Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-11, 07:13
  #1
Medlem
Jake88s avatar
Satt och hade lite tråkigt så jag kolla runt lite på flachback som vanligt och hamna i en tråd där nån länka lite info om python. Sagt och gjort så ladda jag ner det och läste lite tourials och upptäckte ganska fort att det var inte så jätte stor skillnad gentemot att bygga html = ganska kul.Jag har testa på lite enklare webbdesign kurser och sånt men utom det så kan jag inte så mycket. Jag tog de kurser de hade på det lokala komvuxet + att jag tycker det är ganska kul att experimentera och skapa.

Iaf för att komma till sak så funderar jag på om det är någon som vet om man skulle kunna gå nån skola för att lära sig mer om programmering och dyl. Och för att göra det hela lite glamorösare skulle det va möjligt att gå den skolan i tex usa. Eller räknas detta mer till nån form av ky utbildning och därmed är för liten eller för lätt för att man ska resa bort och läsa den.

Någon som gjort nått liknande eller vet vart man ska kolla efter mer info. Får väll ta kontakt med någon syo eller något sådan senare, men jag tänkte nu när det bara är på spekulationsstadiet.Typ så man kan få en bild om möjligheterna och vad det infattar.
Citera
2010-07-11, 09:14
  #2
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jake88
Iaf för att komma till sak så funderar jag på om det är någon som vet om man skulle kunna gå nån skola för att lära sig mer om programmering och dyl. Och för att göra det hela lite glamorösare skulle det va möjligt att gå den skolan i tex usa. Eller räknas detta mer till nån form av ky utbildning och därmed är för liten eller för lätt för att man ska resa bort och läsa den.
Högskoleingenjör inom IT om du är bara intresserad av att programmera, alt. kandidat/master i datavetenskap.
Citera
2010-07-11, 12:34
  #3
Medlem
Programmering är 3-5 år på högskola i Sverige, tvivlar på att det är särskilt annorlunda i USA. I övrigt är det väl som att söka till högskola i USA på vanliga sätten. Läser det i Uppsala själv.
Citera
2010-07-15, 02:58
  #4
Medlem
Jake88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framp
Programmering är 3-5 år på högskola i Sverige, tvivlar på att det är särskilt annorlunda i USA. I övrigt är det väl som att söka till högskola i USA på vanliga sätten. Läser det i Uppsala själv.


Okej är det kul ?
Citera
2010-07-15, 15:06
  #5
Medlem
Jodå, det är riktigt fint, även om matten inte är så jättekul. Olika program kan dock se väldigt olika ut så kan egentligen inte svara på hur det är på en annan skola än UU, än mindre i USA.
Citera
2010-07-15, 19:47
  #6
Medlem
JackieDans avatar
Är också lite intresserad av att plugga programmering i USA.

Har du några förslag på Högskolor i USA, jake88?
Citera
2010-07-16, 22:44
  #7
Medlem
Jake88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackieDan
Är också lite intresserad av att plugga programmering i USA.

Har du några förslag på Högskolor i USA, jake88?


Nej jag har än så länge bara vilda spekulationer så jag har inte kollat upp något. Kan skriva om jag göra,gör det du med om du ser nått.
Citera
2010-07-16, 23:22
  #8
Medlem
JackieDans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jake88
Nej jag har än så länge bara vilda spekulationer så jag har inte kollat upp något. Kan skriva om jag göra,gör det du med om du ser nått.

ok
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback