor. Urban Dictionarys definition är lite åt det hållet (http://www.urbandictionary.com/defin...rm=neo-hipster) Sedan finns de i olika grad, alltifrån den milda versionen till de med mustasch, skogshuggarskjorta, glasögon som ofta inte passar och något designerjobb på en obetydlig byrå på Södermalm. Det är när de tar sig själva på för stort allvar som jag inte gillar det. Självdistans är a och o.

Men det finns ju betydligt värre subkulturer, hipsters är i alla fall ok!
__________________
Senast redigerad av hoboken 2010-08-30 kl. 00:35.
Citera
2010-08-30, 00:39
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Vilka är då nyhipsters? Min definition är den nya "generation" med de attribut jag räknade upp, Eftersläntrarna liksom. Café känns som en tidning som vänder sig till denna grupp människor. Urban Dictionarys definition är lite åt det hållet (http://www.urbandictionary.com/defin...rm=neo-hipster) Sedan finns de i olika grad, alltifrån den milda versionen till de med mustasch, skogshuggarskjorta, glasögon som ofta inte passar och något designerjobb på en obetydlig byrå på Södermalm. Det är när de tar sig själva på för stort allvar som jag inte gillar det. Självdistans är a och o.

Men det finns ju betydligt värre subkulturer, hipsters är i alla fall ok!

Kan du nämna en subkultur som skulle vara värre?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback