Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-22, 21:57
  #961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Detta hittar jag inte i tråden.

https://sverigesradio.se/artikel/det...orst-i-sverige

Billebro skattade sig alltså för knappt ett år sedan över 1300 kvadrat i Ånge att exploatera. Antingen att hyra ut, eller för professionell ljus och ljud.

Vi vet ju hur det går. Men jag har faktiskt inte kollat upp det än


Detta kommer återigen bara bli blaj
Förvaring åt alla hans trasiga grejer som ingen vill ha
Han måste väl flytta skrot och skräp från Krylbo och Ramsjö och Dörarp och runt och runt skickar han alla saker.

Kan inte någon bara skjuta honom.
Citera
2024-01-22, 22:15
  #962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Detta kommer återigen bara bli blaj
Förvaring åt alla hans trasiga grejer som ingen vill ha
Han måste väl flytta skrot och skräp från Krylbo och Ramsjö och Dörarp och runt och runt skickar han alla saker.

Kan inte någon bara skjuta honom.

Skjuta vet jag inte. Vi har inte den traditionen i Sverige. Det har sagts förut, men återigen, hur kommer det sig att han inte åkt på ordentligt med stryk?
Citera
2024-01-23, 01:15
  #963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Skjuta vet jag inte. Vi har inte den traditionen i Sverige. Det har sagts förut, men återigen, hur kommer det sig att han inte åkt på ordentligt med stryk?
Du det är en bra fråga
Jag som jobbat nära honom och med honom kan väl säga att man liksom blir medberoende
Och rädd för honom
För han är så jävla sjuk
Citera
2024-01-23, 15:52
  #964
Avstängd
Men det är en imponerande kåk i ånge - nån som vet vad han betalat?

O Ramsjö Camping var den skit o dödsdömd då han köpte den?
Citera
2024-01-23, 18:35
  #965
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men det är en imponerande kåk i ånge - nån som vet vad han betalat?

Det är överhuvudtaget inget imponerande med den fastigheten. Enligt uppgifter i media och "ryktet på stan" som tidigare redogjorts för i denna tråd hade fastigheten vid tiden för överlåtelsen omfattande renoveringsbehov. Finns tjogvis med fastigheter likt Mejeriet ute i landet, gamla kommersiella/industrifastigheter från 50-60-70 talet med eftersatt underhåll, dålig efterfrågan och höga driftskostnader.

Hittade lite uppgifter från 2020 som gav vid hand att elen för fastigheten kostade ett par hundra tusen per år och fjärrvärmen ca. 25.000/mån under vintern. Lägg till allt annat som VA, avfall etc. så behöver du ha rätt hyfsad beläggning för att fastigheten ska bära sig.

Citat:
O Ramsjö Camping var den skit o dödsdömd då han köpte den?

Nja, gammal och lite sliten som många andra familjedrivna campingar som inte har någon naturlig arvtagare efter åldrande ägare som kanske inte riktigt har ork eller möjlighet att ta anläggningen in i framtiden. Dock hade campingen med dom tidigare ägarna i.a.f. bygdens stöd vilket även det enligt uppgifter i tråden ska vara som bortblåst sedan rätt snart efter Kents intåg.

Dom senaste åren har det legat gott om "äldre campingar i limbo" ute till försäljning. Räddningen för dessa brukar vara unga visionärer, oftast utsocknes eller t.o.m. utländska som har eller avser att driva verksamheten hands-on på plats. Livsstilsentreprenörer kan man kanske kalla det.

Det är sällan gamla kufar som Kent framgångsrikt tar över gamla ruckel till industrifastigheter eller trötta campingar. Det finns ju ett gammalt talesätt som lyder ungefär "Det är ingen idé att polera en bajskorv" och även om det kanske är lite väl kategoriskt så känns det som att det är det som är Kents affärsmodell, att polera bajskorvar.

Men men, han har ju en förmåga att hålla näsan över ytan och vi får väl se hur länge det håller. Personligen så håller jag det inte för otroligt att Kent snart dyker upp i tidningen Hem&Hyra's sammanställning över landets värsta hyresvärdar.

/#LOUDmouth#
Citera
2024-04-05, 09:17
  #966
Medlem
"Jag har en dröm som jag håller på att förverkliga med en slags lekplatser för vuxna där man kan dansa måla leka sjunga och göra sånt som vuxna inte får göra men som vi behöver göra för att må bra och jag söker sponsorer för det här och andra som är intresserade av att stödja eller delta i detta jag har fastigheter och massor med kontakter och jag vill nå ut till fler människor och bygga som en slags folkrörelse av detta att skapa heliga platser där det är tillåtet att leva leka dansa sjunga och göra sånt som man är rädd för men som man mår så bra av och som kan vara så enkelt men ändå så svårt och som barn ofta gör med total lätthet jag är med i ett program som heter change makers"

Från hans fb
Citera
2024-04-05, 18:08
  #967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunda
"Jag har en dröm som jag håller på att förverkliga med en slags lekplatser för vuxna där man kan dansa måla leka sjunga och göra sånt som vuxna inte får göra men som vi behöver göra för att må bra och jag söker sponsorer för det här och andra som är intresserade av att stödja eller delta i detta jag har fastigheter och massor med kontakter och jag vill nå ut till fler människor och bygga som en slags folkrörelse av detta att skapa heliga platser där det är tillåtet att leva leka dansa sjunga och göra sånt som man är rädd för men som man mår så bra av och som kan vara så enkelt men ändå så svårt och som barn ofta gör med total lätthet jag är med i ett program som heter change makers"

Från hans fb

Psykopat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback