Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-04-29, 00:44
  #1
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Fråga, om man, rent hypotetiskt, hatade socialdemokrater av hela sitt hjärta och då särskild deras vidriga gruppövningar i äckel på 1:a maj och därför var rätt sugen på att förstöra hela skiten, då borde väl ett bombhot vara en rätt så effektiv metod i dagens terroristtider?

Och hur gör man för att göra detta hot så påtagligt och effektfullt som möjligt?Hur får man dem att ta det på så pass stort allvar att de ställer in?
Frågan är alltså rent hypotetisk, vill verkligen inte uppmana till brott eller liknande. Bara leka lite med tanken -hur skapar man mest mayhem? Ska man kanske smälla av nåt litet i nån lagerlokal eller nåt kvällen innan?

/Bomb-Kalle
Citera
2004-04-29, 00:53
  #2
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Fråga, om man, rent hypotetiskt, hatade socialdemokrater av hela sitt hjärta och då särskild deras vidriga gruppövningar i äckel på 1:a maj och därför var rätt sugen på att förstöra hela skiten, då borde väl ett bombhot vara en rätt så effektiv metod i dagens terroristtider?

Och hur gör man för att göra detta hot så påtagligt och effektfullt som möjligt?Hur får man dem att ta det på så pass stort allvar att de ställer in?
Frågan är alltså rent hypotetisk, vill verkligen inte uppmana till brott eller liknande. Bara leka lite med tanken -hur skapar man mest mayhem? Ska man kanske smälla av nåt litet i nån lagerlokal eller nåt kvällen innan?

/Bomb-Kalle

Det bästa är väl om du gör någonting konstruktivt istället. Gå exempelvis och rösta nästa gång det är val. Gå med i ett politiskt parti. Skapa en egen demonstration mot något du inte tycker om.
Citera
2004-04-29, 01:04
  #3
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testicula
Det bästa är väl om du gör någonting konstruktivt istället. Gå exempelvis och rösta nästa gång det är val. Gå med i ett politiskt parti. Skapa en egen demonstration mot något du inte tycker om.

Det är ju precis exakt konstruktiv jag försöker vara.

Gå med i ett politisk parti - ja visst att man får nåt att säga till om det partiet inte har en skön PK inriktning med miljöfundamentalistiska inslag.

rösta? - hallå? Jag röstade emot biltullar. Jag röstade emot sossarna. Jag röstade för EMU. Spelade det nån jävla roll? NÄ.

Skapa en egen demonstration - här börjar vi snacka. Jag tycker inte vi ska se det här som ett eventuellt terroristdåd utan som en radikal politisk protest. Faktiskt. När vänstervandaler slår sönder skyltfönster är det civil olydnad mot kapitalismen. Så om jag råkar bombhota sönder nån arbetarhögtid är väl det bara lite hederlig politisk propaganda?

Så till saken - hur får vi dem att verkligen riktigt pissa i brallorna av skräck, så att sångövningarna för Internationalen fastnar långt ner halsen?

/PR-Wille.
Citera
2004-04-29, 01:32
  #4
Medlem
L_BRUCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Det är ju precis exakt konstruktiv jag försöker vara.

Gå med i ett politisk parti - ja visst att man får nåt att säga till om det partiet inte har en skön PK inriktning med miljöfundamentalistiska inslag.

rösta? - hallå? Jag röstade emot biltullar. Jag röstade emot sossarna. Jag röstade för EMU. Spelade det nån jävla roll? NÄ.

Skapa en egen demonstration - här börjar vi snacka. Jag tycker inte vi ska se det här som ett eventuellt terroristdåd utan som en radikal politisk protest. Faktiskt. När vänstervandaler slår sönder skyltfönster är det civil olydnad mot kapitalismen. Så om jag råkar bombhota sönder nån arbetarhögtid är väl det bara lite hederlig politisk propaganda?

Så till saken - hur får vi dem att verkligen riktigt pissa i brallorna av skräck, så att sångövningarna för Internationalen fastnar långt ner halsen?

/PR-Wille.

Håller inte dom där "tågen" på att dö ut av sig själv allt fler arbetare väljer ju att stanna hem på sin lediga högtidsdag för att kurera sin bakfylla. Fast du kasnke tänkte på "reclaimare"? Inte de vanliga gråsossarnas parad, alltså.
Citera
2004-04-29, 01:38
  #5
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Håller inte dom där "tågen" på att dö ut av sig själv allt fler arbetare väljer ju att stanna hem på sin lediga högtidsdag för att kurera sin bakfylla. Fast du kasnke tänkte på "reclaimare"? Inte de vanliga gråsossarnas parad, alltså.


Nja, jag tänkte mer på yrkespolitiker, kommunalråd och andra som gör ditt och mitt liv surt.

/ von Radikal
Citera
2004-04-29, 01:45
  #6
Medlem
L_BRUCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Nja, jag tänkte mer på yrkespolitiker, kommunalråd och andra som gör ditt och mitt liv surt.

/ von Radikal

Sånt svänger nog mest tillbaka på dig, förmodligen så kommer kidsen att tycka att det är coolt med politiker som vågar stå emot de onda makter (du) som förgriper sig på vårat "öppna samhälle".

