• 1
  • 2
2010-07-01, 11:34
Medlem
Hejsan!

Arbetar på Telia ADSL-support. Jobbar även med Digital-tv då med andra ord.

Ställ era frågor här till supporten! Har ni fel som ni inte fått åtgärdat kan ni skicka PM så kan jag kika på era ärenden också!
Citera
2010-07-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Hejsan!

Ställ era frågor här till supporten! Har ni fel som ni inte fått åtgärdat kan ni skicka PM så kan jag kika på era ärenden också!

Hur länge har du jobbat med det, och om svaret är längre än 6 månader, hur står du ut?
Citera
2010-07-01, 12:06
Medlem
FrasseFloyds avatar
Bara ett litet förtydligande:

frågorna i tråden ska beröra arbetet. Har man tekniska problem tas de diskussionerna på annat håll.

/moderator
Citera
2010-07-01, 12:41
Medlem
Ja, precis, frågorna rör arbetet i sig, men som sagt, har ni problem med Telia Adsl/tv kan ni skicka PM så kan jag kika.

Kendouy, arbetat närmare ett halvår, står ut väldigt bra. Man sitter vid 2 skärmar hela dagen och hjälper kunder. Vissa dagar är givetvis tunga, som med vilket annat arbete som helst. Lönen är dock bra så det är en fin morot. Trivs bra.
Citera
2010-07-01, 13:01
Medlem
FrasseFloyds avatar
Vilken nivå sitter du på? Hur hanterar du klienter när du inser att du inte kan hjälpa dem? Vi har haft en del problem med Telia och när jag inser att supporten jag talar med inte kan lösa mitt problem vill jag prata med någon som kan lösa det, men det är tydligen väldigt svårt att få göra det. Då blir jag irriterad och förmodligen inte alltid alltför trevlig.
Citera
2010-07-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Vilken nivå sitter du på? Hur hanterar du klienter när du inser att du inte kan hjälpa dem? Vi har haft en del problem med Telia och när jag inser att supporten jag talar med inte kan lösa mitt problem vill jag prata med någon som kan lösa det, men det är tydligen väldigt svårt att få göra det. Då blir jag irriterad och förmodligen inte alltid alltför trevlig.

Sitter i supporten, dvs Nivå1. Nivå1 är då den avdelning som svarar när kunder ringer 90200. När jag får en kund jag inte kan hjälpa kontaktar jag internt stöd, där mer erfarna kolleger hjälper oss handläggare. Om kund har ett problem med t.ex LAN kopplar jag kunden till LAN eftersomjag inte harr tillgång till de system samt kunskaper som krävs för att hjälpa den kunden.

När en kund har haft långvariga problem där vi skickat ut ny hårdvara och tekniker flera gånger eskaleras det till en högre nivå, der kunden kontinuerligt blir kontaktad av handläggare som lägger ner VÄLDIGT mycket tid för att hjälpa kunden. Otrevliga kunder hjälper jag ändå, jag förstår vreden. Börjar kundern med personangrepp eller liknande säger jag åt kunden att sluta med det, annars avbryts samtalet.
Citera
2010-07-01, 13:24
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Sitter i supporten, dvs Nivå1. Nivå1 är då den avdelning som svarar när kunder ringer 90200. När jag får en kund jag inte kan hjälpa kontaktar jag internt stöd, där mer erfarna kolleger hjälper oss handläggare. Om kund har ett problem med t.ex LAN kopplar jag kunden till LAN eftersomjag inte harr tillgång till de system samt kunskaper som krävs för att hjälpa den kunden.

När en kund har haft långvariga problem där vi skickat ut ny hårdvara och tekniker flera gånger eskaleras det till en högre nivå, der kunden kontinuerligt blir kontaktad av handläggare som lägger ner VÄLDIGT mycket tid för att hjälpa kunden. Otrevliga kunder hjälper jag ändå, jag förstår vreden. Börjar kundern med personangrepp eller liknande säger jag åt kunden att sluta med det, annars avbryts samtalet.
Nej personangrepp har jag aldrig sysslat med för sånt vinner ju ingen någon på, men i min värld känns det logiskt att den support som inte kan hjälpa mig - med eller utan internt stöd - släpper ärendet och kopplar mig vidare till någon som kan lösa problemet. Det händer dock i princip aldrig utan man får nöja sig med att Linda, 22, beklagar och att hon ska titta vidare på det. Det görs säkert, men varför inte låta mig prata direkt med någon mer kompetent? Om inte annat så känner man sig som kund inte lika dum.
Citera
2010-07-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Nej personangrepp har jag aldrig sysslat med för sånt vinner ju ingen någon på, men i min värld känns det logiskt att den support som inte kan hjälpa mig - med eller utan internt stöd - släpper ärendet och kopplar mig vidare till någon som kan lösa problemet. Det händer dock i princip aldrig utan man får nöja sig med att Linda, 22, beklagar och att hon ska titta vidare på det. Det görs säkert, men varför inte låta mig prata direkt med någon mer kompetent? Om inte annat så känner man sig som kund inte lika dum.

Tyvärr är det så att även på Telia finns det kolleger som inte vill/kan sköta sitt jobb. Värt att veta för kunder är att dessa personer allt som oftast blir av me djobbet, frivilligt eller via uppsägning. I våra ögon har kunden alltid rätt, och struntar vi i att hjälpa kunden kommer chefen få reda på det.
Citera
2010-07-06, 17:14
Medlem
Det ringer rätt mycket kunder så ni flashbackare måste ju utgöra en del av detta. Berätta om era erfarenheter av teliasupporten och berätta vad vi kan göra bättre, och fråga gärna om hur vi hanterar era ärenden!
Citera
2010-07-06, 19:48
Medlem
ellertypliksoms avatar
Citat:
Hejsan!

Kan du fixa ett kontaktnummer till personalrekryteraren där du är Sundsvall,kållered, vad gäller nuförtiden? Jobbat på Telias BB-support innan men förlorat alla kontaktnummer.
Pm:a mig!
Citera
2010-07-07, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellertypliksom
Kan du fixa ett kontaktnummer till personalrekryteraren där du är Sundsvall,kållered, vad gäller nuförtiden? Jobbat på Telias BB-support innan men förlorat alla kontaktnummer.
Pm:a mig!

Nej. Jobbar inte i Sundsvall för den delen.
Citera
2010-07-07, 11:43
Medlem
Neeej !

Akta dig, du kommer bli utbränd om du tar på dig riddar-rustningen och tror du kan rädda något och "hjälpa" folk. Jag vet folk som gjort likadant och blivit jagade som fan av alla jävla sjuka idioter som ringer såna där ställen och hetsat den personen som bara ville hjälpa till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback