Nu tror jag att anti-SD-desperationen...griper omkring sig alldeles väldigt.
Jag har ju sammanträffat med Christian Westling i SD-sammanhang och fått en relativt god bild av honom. Jag kan förstå om anti-SD-propagandamaskineriet kör igång när han kommer upp på radarn, för trots fel och brister (AIK-are, sorgligt

) är han en av dem som kommer att bära upp partiet under de tio år som kommer. Det här är en person som man skulle vilja låsa radarn på och skicka en lv-robot mot, för han är farlig för etablissemanget.
Jag som sett SD ända från Klarströms tid, från alla de riksnollor som inte ens fick vara med och spela fia på gruppboendet men som ändå välkomnats in i ledande poster i SD i partiets början, till dagens lilla men hårda, kompetenta och välfungerande kader, uppskattar mycket Westlings välfungerande, övertygande stil. Precis så ska en politiker se ut, gå, stå och prata för att de många - inte bara hårda nationalister, utan de många - ska ta steget till SD.
Ideologiskt står vi till viss del långt ifrån varandra, men inte värre än att vårt snart mycket större parti kan inrymma oss båda. Och AIK-eriet har jag förstås även av politiskt/taktiska skäl svårt att förlåta honom, det är ovanligt att proffspolitiker tar ställning i detta (djurgårdaren/pajasen/Gulag-nostalgikern Lars Ohly räknar jag bort) eftersom han riskerar att stöta bort folk på denna grund enbart.
Jag är lugn för att alla anklagelser om haschköp m m är trams. Mitt förtroende för plastnationalisterna på nationell.nu - i stort sett samma personer som för 5-10 år sedan, då i andra uppenbarelser men samma gedigna idioter - är så gott som noll.