Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-02, 23:54
  #7657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
En sida bak...


finns inte
Citera
2012-08-03, 00:09
  #7658
Medlem
Messials avatar
Kollade Aftonbladets artikel, och bilderna på de dömda.

Det som slår en - är de faktum att alla de dömda ser motbjudande och skadade ut, de verkar ha en störning - om man ser till deras ansikten och ögon.

Sedan när det gäller den där Martin Öner, han ser absolut inte ut som en kriminell kille. Man kan tro att de är en vanlig kille ifrån förorten - en av de wannabe gangster ungarna med senaste mobilen.
Citera
2012-08-03, 00:09
  #7659
Avstängd
Xovartys333s avatar
Södertälje vill fånga upp unga

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/so...ga_7392502.svd

Den organiserade brottsligheten har kraftigt försvagats efter domarna mot 18 personer i Södertäljenätverket. Kommunen satsar nu extra på förebyggande insatser för att den typen av kriminalitet inte ska få fäste igen.
Citera
2012-08-03, 00:13
  #7660
Medlem
fan när man läser alla utpressningar de gjorde.. hoppas de ruttnar i fängelset
Citera
2012-08-03, 01:20
  #7661
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Abraham Aho?


12 år
Citera
2012-08-03, 01:22
  #7662
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
fan när man läser alla utpressningar de gjorde.. hoppas de ruttnar i fängelset

Det är inte riktigt så svart och vitt som du tror, det är inte alltid offren är oskyldiga... Åklagarens enda lilla motgång var att de inte kunde nita Elias och Daniel hårdare, hon lyckades inte heller nita Malek i denna omgång. Och Bulent var inte ens nära. Men de ger inte upp, det kommer fler returmatcher.
Citera
2012-08-03, 01:28
  #7663
Medlem
samotis avatar
Bernos straff var inte rättvis, inte livstid.Detta är ändå inget narkotika mål så att man kan ha såna tunna bevis.Utom rimligt tvivel, inte ens diskuterats.Indicier, trovärdighet hos vittnen.Räcker det att säga man ska sopa mattan med nån och sen få livstid. Detta målet har mycket med den brottsliga utvecklingen att göra.Malmö, Göteborg, Södertälje nu vill de visa till medborgarna att de lever i rättssamhället.Det är politiskt dom, inget annat. Rätt-säkert långt ifrån.
Citera
2012-08-03, 02:57
  #7664
Medlem
fleshbones avatar
Finns det ingen som skulle kunna ladda upp oasen 2? Har googlat och sökt igenom flera hundra sidor här på FB utan något resultat!

Uppskattas!
Citera
2012-08-03, 07:28
  #7665
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
finns inte
Vad lustigt att jag då (testade igen nu) kan se filmen överst på AB-sidan... Kanske hallucinerar att jag ser filmen med tårtor, champagne etc.,,
Citera
2012-08-03, 07:45
  #7666
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samoti
Bernos straff var inte rättvis, inte livstid.Detta är ändå inget narkotika mål så att man kan ha såna tunna bevis.Utom rimligt tvivel, inte ens diskuterats.Indicier, trovärdighet hos vittnen.Räcker det att säga man ska sopa mattan med nån och sen få livstid. Detta målet har mycket med den brottsliga utvecklingen att göra.Malmö, Göteborg, Södertälje nu vill de visa till medborgarna att de lever i rättssamhället.Det är politiskt dom, inget annat. Rätt-säkert långt ifrån.

I sådana här fall som rör organiserad brottslighet så måste man nog utreda och bevisa ansvaret på ett annat sätt än vid ett "traditionell" lägenhetsmord där någon knivat sin fru eller suparkompis och har offrets blod på sina kläder.

Man måste ta hänsyn till hur en sådan grupp fungerar. Om mordet uppenbart är organiserat - inte något spontanbråk. Om det föregås av planering, förberedelser, telefonkontakter etc mellan de inblandade. Om man vet att en viss person är den som bestämmer och ger order om allt viktigt. Är det mer rättvist att lägga hela ansvaret på underhuggarna?

Jag har inte gått igenom bevisningen och är inte jurist, men jag misstänker att man tagit den organiserade brottslighetens logik med i värderingen. Det tycker jag i så fall är rätt för de ledande ser ju till att inte konkret smutsa sina händer. Man måste anpassa sig till den rådande verkligheten. Tror du han är oskyldig?
Citera
2012-08-03, 08:23
  #7667
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samoti
Bernos straff var inte rättvis, inte livstid.Detta är ändå inget narkotika mål så att man kan ha såna tunna bevis.Utom rimligt tvivel, inte ens diskuterats.Indicier, trovärdighet hos vittnen.Räcker det att säga man ska sopa mattan med nån och sen få livstid. Detta målet har mycket med den brottsliga utvecklingen att göra.Malmö, Göteborg, Södertälje nu vill de visa till medborgarna att de lever i rättssamhället.Det är politiskt dom, inget annat. Rätt-säkert långt ifrån.
Vad menar du?
Var straffet för långt?
Var det fällande dom på klen bevisning?
Var de dömda egentligen oskyldiga?
Vilket är det du menar?
Citera
2012-08-03, 09:36
  #7668
Medlem
samotis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
I sådana här fall som rör organiserad brottslighet så måste man nog utreda och bevisa ansvaret på ett annat sätt än vid ett "traditionell" lägenhetsmord där någon knivat sin fru eller suparkompis och har offrets blod på sina kläder.

Man måste ta hänsyn till hur en sådan grupp fungerar. Om mordet uppenbart är organiserat - inte något spontanbråk. Om det föregås av planering, förberedelser, telefonkontakter etc mellan de inblandade. Om man vet att en viss person är den som bestämmer och ger order om allt viktigt. Är det mer rättvist att lägga hela ansvaret på underhuggarna?

Jag har inte gått igenom bevisningen och är inte jurist, men jag misstänker att man tagit den organiserade brottslighetens logik med i värderingen. Det tycker jag i så fall är rätt för de ledande ser ju till att inte konkret smutsa sina händer. Man måste anpassa sig till den rådande verkligheten. Tror du han är oskyldig?
Just det brottslighetens logik, vad är den för dig??? Att alla ledare för MC-gängen borde sättas på livstid för de är just ledare. Telefonkontakter mellan inblandade, är det förbjudet att ringa sina vänner? De har inget på honom förutom några utpressningar som han borde dömas till, för han närvarade. Offret alla tre var av utländskt härkomst, ingen av de hade rent mjöl i påsen.När en kriminell dödar en kriminell brukar straffet vara sällan livstid och speciellt om de är utlänningar. Rådande verkligheten är att politiker i hela Sverige håll-de andan för ett fällande dom.Spelar inte roll vad jag tror om han är oskyldig eller inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback