Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-08, 18:43
  #1
Medlem
Jag älskar Serie A och den italienska fotbollen, men skulle gärna vilja få lite tips på hur jag kan lära mig allting mycket bättre. Spelarna,tränarna, klubbarna och lagen. Jag har skaffat tidningen "Calcio Italia" från September förra året där dom går igenom klubbarna och har en trolig startelva för varje lag, nu har jag markerat alla spelare och tränare som inte finns kvar i klubben så att jag ska lära mig bara dom som finns kvar.

Vad finns det för andra sätt att lära sig allt på? Vilka sidor? Hur har ni gjort?
Citera
2010-07-08, 18:50
  #2
Medlem
Imoyess avatar
Kolla på mycket matcher och analysera själv
Citera
2010-07-08, 19:05
  #3
Medlem
Lär dig av 4522, Vivoli och Brille66 Dom kan allt.
Citera
2010-07-08, 19:08
  #4
Avstängd
Donatellinos avatar
Några exempel...

Birros blogg på Expressen, Italien-bloggen på fotbollskanalen.se, svenskafans.com, http://italy.theoffside.com/
Citera
2010-07-08, 19:24
  #5
Medlem
Okej, men gärna ett sätt att lära sig alla spelarna så bra som möjligt. Har redan ett gäng bra bloggar som tar upp Serie a, samt sidan football italia. Men vill lära mig spelarna i dom olika lagen också
Citera
2010-07-08, 19:49
  #6
Medlem
titta på fotbollen, de flesta matcherna sänds ju gratis via spelsidor, iallafall var det så förra året, följ svenska fans, alla lag har ju en sektion där det står lite om alla spelare. Om du kan italienska ( vilket det verkar som eftersom du läste den calcio italia) kan du ju läsa på lagens egna hemsidor, där lär du ju få mycket info som vi icke italiensktalande går miste om.
Citera
2010-07-08, 20:32
  #7
Medlem
Ett rolig sätt att lära sig om lagen,spelarna och allt annat är att spela Football Manager.
Där lär du dig om "grunderna" om spelarna och lagen, men låt dig inte styras för mycket av spelet. Du måste även blanda det med IRL fotboll också. Annars går du runt och tror att Balotelli är den största talangen fotbollen nånsin haft
Citera
2010-07-08, 20:35
  #8
Medlem
ccoonnyys avatar
Jag har lärt mig allt genom att spela FM, ett sätt som är kul att lära sig på.
Citera
2010-07-08, 20:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donatellino
Några exempel...

Birros blogg på Expressen, Italien-bloggen på fotbollskanalen.se, svenskafans.com, http://italy.theoffside.com/

Birros texter består till 95% av utfyllnadstexter om nerpissade pundare och liknande trams.

Till TS, kolla matcher. Kolla multisändningarna på de olika streamsajterna under säsongerna.
Citera
2010-07-08, 20:47
  #10
Medlem
Spela football manager, när du har kört det ett par månader i serie A lovar jag dig att du kan de flesta spelarna, även deras positioner och deras ålder på ett ungefär. Enda sättet att bli en riktig fotbollsnörd.
Citera
2010-07-08, 22:26
  #11
Medlem
Åk till landet, lär dig Italienska, knulla lokalt och gå på matcher.
Citera
2010-07-09, 00:00
  #12
Medlem
BrunoContis avatar
Vill du lära dig Serie A ur en annan aspekt så skall du lära dig lite om de olika lagen och regionernas historia, vad de står för. Vilka är presidenter i de olika klubbarna och hur är dom?

Jag älskar också Serie A men det är lika mycket för spelet som för all historia och det som händer runt.
SvenskaFans är väldigt bra då skribenterna för de olika lagen är oftast väldigt kunniga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback