Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-14, 23:23
  #6445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleAlphaXX
1 Om du läser vad jag skrev så skrev jag just att det är bättre med gevär än med pistol, läs innan du säger emot. Nästa gång ska jag skriva Karbin men risken är att ingen här vet skilnaden på karbin och gevär.

2 Varför skulle ett proffs skjuta 29 skott rakt ned genom offer och ned i golvet?
"Drill bill" är lösningen på denna typ av uppdrag. Två i bröstet och ett i huvudet. Det är 0 Chans att överleva. skytten får minst möjligt krutslam på sig och risken att andra blir skadade är minimal.
Alltså är skytten en amatör.

3 varför inte ha en backuppistol? Klickar ditt vapen har du runt en sekund på dig att byta eller så är du körd.
Om du har fler folk utanför hjälper lite då, eller hur?

4 Jag snackar inte om att skjuta hål i hål på 100m eller rensa ett fartyg, vi snackar väl om ett cafe?
Varför tror du SAS använder mp10? För att det är bättre att rensa rum med pistol?

5 Visst är det så enkelt som jag vill påskina.
Mina erfarenheter vet du inget om.




1Hur trång är lokalen egentligen? bajonett?
Har du ramlat och slagit huvudet?

2 Gevär=AKM/M4/G36/AK5. Jag har inte sagt något om långa gevär.
Den kan vara med 14 Tums pipa och kort kolv. Då är den cirka 70cm lång, Finns inget bättre att strida med i trånga lokaler.l
3 Du vet inte vad du snackar om, alla vapen kräver att du tar ett laddgrepp/rackar sliden/ mantelrörelse.
4 Det är inte en fråga om det är vanligt med eldavbrott eller inte men hade du skjutit mycket så hade du vetat att det händer till och från. I ett läge som detta FÅR det inte ske. Det är bara amatörer som gör antaganden utan en backup plan
Om någon säger gevär så utgår jag inte från att han menar automatkarbin! Du skrev dessutom att gevär har bättre pressision(din egen stavning ) vilket också stämmer och då trodde jag du menade ett kulgevär typ älgstudsare.

Men du vapenexperten:jag tror Nätverket hade skrattat åt dig om du skulle försökt ge dom råd, de klarade av det utmärkt utan din hjälp. De har nog tillgång till Discoverychannel de också, antar att du fått din värdefulla info. därifrån.
Citera
2011-12-14, 23:30
  #6446
Medlem
Gooodfellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Tack för fint klargörande.

En sak som jag anser vara väldigt viktig i målet, och samtidigt intressant, MO är ju åtalad och häktad. Varför? Har någon bevisning presenterats mot honom överhuvudtaget? Inga förhör finns med honom, ingen dokumentation alls vad jag sett. Vad är då bevisen mot honom? Hur har polisen lyckats kvarhålla honom i häktet utan att redogöra för bevisningen mot MO? Jag tycker den biten är märklig, i synnerhet då han, om han är delaktig, har en väldigt stor roll.

Är det verkligen bara mastspårningen som binder honom till att ha varit i Cooptrakten, där de brända Nokiamobilerna köptes, som ligger till grund för de allvarliga misstankarna?

Den som kan, får gärna reda ut det.

Nu kan jag vara helt ute och cykla här men ´högg/sköt han inte en bmc på treklöven/orren för ett tag sen? Kanske det han sitter för? Nån får gärna rätta mig om jag har fel
Citera
2011-12-14, 23:40
  #6447
Medlem
Jag har läst hela stämningsansökan och stora dela av FUP. Var kan man få se på de avlyssnade samtalen men än bara små korta citat?
Citera
2011-12-14, 23:57
  #6448
Medlem
DoubleAlphaXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GWashington
Om någon säger gevär så utgår jag inte från att han menar automatkarbin! Du skrev dessutom att gevär har bättre pressision(din egen stavning ) vilket också stämmer och då trodde jag du menade ett kulgevär typ älgstudsare.

Men du vapenexperten:jag tror Nätverket hade skrattat åt dig om du skulle försökt ge dom råd, de klarade av det utmärkt utan din hjälp. De har nog tillgång till Discoverychannel de också, antar att du fått din värdefulla info. därifrån.

Detta mordet handlar om AKM och pistol inte om någon älgstudsare.
Jag ser inte på tv.
Fråga hellre om du inte vet istället för att leka läcker.
Jag kan det mesta om skjutvapen och hur man använder dom, taktiskt och praktiskt.

Som sagt bara fråga så svarar jag om jag kan.
Citera
2011-12-15, 00:01
  #6449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooodfella
Nu kan jag vara helt ute och cykla här men ´högg/sköt han inte en bmc på treklöven/orren för ett tag sen? Kanske det han sitter för? Nån får gärna rätta mig om jag har fel
Jag vete fan, det enda jag vet är att det är konstigt att hanns bilder figurerar i Fup, de andra häktade får se massa bilder och om de känner igen dem och där brukar hans foto vara med. Men det kan fan vara som du säger, att förklaringen till att det saknas dokumentation om honom i FUp Oasen 2 är att han helt enkelt inte är åtalad där. Så jävla enkelt kan det vara Det var i alla fall det rimligaste förklaringen hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av Jbananas
Jag har läst hela stämningsansökan och stora dela av FUP. Var kan man få se på de avlyssnade samtalen men än bara små korta citat?
De går ju igenom vissa samtal flera gånger. Först får de frågan vilka det är som pratar, sedan vad som menas med bla bla knulla mamman vad hungrig jag är. Men de samtalen som ingår i polisens bevisning finns alla i Oasen 1 och 2.
__________________
Senast redigerad av xtroverto 2011-12-15 kl. 00:04.
Citera
2011-12-15, 00:13
  #6450
Avstängd
Vargflockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James250000
Man kanske ska jogga därifrån?(ärthjärna)

Förresten läste jag att BK och nån till torskade med en uzi och några vapen till kort efter mordet?
resursbrist va?
byt tråd nu vargflocken till djurrättsaktivisterna.

Finns andra fordon än mopeder men det kanske du inte är medveten om toppnolla.
BKs kamrat torskade med EN uzi samt några pistoler inte ett helt vapenförråd som du vill få det till.
James250000...Inbillar du dig att dina inlägg kommer att få folk att sluta debattera i dessa trådar? Vad vill du egentligen själv med dina inlägg?
Tror du att du kommer att ses som en hardcore som folk inte vågar stöta sig med på Flashback?
Citera
2011-12-15, 01:27
  #6451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargflocken
Finns andra fordon än mopeder men det kanske du inte är medveten om toppnolla.
BKs kamrat torskade med EN uzi samt några pistoler inte ett helt vapenförråd som du vill få det till.
James250000...Inbillar du dig att dina inlägg kommer att få folk att sluta debattera i dessa trådar? Vad vill du egentligen själv med dina inlägg?
Tror du att du kommer att ses som en hardcore som folk inte vågar stöta sig med på Flashback?
Vi säger att vespor och annat liknande är dåligt för att fly med. Varför använder Ex Camorran det jävligt ofta? Du ska veta att i de delarna där de har starkast fäste så rycker folk till som fan när de hör en vespa komma körande. Är det en resursbrist, klumpiga planerare, eller vad är din förklaring?

Torpedmordet i GBG för några månader sedan, som fortfarande är ouppklarat, där sköts en tung herre, och mördaren flydde på moppe som senare hittades uppbrunnen. Med tanke på vilken nivå han som blev mördad befann sig på, så kan man anta att mördaren eller de som anlitade honom är något liknande. Hur kommer det sig att även de valde moppe?

Varför pratar du om saker du inte har en aning om?
Citera
2011-12-15, 02:03
  #6452
Medlem
tryds avatar
en snabb vespa är bra för en massa olika saker beroende på hur landskapet ser ut där man ska göra sitt jobb .. Låter mindre än en cross inte lika tymplig som mc ... man sticker iväg enkelt gångvägar och platser där det är lite jobbigare att köra med bil .. det kan finnas blockader med stenar och grind och annat som kommunen staten lagt ut .. En vespa bryr man sig inte om som en gångvandrare då man brukar se dessa mer än en cross som flyger förbi ..

dra iväg ,bränn skiten, stick iväg sedan med bil eller cykel whatever .. därför används det flitig för div saker
Citera
2011-12-15, 02:30
  #6453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryd
en snabb vespa är bra för en massa olika saker beroende på hur landskapet ser ut där man ska göra sitt jobb .. Låter mindre än en cross inte lika tymplig som mc ... man sticker iväg enkelt gångvägar och platser där det är lite jobbigare att köra med bil .. det kan finnas blockader med stenar och grind och annat som kommunen staten lagt ut .. En vespa bryr man sig inte om som en gångvandrare då man brukar se dessa mer än en cross som flyger förbi ..

dra iväg ,bränn skiten, stick iväg sedan med bil eller cykel whatever .. därför används det flitig för div saker
Framför allt är den lättare att sno än en MC, kostar ju mindre och inte lika påkostade lås, fler kan köra moppe än båge, båge kan bli farligt om du är stressad och vill fly undan, du ramlar lättare med den än med en moppe om du inte är van. Moppe kan nästan alla hantera.

Det måste finnas fördelar annars hade de inte varit ett sådant vanligt flyktfordon. Enkel logik.
Citera
2011-12-15, 02:56
  #6454
Medlem
1. Jag tror den storsta Jokern i denna rattegang ar ingen mindre an Dany Moussa
2. Bani har inget efternam men men . Han ar nummer 2 , var exteam medlem hoppa av sen typ medlare eller nat . What ever! Dany prata allt for mycke framfor poliserna . Och jag tror han har pratat med polisen under bordet.Tror som sagt inget mer . Jag star fast vid min konspiration angaende Berno o sigge. Kalla ja valdigt saker sen har jag forskat lite . SN ville fa bort exarna och om jag inte har fel aven sagt ett eller fler tal ganger till Dany , att lagga ner skit exarna o rulla med dom . Ett stort ? pa sista punkten .


OT : Mycke syryoyos pa denna sida ?
Citera
2011-12-15, 03:08
  #6455
Medlem
minkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyourselfforlife
1. Jag tror den storsta Jokern i denna rattegang ar ingen mindre an Dany Moussa
2. Bani har inget efternam men men . Han ar nummer 2 , var exteam medlem hoppa av sen typ medlare eller nat . What ever! Dany prata allt for mycke framfor poliserna . Och jag tror han har pratat med polisen under bordet.Tror som sagt inget mer . Jag star fast vid min konspiration angaende Berno o sigge. Kalla ja valdigt saker sen har jag forskat lite . SN ville fa bort exarna och om jag inte har fel aven sagt ett eller fler tal ganger till Dany , att lagga ner skit exarna o rulla med dom . Ett stort ? pa sista punkten .


OT : Mycke syryoyos pa denna sida ?

Står fast vid din konspiration?? tolkade din text innan som att det var fakta från din sida att Berno ville rekrytera Sigge, vilket är totalt skitsnack. Snälla sluta skriva massa nonsens...
Citera
2011-12-15, 04:37
  #6456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargflocken
Finns andra fordon än mopeder men det kanske du inte är medveten om toppnolla.
BKs kamrat torskade med EN uzi samt några pistoler inte ett helt vapenförråd som du vill få det till.
James250000...Inbillar du dig att dina inlägg kommer att få folk att sluta debattera i dessa trådar? Vad vill du egentligen själv med dina inlägg?
Tror du att du kommer att ses som en hardcore som folk inte vågar stöta sig med på Flashback?
Ok ge mej ett bättre fordon än moppe?
långtradare,Bil, motorcykel, harley davidsson hahahah vart vill du komma?

Det finns många oregistrerade moppar dom borde vara optimalet???

Jag sa aldrig VAPENARSENAL.
Bara att 2 st ak47 är ingen match att fixa.Jag är inte kriminell eller har aldrig själv ägt någon, Men om jag vill så tar det inte många dagar att fixa kan jag lova dej.

Sluta nu och fortsätt med ditt gta4.(eller vad du nu får din inspiration ifrån)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback