Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-21, 17:23
  #7045
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xovartys333
Ledare förnekar kriminalitet

http://www.dn.se/sthlm/ledare-fornekar-kriminalitet


Två av de huvudåtalade från det så kallade Södertäljenätverket förhördes på tisdagen i säkerhetssalen i Stockholm tingsrätt.
En av dem, en 20-årig man, teg sig genom flera timmars utfrågning av åklagarsidan.
Den utpekade ledaren för Södertäljenätverket, lämnade bland annat sin version av innehållet i flera av de telefonsamtal som åklagarsidan lagt fram som bevisning.

– Åklagaren har grovt vantolkat samtalen och kommit med felaktiga påståenden för att visa att jag är inblandad i kriminell verksamhet och att jag skulle vara någon form av ledare, sade han i rätten.

I förhöret med 20-åringen på förmiddagen ville åklagaren genom avlyssnade samtal visa att han har fått lön av ledaren och att nätverket diskuterade pengar som skulle fördelas mellan medlemmarna. Men det handlar inte om pengar från kriminalitet utan om spelvinster, enligt ledaren.

– Vi lever i en spelvärld. När en vinner så delar vi upp pengarna. Man har helt enkelt vunnit pengar och ska fördela dem, sade han.

Hur dum i hela huvudet är den där Kouri. Han har haft månader på sig att fundera på vad han ska säga och så kommer han upp med det där. Det visar ju bara nivån på hela upplägget. Syrianer, vad är det för genbank egentligen?
Citera
2012-02-22, 20:55
  #7046
Avstängd
Xovartys333s avatar
Khouri om morden: "Jag är chockad"

http://lt.se/nyheter/gangsterkriget/...ag-ar-chockad-

– Det var en tragedi, en förlust. I alla fall Yaacoub, säger han.
Citera
2012-02-22, 23:46
  #7047
Medlem
vittnesskydds avatar
Berno är en rolig prick alltså, han greppar efter halmstrån allt för att undkomma livstids fängelse. Ska bli intressanta att se vad det blir för domar i denna rättegång.

Oasen1 tror jag ingen kommer att bli dömd för efter att ha läst den förundersökning ingen ny bevisning vid mordet på Sigge har tillkommit, de släppte Bibo från häktet April 2010 och nu försöker de få han dömd trots att de inte har några nya bevis ? Lite underligt kan man tycka.
Citera
2012-02-23, 15:42
  #7048
Avstängd
Xovartys333s avatar
Gangsterkriget - Mobilerna som ledde polisen till de åtalade

http://lt.se/nyheter/gangsterkriget/...ill-de-atalade
Citera
2012-02-24, 13:09
  #7049
Medlem
discomusens avatar
Såg just en dokumentär om dessa bröder. Nyfiken, har mördarna dömts? Varför mördades de? Hur hämnades brodern?
Citera
2012-02-24, 14:19
  #7050
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Såg just en dokumentär om dessa bröder. Nyfiken, har mördarna dömts? Varför mördades de? Hur hämnades brodern?
Vad heter dokumentären, och har du möjligtvis länk till den?

Citat:
Ursprungligen postat av Xovartys333
Khouri om morden: "Jag är chockad"

http://lt.se/nyheter/gangsterkriget/...ag-ar-chockad-

– Det var en tragedi, en förlust. I alla fall Yaacoub, säger han.
Fan vilken korkad åsna. Skall han sitta där och ljuga och förväntar sig att någon skall tro honom då bör han ju åtminstone låtsas som att han tycker mordet på Eddie också var en tragedi/förlust, speciellt med tanke på att Eddies avrättning var mycket grymmare än hur Yaacoub avrättades (gick det ens att känna igen Eddie's lik efter alla kulor de sprutade honom med?).

Genom att säga vad han sade bekräftade han bara det alla redan har spekulerat om i tråden; nämligen att Yaacoub Moussa var godhjärtad och en viktig, inflytelserik auktoritet för Södertäljenätverket, som de var tvungna att avrätta om de tänkt avrätta den girige Shylockjuden och tillika kurdsvansen Eddie Moussa.

Att dessutom inte tycka Eddie's brutala död var en förlust insinuerar att det fanns en stark animositet mellan Berno och Eddie.

Inget snack om saken, Berno är så skyldig som man bara kan bli. Här är lite bra filmtips till Berno under hans tid i kåken framöver, hur han bäst skall undvika att bli ertappad för ohållbara lögner nästa gång han fuckar ur och gangstatwistar:

True Romance - Sicilians: http://www.youtube.com/watch?v=tqccyUpnZwA

__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2012-02-24 kl. 14:26.
Citera
2012-02-24, 14:32
  #7051
Medlem
vittnesskydds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Såg just en dokumentär om dessa bröder. Nyfiken, har mördarna dömts? Varför mördades de? Hur hämnades brodern?

Vad heter dokumentären? Nej mördarna har ej dömts än rättegången pågår just nu fram tills April/Maj. De mördades antagligen för att Danny Moussa deras broder X-team södertäljes ledare hämnades efter mordet på K-sigge en X-team medlem, då blev Södertäljenätverkets "Ledare" Bernos kusin skjuten och förlamad, och då blev Nätverket tvingade till att agera så de sköt Yacoub med en pistol och borrade sönder Eddies kropp med en kalashnikov de var ej nådiga där var säkert ett helt magg han fick i sig.
__________________
Senast redigerad av vittnesskydd 2012-02-24 kl. 14:35.
Citera
2012-02-24, 20:51
  #7052
Medlem
Detta brottsmål är så ofantligt mycket mer än bara morden i de båda kriminella gängen. Det verkar vara ett fåtal släkgrenar där släkterna finns i de båda gangstergängen. Jag har ett antal kompisar bland assyrier/syrianer genom diverse föreningsverksamhet (ej sport) De är förtvivlade och besvikna på sina landsmän. De som har egna företag får inga jobb av sina landsmän bara för att de inte ställer upp på att leva som "de ska" enligt dem. Jag är övertygad om att polisen vet mycket mer än det som framkommer i denna rättegång. Detta är nog toppen på ett isberg.
Citera
2012-02-24, 21:10
  #7053
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardyman
Detta brottsmål är så ofantligt mycket mer än bara morden i de båda kriminella gängen. Det verkar vara ett fåtal släkgrenar där släkterna finns i de båda gangstergängen. Jag har ett antal kompisar bland assyrier/syrianer genom diverse föreningsverksamhet (ej sport) De är förtvivlade och besvikna på sina landsmän. De som har egna företag får inga jobb av sina landsmän bara för att de inte ställer upp på att leva som "de ska" enligt dem. Jag är övertygad om att polisen vet mycket mer än det som framkommer i denna rättegång. Detta är nog toppen på ett isberg.
De ska nog inte räkna med att få så mycket jobb av några andra heller. Jag känner åtskilliga som helt slutat att befatta sig med syrianer/assyrier. Och ingen är intresserad av att höra på några "integrerade avståndstaganden". Alla syrianer betraktas som råttor.
__________________
Senast redigerad av Jumalauta 2012-02-24 kl. 22:01.
Citera
2012-02-26, 00:02
  #7054
Avstängd
Vargflockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Såg just en dokumentär om dessa bröder. Nyfiken, har mördarna dömts? Varför mördades de? Hur hämnades brodern?

Vad är det för dokumentär?
Citera
2012-02-26, 19:55
  #7055
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painfree
Precis det är pinsamt att jämföra syrianer med såna tönt äckel som er
Ska du inte släppa ditt snack om kamphundar och bänkpress ett tag och istället leverera lite sanningar om alla syrsors snara frigivande. Du har inte varit här sedan början av december. Är det nåt tvivel som börjar gnaga? Du har trots allt en hel del tidigare uttalanden att förklara som läget ser ut nu.
Citera
2012-02-29, 05:49
  #7056
Avstängd
Xovartys333s avatar
Rättegången mot Södertäljemaffian förlängs med en månad

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...s-med-en-manad

-Dålig planering och långa förhör kan leda till att rättegången i dubbelmordet får hållas på kvällar och helger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback