Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-03-19, 15:48
  #73
Medlem
Geomeisters avatar
Steve Buschemi hade sin debut som regissör med filmen Animal Factory, en fängelsefilm med bl.a. Willem Dafoe och Edward Furlong. Värd att kika på om ramlar du över den tycker jag.

Gillar annars att han hjälpte till under 9/11 då han tidigare varit brandman. Då han varit med i X-antal klassiska filmer tror jag ingen förväntade sig att en filmstjärna skulle göra något sådant. Kul med stjärnor som vet att dom först och främst är medmänniskor.
Citera
2024-03-19, 23:19
  #74
Medlem
Dobbelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Steve Buschemi hade sin debut som regissör med filmen Animal Factory, en fängelsefilm med bl.a. Willem Dafoe och Edward Furlong. Värd att kika på om ramlar du över den tycker jag.
Var inte Trees Lounge hans första regisserade långfilm? Inte sett på evigheter men minns att jag gillade dess svarta komik. Ska nog ge den en ny titt senare i år och även leta rätt på Animal Factory...
Citera
2024-03-20, 14:36
  #75
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbels
Var inte Trees Lounge hans första regisserade långfilm? Inte sett på evigheter men minns att jag gillade dess svarta komik. Ska nog ge den en ny titt senare i år och även leta rätt på Animal Factory...

Den har jag missat. Du hade rätt. Han gjorde Trres Lounge, en kortfilm och något för en TV-serie innan Animal Factory. Han har hunnit med hel del även efter detta. Finns en del att upptäcka!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback