Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-05, 09:01
  #2641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spjuit
Vilken timing! Jag har inte skrivit här på över 3 år och så sprätter du liv i tråden för bara ett par dagar sen. 😊 Tyvärr (eller lyckligtvis) har jag inte sett dem på åratal så jag har inget nytt att berätta. Men vi får se. Jag har insett att jag alltid har sett dem i samband med skogsavverkningar och det gjordes en stor avverkning i området nyligen så kanske får man en skymt när man kör förbi. Jag törs fortfarande inte röra mig ute efter skymning så ska jag se något så blir det när jag sitter bakom ratten.

Haha verkligen! Sjukt kul. Låg som vaken sent på natten i mina yngre år o sträckläste för att få bild på vad detta fenomen kunde vara. Hade varit så intressant att få se en verklig bild 🙌🏻
Citera
2024-01-08, 11:48
  #2642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spjuit
Jag har flera gånger sagt att jag sett en konstig varelse som springer runt i skogarna. Den första känslan jag får när jag ser dessa är rädsla. Man vill bara springa så fort man kan åt motsatt håll.

Att förklara hur dom ser ut är väldigt svårt. Så jag har gjort en skitful silhuett i paint istället.
Jag har aldrig sett dom i fullt dagsljus så därför blir det en svart bild.

Jag har tecknat helt ur minnet så gott jag kunde.

http://oi49.tinypic.com/1zl8480.jpg

Känner någon igen detta? Vad tror ni att det är för något? Egna erfarenheter?


Som ni kan se liknar den inte något djur som finns i de svenska skogarna.

Bilden fungerar inte längre... kanske något som "spökar"?
Citera
2024-01-18, 16:30
  #2643
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Berätta gärna mer. När/Hur har du sett honom?
Beskriv mer.
Den där teckningen ser bara ut som en tjock puckelryggad gubbe.

Hur vet du könet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback