Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-07, 14:26
  #1
Medlem
takeitchills avatar
Hej!

Det ligger till så att jag sökte till uni. nu i höst men undrar om man kan ta sitt andra val istället för sitt första?

Som första val sökte jag ett program på 180p och mitt andra val var bara en kurs som gick på halvtid, går det då att stryka första valet eller hur fungerar det inte?


tack för svar =)
Citera
2010-07-07, 14:28
  #2
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Hej!

Det ligger till så att jag sökte till uni. nu i höst men undrar om man kan ta sitt andra val istället för sitt första?

Som första val sökte jag ett program på 180p och mitt andra val var bara en kurs som gick på halvtid, går det då att stryka första valet eller hur fungerar det inte?


tack för svar =)


Om Prio 1 är ett program och Prio 2 en kurs på halvfart så kan du bli antagna till båda, då den totala omfattningen av utbildningarna ryms inom de 45 hp som du kan bli antagen till.
Vill du sen endast gå den ena utbildningen så skiter du i att tacka Ja till den andra
Citera
2010-07-07, 14:29
  #3
Medlem
Ja, det är väl bara att gå in på dina sidor på studera.nu och ändra ordningen på dina val eller radera det du inte vill ha helt?
Citera
2010-07-08, 13:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le.Cake
Ja, det är väl bara att gå in på dina sidor på studera.nu och ändra ordningen på dina val eller radera det du inte vill ha helt?

säker på att det fungerar? Blir det inte en sen anmälning då eller vad det heter? Man kan inte byta ordning iaf.

Edit; Nu går det inte att ändra ändå, står Urval förbereds/körs :P .
Citera
2010-07-08, 13:17
  #5
Medlem
Om man kommer in på val2 och vill gå det programmet, kan man då tacka nej till val1 om man skulle komma in under antagning2 samt behålla val2?

Glömde ta bort val1 innan urvalet kördes nu
Citera
2010-07-08, 13:24
  #6
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prana
Om man kommer in på val2 och vill gå det programmet, kan man då tacka nej till val1 om man skulle komma in under antagning2 samt behålla val2?

Glömde ta bort val1 innan urvalet kördes nu


Ja, om du blir reservplacerad till Prio 1 och antagen till Prio 2 så kan du välja att endast tacka ja till Prio 2, senast den 30 juli.
Citera
2010-07-08, 13:28
  #7
Medlem
tack socrates
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback