2004-05-01, 07:06
Medlem
Bingolikets avatar
Statsministern körde minsan i 140 km enligt Expressen.Och fanskapet hade en läsk i handen samtidigt.Först kungen och nu Göran.Usch vart har moralen tagit vägen?http://www.expressen.se/index.jsp?a=130673
Citera
2004-05-01, 11:31
Medlem
Viktorias avatar
Göran Persson och Anitra i vansinnig fortkörning

Synd att han inte togs och blev av med körkortet, om det nu är sant, det hade varit något.

Göran Persson och Anitra Steen kryssade mellan körfälten i en vansinnig fortkörning i 140 km i timmen.
Hade paret stoppats av trafikpolisen hade statsministern förlorat sitt körkort.
- Det här går inte! Det är helt avgörande att han följer reglerna, säger Claes Tingvall, trafiksäkerhetsdirektör på vägverket.

http://expressen.se/index.jsp?a=130673
Citera
2004-05-01, 13:31
Medlem
chicos avatar
Jag säger bara SKANDAL Man kan ju undra om denne man också har immunitet liksom CG har?

Chico
Citera
2004-05-01, 13:44
Medlem
TicTacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chico
Jag säger bara SKANDAL Man kan ju undra om denne man också har immunitet liksom CG har?

Chico
Göran Persson har dess bättre inte det. Jag träffade Allan Larsson (när han var generaldirektör för AMS) och vår stadsministern vid ett tillfälle. Då begicks en fyllkörning av en viss person
Citera
2004-05-01, 17:07
Medlem
"NIVEA" ...Fet och Dryg....
Citera
2004-05-01, 17:20
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TicTac
Göran Persson har dess bättre inte det. Jag träffade Allan Larsson (när han var generaldirektör för AMS) och vår stadsministern vid ett tillfälle. Då begicks en fyllkörning av en viss person
stadsministern... B-O Gavne ?

=====================================
Egen framgång är guld värd, andras motgång heller icke att förakta
=====================================
*Håll dig till ämnet*Mandom mod och morske män*
-->>http://stormakt.cjb.net/<<--
Citera
2004-05-01, 17:24
Medlem
chicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TicTac

Ser man på.....det börjar ju arta sig i det svenska samhället Det var ju förväl att någon lag och ordning råder ändå.

Chico
Citera
2004-05-01, 17:52
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Göran Persson och Anitra Steen kryssade mellan körfälten i en vansinnig fortkörning i 140 km i timmen.
Hade paret stoppats av trafikpolisen hade statsministern förlorat sitt körkort.
- Det här går inte! Det är helt avgörande att han följer reglerna, säger Claes Tingvall, trafiksäkerhetsdirektör på vägverket.
http://expressen.se/index.jsp?a=130673

Idag på Götaplatsen i Göteborg har Göran Persson hållit tal och uttalat sig för bl.a Aftonbladet, att han tycker det är obehagligt att möta stora folkmassor. http://www.aftonbladet.se/vss/telegr..._852__,00.html

Jag tycker det är väldigt obehagligt om statsministern har för vana att hasta fram bland bilarna, med Säpo tätt efter, fortare än alla andra. Det dör trots allt långt fler människor i trafiken.
Citera
2004-05-01, 18:15
Medlem
Ugges avatar
Vilket djävla trams, hur kör ni själva eller har ni inte körkort. Eller går inte era bilar så fort? De flesta jag känner kör runt 140 ibland, speciellt om man ska köra om. -"Han körde över 140 kilometer i timmen när han passerade mig, berättar vittnet." Och hur vet han det? Om han själv fes i 80 som vägen riddare vid mittlinjen så kan han omöligt veta hur fort omkörande bil kör.
Citera
2004-05-01, 18:24
Medlem
NicklasFs avatar
Nyhetstorka idag igen
Citera
2004-05-02, 03:42
Medlem
chicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugge
Vilket djävla trams, hur kör ni själva eller har ni inte körkort. Eller går inte era bilar så fort? De flesta jag känner kör runt 140 ibland, speciellt om man ska köra om. -"Han körde över 140 kilometer i timmen när han passerade mig, berättar vittnet." Och hur vet han det? Om han själv fes i 80 som vägen riddare vid mittlinjen så kan han omöligt veta hur fort omkörande bil kör.

Kallar du det trams att hålla hastigheten inom normala gränser? Varför har vi då skyltar som talar om de olika hastigheterna? Då kan vi ju ha fri hastighet.

Vad beträffar körkort, så tror jag säkert att jag haft det bra många år längre än du. Uttala dig inte när du inte vet.

Chico
Citera
2004-05-02, 11:25
Medlem
Ugges avatar
Tramset är att blåsa upp en halvsida i Expressen för någonting som sker överallt varje dag. Hela artikeln går ut på att misskreditera, den har inget som helst allmänintresse utan är populistisk. Jag utalar mig inte om sådan jag inte vet, jag ställde en fråga. Själv tog jag körkort på 70-talet och jag kör ca 5000 mil/år och jag blir inte upprörd när jag blir omkörd. Jag blir däremot upprörd av trafikfarligt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in