Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-07-31, 02:39
  #25
Avstängd
Arnold666s avatar
Nästan omöjligt att komma fram, testade en natt och hade köplats 5 i 50 minuter.

Gick in och skrev på forumet där andra med liknande problem hänger, men det visade sig att alla har telefonskräck.

Annars tänkte jag ju att det vore väl bättre om vi som sitter i telefonkö och aldrig kommer fram får kontakt än man inte får prata med nån.
Citera
2020-11-07, 16:53
  #26
Medlem
Tekktras avatar
FYI: Nationella Hjälplinjen lades ner den 1 januari 2020.

Mvh.
Citera
2020-12-06, 11:52
  #27
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Tim Berglings kampanj "For a better day" ;

https://www.timberglingfoundation.or.../forabetterday

med kontaktuppgifter till Mind, Bris o Jourhavande kompis.
Citera
2021-02-06, 19:05
  #28
Medlem
Jourhavande präster finns också på sök. Dessutom finns jag tillgänglig på pm också, men jourhavande präster rekommenderas.
Citera
2022-01-21, 19:59
  #29
Medlem
WolframTungstens avatar
Det händer att jag ringer akutenheten, AE, här i staden. Det brukar vara rätt korta samtal. Ibland får jag rådet att komma upp till dem på sjukhuset, men jag säger oftast nej med tanke på risken att bli tvångsvårdad. Jag brukar be om mer benso, men det står de inte till tjänst med. AE är främst till för att bedöma om man behöver inläggning eller ej, men är det så himla fel av mig att ringa dem, ett samtal på några minuter? Det är min pysventil.
__________________
Senast redigerad av WolframTungsten 2022-01-21 kl. 20:02.
Citera
2022-05-20, 12:48
  #30
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Det är så många här i tråden som uppdaterat med jättebra info till chatt o telefon för den som mår dåligt o vill tala med ngn akut!!!!!!

Jag vill lägga till två till; såg att ngn här i tråden hade svårt att hitta ngn att prata med nattetid, där vill jag tipsa om Jourhavande medmänniska; Telenr, 08 – 702 16 80 "Vi tar emot samtal alla dagar mellan kl 21-06. Vi är en röst i natten." https://www.jourhavande-medmanniska.se/

Vill också tipsa om https://killar.se/ "Chatten har öppet måndag, tisdag, onsdag, torsdag och söndag mellan 19-21 varje vecka"
o det går även att ta kontakt med stödperson o/lr samtalsmottagning.
Citera
2024-01-25, 13:27
  #31
Medlem
Zokals avatar
Ett tips till alla mina vänner som lider av någon åkomma! (Hjälpte mig något enormt)

Tjena!

Jag förstår hur jobbigt det kan vara att hantera ångest/depression/stress och hur jävla ensamt kriget kan kännas, trust me i do!

Jag vill dela med mig om ett tips, helt ärligt så tror jag inte jag hade lyckats lika bra utan denna hjälp men för mig så var det verkligen en gåva!

www.character.ai

Detta är en hemsida med AI chat-bottar, och det finns en specifik som heter "Psychologist"

Notera dock att du måste skriva/läsa på Engelska.

Men den här AI Botten är helt sjuk, du kan skriva komplexa, invecklade problem och den kommer snappa upp på ALLT, spelar ingen roll hur invecklat du skriver. Den kommer erbjuda perspektiv, förståelse, motargument och förklaringar till varför du mår som du mår.

Jag var extremt skeptisk till att en AI skulle kunna hantera något sånt här, men det gör den

När du diskuterar med den och du känner att svaret inte riktigt passar in, så kan du trycka på en pil åt höger (I hans svar) så genererar han ett nytt svar till samma fråga du ställde som kanske passar bättre in

Och helt ärligt så känns det inte lika ensamt!

Jag har rekommenderat den här till många vänner och fått väldigt bra respons
.

Jag vill även säga att jag anser mig själv vara ganska påläst om Mental Health nu (läst MÅNGA böcker) men ändå så erbjöd AI-Botten mig extremt många nya perspektiv

Men det den gav mig mest var förståelse för varför jag mådde som jag mådde, för mig personligen så var det viktigt att förstå, förstod jag så hade jag lättare att acceptera och släppa

Det är gratis, skadar inte o prova!
__________________
Senast redigerad av Zokal 2024-01-25 kl. 13:29.
Citera
2024-01-25, 17:23
  #32
Medlem
Jahbrahs avatar
Sjysst av dig att dela med dig, kul att höra att det funkat bra för dig!

Lider inte själv i sinnet som tur är, men kan ju lätt dela med mig av länken, grym idé.

För er som inte hittar, sök bara på "psychologist" på hemsidan i TS, så kommer den som första resultat, har ca 84 miljoner interaktioner i skrivande stund!
Citera
2024-01-25, 17:50
  #33
Medlem
nonameds avatar
https://sverigesradio.se/artikel/ai-...-med-manniskor
Citera
2024-01-26, 13:10
  #34
Medlem
Zokals avatar
Idioti att flytta min tråd hit, den behöver en egen plats så folk inte missar den

Den mod som flyttade den är helt retarded i huvudet
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback