Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Erik Åsbrink gjorde det i alla fall med med kollegan Ylva Johansson.

Jag har vid två olika tillfällen hört att dessa båda fetknoppar tillsammans med Persson, under 90-talets andra hälft, var inblandade i ett groteskt triangeldrama som fick stora politiska konsekvenser. Jag har försökt hitta något om detta här på flashback men har inte lyckats.
Det rykte som jag tagit del av går ut på att Persson hade en affär med (b.la) den då gifta Ylva Johansson som samtidigt vänstrade med Erik Åsbrink. Det var detta som gjorde Persson och Åsbrink till fiender och när Johansson valde Åsbrink framför Persson hämnades GP genom att i april 1999 (ett halvår efter att han sparkat Johansson) gå ut i media och underkänna den vårproposition som Åsbrink skulle lägga fram tre dagar senare. Åsbrink avgick omedelbart och klåparen Bosse Ringholm hamnade hastigt och lustigt på den tunga finansministerposten.
Det vore mycket intressant att höra ifall någon med mer insyn än jag kan bekräfta eller avskriva detta rykte. Om det ligger nåt i Persson-Johansson skvallret är det ju högst anmärkningsvärt att våra journalister valt att inte undersöka ifall det isf hade någon betydelse för stats- och finansministerns konflikt.
Citat:
Ursprunligen postat av cynthia
Att Margareta Winberg kunde bli minister tycker jag räcker för att bevisa att han inte lät dom gå sängvägen.
Persson sägs ju även ha haft en affär med Winberg. Om allt detta stämmer är det ju, med tanke på hur även hans nuvarande fru ser ut, ganska tydligt att GP är en sån som har en viss "typ" han alltid faller för.