Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-05, 18:36
  #1
Medlem
Powergirls avatar
Reinfeldt påstog igår på Gotland att de röd/gröna ville ta bort rotavdraget. Vem har sagt det?
Citera
2010-07-05, 18:40
  #2
Avstängd
Donatellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Reinfeldt påstog igår på Gotland att de röd/gröna ville ta bort rotavdraget. Vem har sagt det?

Du måste vara ganska så dum. Du sa ju själv att det var Reinfeldt.
Citera
2010-07-05, 18:42
  #3
Medlem
RockinMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatellino
Du måste vara ganska så dum. Du sa ju själv att det var Reinfeldt.

Eller så är du dummare. Sen när bestämmer Reinfeldt vad de rödgröna ska driva?
Citera
2010-07-05, 19:11
  #4
Medlem
Gizurs avatar
Tja, Ohly uttrycker sig så:
http://www.nyhetskanalen.se/1.153812...et_ryker_ocksa

Nu ska man visserligen inte lyssna för mycket på Ohly, men De rödgröna skriver detsamma i sin bostadspolitiska överenskommelse. Även där beskrivs ROT som ett övergående inslag, en konjunkturåtgärd. "ROT-avdraget bör behållas så länge det behövs för att bekämpa jobbkrisen."
Citera
2010-07-05, 19:20
  #5
Moderator
najass avatar
Ännu mer OT raderat. Nästa tramsande OT-idiot får en tillsägelse

/mod
Citera
2010-07-05, 19:27
  #6
Medlem
Malacodas avatar
Med en enkel syllogism;

Politiker ljuger
Reinfeldt är en politiker
Alltså ljuger Reinfeldt

(Detta är ett sarkastisk inlägg av en politikerföraktare så besvära dig inte med att påstå att syllogismens överpremiss är osäker)
Citera
2010-07-05, 19:40
  #7
Medlem
De rödgröna vill ju utöka ROT avdragen så att det omfattar flera typer av bostäder.

Det Ohly säger är ju att ROT avdraget skall andvändas i lågkonjuktur för att få fart på arbetsmarknaden och inte i en högkonjuktur när byggbranchen bär sig själv.
Citera
2010-07-05, 19:45
  #8
Medlem
miklons avatar
De rödgröna vill ju dessutom införa en "bonus" om ROT-avdraget används till energibesparande åtgärder.

Jag vet inte om borgarna anser att ROT-avdraget ska vara permanent, jag har fått för mig att även de ser det som en konjunkturåtgärd, men det kanske är fel?
Citera
2010-07-05, 19:52
  #9
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Med en enkel syllogism;

Politiker ljuger
Reinfeldt är en politiker
Alltså ljuger Reinfeldt

(Detta är ett sarkastisk inlägg av en politikerföraktare så besvära dig inte med att påstå att syllogismens överpremiss är osäker)
Det är ett väldigt korrekt inlägg. Sossarna spelar på sympatier inför valet och moderaterna spelar på Mona Sahlins bristande trovärdighet. Båda ljuger regelbundet och har alltid gjort det. Vad som är sant har ingen betydelse eftersom folket kommer att tro på vad de än läser i tidningarna och ser på nyheterna - oavsett sanningshalten. Det enda M behöver göra är att fortsätta med sin smutskastning - i vissa fall är den sann och då är det bara att tacka och ta emot, i andra fall - som det här fallet - får man bli lite kreativ och hitta på ur tomma intet.
Citera
2010-07-05, 19:55
  #10
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
De rödgröna vill ju dessutom införa en "bonus" om ROT-avdraget används till energibesparande åtgärder.

Jag vet inte om borgarna anser att ROT-avdraget ska vara permanent, jag har fått för mig att även de ser det som en konjunkturåtgärd, men det kanske är fel?

Regeringen har sagt att avdragen är permanenta, dvs inte konjunkturberoende. Det framgår i ett pressmeddelande som återfinns här:

http://www.moderat.se/web/HUS-avdragen_RUT_och_ROT.aspx
Citera
2010-07-05, 20:12
  #11
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Reinfeldt påstog igår på Gotland att de röd/gröna ville ta bort rotavdraget. Vem har sagt det?

De rödgröna har sagt det, är du så naiv att du inte ens kan politiken på de du röstar på? De rödgröna har sagt det är en konjunktursåtgärd så då tar de bort rot så fort konjunkturen har blivit bra.
Citera
2010-07-05, 21:29
  #12
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatellino
Du måste vara ganska så dum. Du sa ju själv att det var Reinfeldt.

Jag trodde det var de röd/gröna som utformade sin politik...Ingår Reinfelt i de röd/gröna?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback