Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-14, 18:06
  #1069
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euw
Hallå alla!

Någon som vet om det är möjligt att bli antagen trots man fått brev om att man är underkänd på den medicinska undersökningen? När jag var i Linköping på tester så sa dem att allt vägs in under en kommission dem har i oktober och att man får besked efter det. Har inga förhoppningar efter att ha blivit underkänd men undrar om något liknande har hänt någon annan?

Värt att nämna så kontaktade jag dem för att veta varför jag blev underkänd, det var pga att jag understiger vissa delmått för deras flygsystem (antagligen händerna är för små tror jag), är tjej så rimligt att man är för liten. Bara tråkigt att ryka på en sån sak :/

Har inte hört talas om att man kan ha för små händer?

Det finns dock tex minsta och största mått på tex lårbenet för att passa i raketstolarna.

Det har då åtminstone förr aldrig vart någon hemlighet för den sökande vilka ”brister” man har, så min uppfattning är att man normalt borde få veta när man är på FMC att något mått är utanför ”specifikationen”.
Det måste gå att få reda på exakt vad som inte var okey. Det kommer inte ändra något men det är såklart lättare att hantera när man vet exakt vad problemet var.
Citera
2022-09-15, 16:20
  #1070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saro03
Synd att detta hände för dig, tror dock att det kan bli svårt att ändra på det, dock kan man kanske göra några träningar eller någonting liknande för att händerna/fingrarna kanske blir lite längre? Har ingen aning tyvärr.
Har dock en fråga till dig! Då du klarade dig till Dag 3-4, hur gick det till under dag 1 och 2? Är dator testerna särskilt svåra och hur går det till med psykologen och officer piloten?

Det gjorde jag! Helt ärligt så tyckte jag att datortesterna var svåra, och blev förvånad varje gång jag gick vidare. De tips jag kan ge är att inte ge upp fast det känns svårt utan fortsätta försöka, för rätt som det är så kommer det några lättare frågor och då gäller det att inte tabba sig där. Kan även tipsa om (som dem även gör i kallelsen) att köpa en joystick innan och testa på det, jag hade aldrig använt det innan och tror det räddade mig att jag hade övat. Men framförallt försök att inte stressa upp dig och bara på't igen även om det känns svårt.

Angående intervjun så var psykologen jobbigare än piloterna, hos piloterna var det supertrevligt och det fanns även mycket utrymme för dig att fråga saker. Sen antar jag att det beror mycket på vad du själv har för bakgrund hos psykologen, tex har jag ingen militär bakgrund så fick mycket frågor om det, fick som tjej även en hel del frågor om hur jag fungerar i sällskap med mycket män. Se till att du funderat över varför du söker, vad det innebär, tex att du bara kommer kunna bo på olika ställen och flytta runt, men framförallt var ärlig och försök slappna av så kommer det gå bra!
Citera
2022-10-13, 10:56
  #1071
Avstängd
Någon som har koll hur de ser på lättare astma, typ mildare allergisk astma?
Samma fråga har jag då om allergier. Får man inte ha någon allergi alls?
__________________
Senast redigerad av Jojo7890 2022-10-13 kl. 11:03.
Citera
2022-10-15, 17:06
  #1072
Medlem
ymfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojo7890
Någon som har koll hur de ser på lättare astma, typ mildare allergisk astma?
Samma fråga har jag då om allergier. Får man inte ha någon allergi alls?

Hör av dig till FömedC och fråga. Finns säkert grader i helvetet. Alla allergier är inte diskvalificerade.
Citera
2023-09-18, 16:43
  #1073
Medlem
Hej,
vet någon hur lång spärrtiden är om man misslyckas med medicinska testerna, exempelvis syntestet och vill genomföra laseroperation och försöka igen? Och hur mycket av Dag 1 och 2 behöver man göra om isåfall?
Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback