Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 17:42
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Du är en lost cause.

En förlorad orsak?
Jo, det är jag säkert.
Citera
2017-04-26, 14:43
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Det är inte som att jag kan sitta här och tangentbordsövertyga dig om saken, absolut det är en gubbklubb på de de flesta nivåerna upp mot toppen dit nästan ingen kommer, läs alternativa böcker och ta reda på alternativ information. Ta del av informationsrevolutionen!

https://www.youtube.com/watch?v=XSYO...ufsX9unhiNaVMc

Du kan börja där om du vill..
Men du har ju verkligen noll koll på hur det fungerar i verkligheten. I Sverige kan alla frimurare nå grad X. ALLA! Det är bara en fråga om tid och engagemang, och det är samma för alla andra ordenssällskap som jag känner till. Elfte graden i svenska frimureriet är en grad för dem som är i ordens högsta ledning samt provinsialmästarna och det är inte heller ovanligt att det är så inom andra ordenssällskap.

Det är ju inte graden som styr om man har "makt" eller inte inom frimureriet - graden visar vad du har för frimureriska kunskaper. Precis som i vanliga ideella föreningar är det de förtroendevalda som har mer "makt", och man kan ha förtroendeuppdrag formellt sett från grad III. Bara för att man har hög grad, eller för att man har förtroendeuppdrag inom frimureriet, så betyder inte det att man är mäktig utanför frimureriet.

Och omvänt! Det finns seniors företagsledare som har grad I, och det finns yngre personer med blygsamma yrken som har grad X. Vem har makt - när, hur, varför?

Och jag har svårt att tänka mig att det är på något annat sätt inom ex. Skottska riten eller andra utländska system.
Citera
2017-04-26, 14:46
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Ett simpelt exempel på hur demokratin är falsk och mest till för att hålla folken lugna och snälla i sin illussion är hur SD som kan bli det största partiet i Sverige 2018 bojkottas av alla andra partier. Så mycket för demokrati!
Alla väljare vet var de andra partierna står i förhållande till SD. Likväl röstar de som de gör, och det får de konsekvenser vi ser. Det, om något, visar att den demokratin fungerar. Att ett parti är störst, eller att det bojkottas av andra partier, har faktiskt inget alls att göra med demokratifrågan.
Citera
2017-04-27, 13:16
  #184
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storkors1
Men du har ju verkligen noll koll på hur det fungerar i verkligheten. I Sverige kan alla frimurare nå grad X. ALLA! Det är bara en fråga om tid och engagemang, och det är samma för alla andra ordenssällskap som jag känner till. Elfte graden i svenska frimureriet är en grad för dem som är i ordens högsta ledning samt provinsialmästarna och det är inte heller ovanligt att det är så inom andra ordenssällskap.

Det är ju inte graden som styr om man har "makt" eller inte inom frimureriet - graden visar vad du har för frimureriska kunskaper. Precis som i vanliga ideella föreningar är det de förtroendevalda som har mer "makt", och man kan ha förtroendeuppdrag formellt sett från grad III. Bara för att man har hög grad, eller för att man har förtroendeuppdrag inom frimureriet, så betyder inte det att man är mäktig utanför frimureriet.

Och omvänt! Det finns seniors företagsledare som har grad I, och det finns yngre personer med blygsamma yrken som har grad X. Vem har makt - när, hur, varför?

Och jag har svårt att tänka mig att det är på något annat sätt inom ex. Skottska riten eller andra utländska system.
Sheep to the slaughter. (du)

EDIT: Gulligt hur många frimurare och endast frimurare själva som kommer till frimurarnas undsättning på dessa forum. För er är det nog som ni påstår inte mycket mer än en trevlig herrklubb.
__________________
Senast redigerad av Badassmfoka 2017-04-27 kl. 13:25.
Citera
2017-04-27, 18:22
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Sheep to the slaughter. (du)

EDIT: Gulligt hur många frimurare och endast frimurare själva som kommer till frimurarnas undsättning på dessa forum. För er är det nog som ni påstår inte mycket mer än en trevlig herrklubb.

Jag väntar fortfarande på att du skall tala om för mig var i pyramiden jag står...
Citera
2017-04-28, 17:08
  #186
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Jag väntar fortfarande på att du skall tala om för mig var i pyramiden jag står...
Jag har aldrig läst på om svenska frimurare och jag var vidare inte seriös när jag sa att jag skulle berätta vart ni står. Det verkar vara endast frimurare och jag själv som pratar i denna tråden nästan.

Ni behöver inte oroa er för vart ni står om ni vänder er bort från den occulta läran och ber fadern om förlåtelse i Yeshua människosonens namn! Sluta hata människor och vänd er till gud i Jesus namn dessa sista dagar!
Citera
2017-05-01, 13:42
  #187
Medlem
mtuqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Jag har aldrig läst på om svenska frimurare och jag var vidare inte seriös när jag sa att jag skulle berätta vart ni står. Det verkar vara endast frimurare och jag själv som pratar i denna tråden nästan.
Ni behöver inte oroa er för vart ni står om ni vänder er bort från den occulta läran och ber fadern om förlåtelse i Yeshua människosonens namn! Sluta hata människor och vänd er till gud i Jesus namn dessa sista dagar!
det ar en bias pa medlemmarna
man vill vara goda medborgare och anser att studier, skötsamhet ar bra
inte direkt huliganer, Breijvik och liknande utan olika typer av individer med någon form av pathos (lärare, småföretagare, doktor och liknande)
Citera
2017-05-02, 00:28
  #188
Medlem
Fittheligeandes avatar
Att hitta det inre ljuset, gudsgnistan inom sig själv, att få toppstenen på pyramiden ditsatt så pyramiden blir färdigbyggd.
Citera
2017-05-04, 10:40
  #189
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenthunter
Har några snabba frågor till er som faktiskt tillhör frimurarna.

Kan dra en snabb inledning till mina frågor så att om ni läser dom förhoppningsvis kan tro mig när jag säger att jag är seriös i det jag undrar om.

När jag var liten minns jag att jag och min pappa varit på stan och julhandlat. Medans vi är påväg ner till våran bil så ser jag en äldre herre med frack, tophat och käpp. När vi kom till bilen så såg jag även hur andra herrar kom gående och hälsade på honom, även dom också var klädd nästan som han. Dom gick senare in i ett blått hus nere vid hamnen som jag nu på äldre dagar har förstått är ett av tillhållen för frimurarna i Luleå. Men ända sedan jag såg det när jag var liten har jag varit fascinerad av vilka frimurarna är, samt vad det är man får lära sig när man vandrar genom deras 10 nivåer. Så nu när jag är äldre har jag blivit väldigt nyfiken på att ansöka till dom men som jag förstått så måste två medlemmar ställa upp som fadder/rar åt personen som ansöker om att få gå med för att man ska ha en chans att komma med.

Mina frågor är då följande hur får man kontakt med folk inom frimurarna utan att vara medlem eller ha någon i familjen som är det?

Låt säga att jag får kontakt med folk som tillhör frimurarna, vad ställs det då för krav på en som person förutom att man ska vara ostraffad, tillhöra svenska kyrkan osv? Vad anser dom om tex tatueringar och dylikt?

Skriv gärna PM om ni inte vill skriva det här. Tack på förhand.

Ett gammalt inlägg men eftersom jag faktiskt tog mina första sex grader just i det där blåa huset så kanske jag skall försöka svara dig. (För övrigt så påminde din berättelse en hel del om min numera avlidna mammas första möte med det blå huset när hon som liten flicka på 1930-talet passerade på väg till skolan)

Enklaste sättet att få kontakt med frimurare är att kontakta närmaste loge eller titta på den här länken:

https://www.frimurarorden.se/om-frim...ir-man-medlem/

Ofta du tittar i medlemsförteckningen så kan det hända att du faktiskt hittar medlemmar du känner, speciellt på en mindre ort med Loge.

Det finns inget krav på att man skall vara medlem i Svenska Kyrkan eller någon annan kyrka för den delen. Det enda kravet är att man bekänner sig till kristen tro vilket inte definieras i reglerna.

Tatueringar i sig är inget problem, känner många tatuerade bröder. Men om du skulle ha en synlig tatuering som skulle kunna anses som anstötlig typ American History X gigantiska hakkors så kanske du skulle få svårt att klara en omröstning i logen.
Citera
2017-05-25, 11:22
  #190
Moderator
Länkpost raderad. Sluta posta samma länkar om och om igen. Det kommer bara resultera i fler varningar.

[Tillägg]
Läs detta angående att posta länkar: (FB) VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet!

Passa även på att läsa: https://www.flashback.org/regler, Särskilt 0.06 och slutet på 0.05.
Kommentera INTE moderatoråtgärder i tråden.
Signera INTE inlägg med "/mod".

/Moderator
__________________
Senast redigerad av gason 2017-05-25 kl. 12:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback