Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-08, 01:55
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajen1
Tja
Japp allt det där har jag nog förstått
Kanske utryckte mig lite klumpigt
Jag menade på Massage salong
Och har någon verkligen fastnat i farbror blå’s nät??
//Samurajen
Förutom de som åkt dit i en razzia vilket går att läsa om i Fup,ar om dessa, bland annat en i Uppsala som nekade ända in i kaklet men ändå blev fälld i rätten så finns det säkert en hel del som var nöjda med att erkänna på plats och betala lite pengar för att få saken ur världen så snabbt som möjligt.
Citera
2023-01-08, 09:24
  #338
Medlem
NoFreeLunchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Allt som oftast så avbokar de inte träffen eller hur man nu ser på det, de besöker damen för att se om det finns fler i lägenheten och hur det ser ut etc, sedan låtsas det ångra sig eller spelar dumma och säger att de glömde ta ut pengar etc.
Pengarna är inte heller helt säkert att hon får behålla läst en hel del Fup,ar där pengarna tagits i beslag eftersom det förenklat är svart verksamhet och därmed olaglig hur mycket än tjejen bedyrar att hon egentligen vill skatta för dem, vilket i sin tur likt mamasanerna på salongerna kan leda till upptaxering.
Hon kan även få problem med sin hyresvärd, vårdnad av barn osv trots att lagen från början som det så fint hette var till för att skydda tjejerna och killarna som säljer och inte stigmatisera dessa.
Det är mycket möjligt. Min erfarenhet begränsar sig till utländska prostituerade. Och polisens agerande enligt mig direkt främjar verksamheten av kvinnor från utlandet, de får praktiskt taget bara uppmuntran från polisen att fortsätta. Att en kund åker fast efter att han har betalt spelar ingen roll för dem, de är inte ute efter att bygga upp en stadig kundkrets utan flyttar runt med ett par tre dagar på samma ställe med tillfälliga engångskunder. De kvinnorna har i alla de fall jag känner till fått behålla sina pengar, och det kan vara upp till 100k-klassen. De får frågan ställt pliktskyldigt om de är tvingade av någon och om de vill ha hjälp med att sluta. Jag har aldrig hört att någon av de tackat ja. Så för mig klingar det väldigt falskt att Sverige vill få slut på prostitutionen, så som det är nu så ser man i själva verket till att främja utbudet från utlandet.
Citera
2023-01-08, 10:16
  #339
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFreeLunch
Det är mycket möjligt. Min erfarenhet begränsar sig till utländska prostituerade. Och polisens agerande enligt mig direkt främjar verksamheten av kvinnor från utlandet, de får praktiskt taget bara uppmuntran från polisen att fortsätta. Att en kund åker fast efter att han har betalt spelar ingen roll för dem, de är inte ute efter att bygga upp en stadig kundkrets utan flyttar runt med ett par tre dagar på samma ställe med tillfälliga engångskunder. De kvinnorna har i alla de fall jag känner till fått behålla sina pengar, och det kan vara upp till 100k-klassen. De får frågan ställt pliktskyldigt om de är tvingade av någon och om de vill ha hjälp med att sluta. Jag har aldrig hört att någon av de tackat ja. Så för mig klingar det väldigt falskt att Sverige vill få slut på prostitutionen, så som det är nu så ser man i själva verket till att främja utbudet från utlandet.

Du vet aldrig var haren har sin gång
Citera
2023-01-08, 10:31
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoFreeLunch
Det är mycket möjligt. Min erfarenhet begränsar sig till utländska prostituerade. Och polisens agerande enligt mig direkt främjar verksamheten av kvinnor från utlandet, de får praktiskt taget bara uppmuntran från polisen att fortsätta. Att en kund åker fast efter att han har betalt spelar ingen roll för dem, de är inte ute efter att bygga upp en stadig kundkrets utan flyttar runt med ett par tre dagar på samma ställe med tillfälliga engångskunder. De kvinnorna har i alla de fall jag känner till fått behålla sina pengar, och det kan vara upp till 100k-klassen. De får frågan ställt pliktskyldigt om de är tvingade av någon och om de vill ha hjälp med att sluta. Jag har aldrig hört att någon av de tackat ja. Så för mig klingar det väldigt falskt att Sverige vill få slut på prostitutionen, så som det är nu så ser man i själva verket till att främja utbudet från utlandet.

Instämmer att tjejerna får behålla sina pengar (vilket i vissa fall också är hallickens pengar).
Polisen har tidigare tagit pengar som hittades på plats men efter detta gick till domstol gick pengarna tillbaka till sexarbetaren. Självklart eftersom det inte är brottsligt att sälja sex och faktum att man har fått kontanter som betalning innebär inte att man inte har får avsikt att skatta. I detta fall hittades endast pengar som var tjänat ihop inom en eller några dagar.

När man gjorde husrannsakan efter tillslag hos en viss salong hittades flera hundratusen i kontanter.
Åklagaren kunde visa att de pengar tjänades ihop under längre än ett år vilket betyder att mamasan inte hade skattat och då åkte hon dit för det.

Tjejernas problem vid tillslag är att de blir utslängda från sitt hotellrum eller lägenhet vilket betyder att de tappar pengar pga att hyran och deposition inte betalas tillbaka. Ett annat problem är att polisen kan beslagta deras telefon, dator, iPad etc samt annat som kan innehålla bevis.

Notera att sexarbetare i Sverige inte har vittnespplikt.
Det finns ett undantag för de i rättegångsbalken 36 Kapitlet § 6.
Alla sexarbetare borde vara medveten om detta.
Citera
2023-01-08, 10:46
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vampireslayer
Hur lyckas man att åka fast för sexköp, om både säljaren och köparen är överens, vem tipsar polisen?
Du lever i ett angiverisamhälle. Grannar har torftiga liv och har inget bättre för sig än att stå och glo på vad andra gör. Kan de sätta dit dig för nåt så kommer de att göra det. Deras skrev savar om du blir lagförd. Varför tror du annars att folk drevar och har sig... de vill att andra ska åka dit och bli smutskastade så mycket som möjligt.

Så när dina grannar ser att kvinnor, som kan tänkas vara prostituerade, anländer till din bostad så kommer dina grannar, förr eller senare, att anmäla dig. Sen står snuten och trycker örat mot din ytterdörr och försöker höra knulljud. Sen haffar de dig och du blir tvungen att betala ännu mer skatt - i ett land med världens högsta skattetryck.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback