Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-11, 01:11
  #1
Medlem
Hej!

Jag är 21 år gammal och för tillfället arbetslös. Sedan jag gick ut ur gymnasiet för 1 år sedan så har jag inte haft något fast arbete. Jag är utbildad elektriker men inte ett dugg sugen på att arbeta som det, anledningen till att jag en gång i tiden valde elprogrammet var mest för att polarna gjorde det (själv så hade jag då liksom nu inte en aning om vad jag ville bli). Så här i efterhand får jag konstatera att det var mitt livs hitills största misstag.

Hur som helst, jag tänkte i alla fall sätta mig ner nu och en gång för alla bestämma vad jag ska göra av mitt liv innan det är för sent. Tänkte kolla om någon här på Flashback kanske har några förslag på yrken som kan tänkas passa mig? Här är lite information om mig själv:

• Jag föredrar att arbeta självständigt! Det är absolut inte så att jag är någon folkskygg enstöring, jag föredrar bara att kunna göra saker och ting på mitt eget vis utan att behöva ta hänsyn till andra i alltför stor utsträckning.
• Jag arbetar hellre med huvudet än med händerna.
• Jag är tyvärr inte mycket mer än normalbegåvad. Jag skulle dock vilja påstå att jag är mer allmänbildad än andra i min åldersgrupp (om det nu är någon bedrift med tanke på att jag är 80-talist).
• Jag har dåliga betyg (pga. dålig studiemotivation). Jag är beredd att plugga upp dessa vid behov och möjlighet.
• Jag är dålig på att hantera stress.
• Jag är inget emot att hoppa på en längre utbildning.

Några förslag?
Citera
2010-07-11, 01:22
  #2
Avstängd
reyears avatar
Städare kanske? Kanske inte...
Gör som min vän, utbilda dig till allt möjligt, bli så allmänbildad du kan bli. Det kan man komma långt på, bara så att du vet.
Citera
2010-07-11, 01:29
  #3
Medlem
Kung Räkas avatar
datavetare kanske?


3 års utbilding räcker för att få bra jobb

enkelt att komma in

extremt låg arbetslöshet och bra lön

intellektuellt utmanande
Citera
2010-07-11, 01:37
  #4
Medlem