Som sagt, traditionen med demonstrationståg är på väg att dö ut. Tacka LO och socialdemokraternas misskötsel och svek gentemot sina väljare/medlemmar istället.
Citera
2004-04-29, 02:28
  #7
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Sånt svänger nog mest tillbaka på dig, förmodligen så kommer kidsen att tycka att det är coolt med politiker som vågar stå emot de onda makter (du) som förgriper sig på vårat "öppna samhälle".

Som sagt, traditionen med demonstrationståg är på väg att dö ut. Tacka LO och socialdemokraternas misskötsel och svek gentemot sina väljare/medlemmar istället.

Kidsen växer upp en dag de med. Och inser att det öppna samhället är en plattityd politiker änvänder för att motivera sitt icke förekommande existensberättigande. Demonstrationerna är egentligen skit samma. Det är liksom bara det som gör att bägaren rinner över. Hade hursomhelst tänkt ( alltså hypotetiskt fundera över effekten) att börja spränga busskurer till sommaren i protest mot trängelskatten, men lika bra att börja nu.

Hur tror du man ska få bästa effekt?
Ett sätt vore kanske att skicka med en eller två av patronerna för älgjakten till polisen, det borde väl få fart på dem? Förutsatt nu att man skulle göra en sån här sak, vilket jag( gud förbjude ) aldrig skulle göra.

/ CW den skenhelige
Citera
2004-04-29, 14:34
  #8
Medlem
L_BRUCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm


Kidsen växer upp en dag de med. Och inser att det öppna samhället är en plattityd politiker änvänder för att motivera sitt icke förekommande existensberättigande.

Visst gör dom det fostrade i SSU och ung vänster, då förstås..

Citat:
Demonstrationerna är egentligen skit samma. Det är liksom bara det som gör att bägaren rinner över. Hade hursomhelst tänkt ( alltså hypotetiskt fundera över effekten) att börja spränga busskurer till sommaren i protest mot trängelskatten, men lika bra att börja nu.

Tycker du skall göra en googlesökning på "Mats Hinze".

Citat:
Hur tror du man ska få bästa effekt? Ett sätt vore kanske att skicka med en eller två av patronerna för älgjakten till polisen, det borde väl få fart på dem? Förutsatt nu att man skulle göra en sån här sak, vilket jag( gud förbjude ) aldrig skulle göra.

/ CW den skenhelige

Vet faktiskt inte, hade varit en utmärkt fråga för det gamla Undergroundforumet. Då hade du fått reda på både vilken typ av bomb som hade passat dina syften samt hur du skulle kunnat röja eventuella bevis.
Citera
2004-04-29, 16:42
  #9
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Visst gör dom det fostrade i SSU och ung vänster, då förstås..



Tycker du skall göra en googlesökning på "Mats Hinze".



Vet faktiskt inte, hade varit en utmärkt fråga för det gamla Undergroundforumet. Då hade du fått reda på både vilken typ av bomb som hade passat dina syften samt hur du skulle kunnat röja eventuella bevis.


Mats Hinze var en pajas. Han uppnådde varken sina mål eller kom undan med brottet. Att spränga busskurer är för övrigt bara första fasen. En dag tar man sig in i bussgaraget och då j-vlar.

Så vad hände med underground-forumet? Är ju precis det jag vill ha reda på.

/ BoomshakavonPöken
Citera
2004-04-29, 17:01
  #10
Medlem
va har ni ledigt för att fira arbetarna???? Det måste vi fixa hit till Island. Vad händer får man godis? presenter?
Det där med demonstration verkar jobbigt, men vi kan nog hitta "Val är också kött" och "sälskin värmer bättre än ull" skyltar någonstans . . .
Citera
2004-04-29, 18:19
  #11
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
va har ni ledigt för att fira arbetarna???? Det måste vi fixa hit till Island. Vad händer får man godis? presenter?
Det där med demonstration verkar jobbigt, men vi kan nog hitta "Val är också kött" och "sälskin värmer bättre än ull" skyltar någonstans . . .

1:a Maj är en traditionell arbetardag då arbetaren hyllas. Och alla vänsterpolitikers våta dröm. Det är den dagen då alla röda jävlar slåss om utrymmet framför massorna och dom får försöka övertäffa varandra med att beröma sig själva och vad dom står i internationella frågor som solidaritet och jämställdhet. Men deras snack är bara...snack.

Det händer inte skit mer än deras tomma prat. Dessutom är tiden förbi då arbetaren hyllades. Nu är det mer fokus på utlandet. Kanske är det ett sätt att flytta frågan från det viktigaste av allt. Att alla har jobb. Ett löfte som politiker i Sverige inte ens längre låtsas bry sig om.

Alltså kan man sammanfatta dagen med. Mycket snack i liten verkstad.

En och annan blatte brukar våga sig ut och vråla sin avsky över det rasistiska Sverige som bara förnedrar dom. Det är skrämmande hur låg nivån på debatterna blir den första maj. Och nu mer så brukar RTS och AFA springa runt och försöka ställa nåt jävelskap. Det är synd att ordningsmakten inte tar itu med dessa kriminella element med batongen.
Citera
2004-04-29, 18:30
  #12
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
rösta? - hallå? Jag röstade emot biltullar. Jag röstade emot sossarna. Jag röstade för EMU. Spelade det nån jävla roll? NÄ.
Slå upp ordet "demokrati" i ordboken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback