Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-10, 13:01
  #1
Medlem
Så jag funderar på att spela piano i giftermål eller klubbar. Eller måste jag lära mig att sjunga också?
På vilka fler ställen kan jag få betalt för att spela på pianot eller gitarren? Notera att jag spelar rätt så avancerat och bra.
Hur kan jag marknadsföra mig själv? Måste jag starta företag eller kan jag jobba svart? Detta är mer av en hobbygrej.
Citera
2010-07-10, 13:09
  #2
Medlem
la-pepinos avatar
Om du vill spela på bröllop eller klubbar så tror jag du bör kunna sjunga, såvida du inte är ganska skicklig och kan saluföra dig som klassisk pianist. Så brukar det vara för oss gitarrister iaf.
Annars är det ju en klassiker att bli lärare. Själv hade jag inga problem med att få tag på elever när jag satte upp lappar i musikaffärer och dyl. Det är givetvis svart.
__________________
Senast redigerad av la-pepino 2010-07-10 kl. 13:09. Anledning: Jag skrev fel från början
Citera
2010-07-10, 13:24
  #3
Avstängd
i69FatChickss avatar
Gamla Stan's t-banestation. Jag lovar att komma förbi och slänga en 5:a till dig.
Citera
2010-07-10, 13:25
  #4
Medlem
Okej, då förstår jag. Skulle du kunna ge exempel på låtar som en klassisk pianist spelar på bröllop och klubbar?
Citera
2010-07-10, 13:49
  #5
Medlem
Al.Js avatar
Det är väl inte så många som har levande musik på klubbar nu för tiden? Lär dig stride, flytta till harlem, spela på någon jazzbar där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback